هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

امروز میلیون‌ها شیعه در آفریقا زندگی می‌کنند

شیخ زکزاکی در دیدار با آیت‌الله اعرافی

امروز میلیون‌ها شیعه در آفریقا زندگی می‌کنند

رهبر جنبش‌ اسلامی نیجریه گفت: قبل از انقلاب اسلامی، یک شیعه هم در نیجریه نبود و به‌برکت هدایت‌های امام‌خمینی(قد) و عنایات حضرت حجت(عج)، امروز میلیون‌ها شیعه در آفریقا زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه، با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و جمعی از علما و مدیران حوزه دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار شیخ زکزاکی، گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و اسلامی نیجریه ارائه داد و مسائل جهان اسلام و آفریقا مورد گفت‌وگو قرار گرفت.
این عالم مجاهد شیعه، رمز موفقیت جنبش اسلامی و تحولات فرهنگی نیجریه و آفریقا را الگوگرفتن از امام خمینی(قد) و انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی یک شیعه هم در نیجریه نبود و به‌برکت هدایت‌های امام‌خمینی(قد) و عنایات حضرت حجت(عج)، امروز ملیون‌ها شیعه در آفریقا زندگی می‌کنند.
شیخ زکزاکی گفت: حدود ۴۰ سال قبل، این افتخار را پیدا کردم تا در نخستین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ایران سفر کنم. امام‌خمینی(قد) یک قرآن به من هدیه دادند و گفتند: بروید و با این قرآن مردم نیجریه را به اسلام دعوت کنید.
وی ادامه داد: امروز جلسات قرآن و اهل‌بیت(ع) با حضور هزاران نفر از مردم برگزار می‌شود و روز به روز به جمعیت دوستداران اهل‌بیت(ع) و شیعیان افزوده می‌شود.
آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور هم در این دیدار، از تلاش‌ها و مجاهدت‌های شیخ زکزاکی برای گسترش فرهنگ و معارف اسلام ناب و گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی در نیجریه تقدیر کرد و با آرزوی سلامت و موفقیت برای او، اظهار امیدواری کرد: دولت نیجریه همکاری‌های لازم را انجام دهد و به ارواح شهدای اسلام، مقاومت اسلامی، غزه قهرمان و نیجریه به‌ویژه ارواح پاک فروزان و منسوبان شهید ایشان درود فرستاد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه