هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

چهارمین دوره همایش فقه هنر برگزار می‌شود

چهارمین دوره همایش فقه هنر برگزار می‌شود

دبیر اجرایی چهارمین دوره همایش فقه هنر، با بیان اینکه همایش چهارم با موضوع «فقه هنر و حکمرانی» ۲۵ و ۲۶ بهمن در مشهد برگزار می‌شود، گفت: مهلت ارسال مقالات تا ۱۵ دی تمدید شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام مصطفی دری در نشست خبری چهارمین دوره همایش فقه هنر که در سالن جلسات مدرسه اسلامی هنر برگزار شد، در رابطه با فعالیت‌های پژوهشی این مدرسه، گفت: علاوه بر پژوهش‌های کلاسیک، مقالات و پایان‌نامه‌هایی که دانش‌پژوهان به نگارش درمی‌آورند، همایش‌های ملی فقه هنر نیز برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام دری ادامه داد: اولین همایش در سال ۱۳۹۴ با موضوع فلسفه فقه هنر برگزار شد که این همایش با دیدار دست‌اندرکاران این همایش، با رهبر معظم انقلاب و پیام مهم‌ و راه‌گشای ایشان همراه بود.
وی با بیان اینکه همایش چهارم با موضوع «فقه هنر و حکمرانی» ۲۵ و ۲۶ بهمن در مشهد برگزار می‌شود، عنوان کرد:
در روز همایش، از کتاب چکیده مقالات ارسالی رونمایی می‌شود و مهلت ارسال مقالات تا ۱۵دی تمدید شده است. علاقه‌مندان می‌توانند عنوان و چکیده مقالات خود را از طریق نشانی الکترونیکی feghehonar@gmail.com به دبیرخانه همایش ارسال کنند.
حجت‌الاسلام دری با اشاره به انتشار چهار جلد کتاب از مجموع مقالات همایش‌های ملی فقه هنر، گفت: امروز مسئله سیاست‌گذاری و هدایت عرصه هنر منطبق با احکام اسلامی به دغدغه مشترکی در میان اصحاب فقه و هنر تبدیل شده و بر این اساس، چهارمین دوره همایش فقه هنر با موضوع میان‌رشته‌ای بین هنر و حکمرانی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: «فقه هنر؛ سیاست‌گذاری و قانونگذاری»، «فقه هنر؛ حمایت از هنر اسلامی و مقابله با انحرافات»، «فقه هنر؛ نظارت بر اجرای قوانین و سیاست‌ها»، «فقه هنر و حاکمان»، «حکمرانی در هنر و فتوای فقهی» و «رسانه ملی و حکمرانی در عرصه هنر»، شش محور اصلی این همایش است.
دبیر اجرایی چهارمین دوره همایش فقه هنر بیان کرد: رسالت فقه هنر، بررسی دانشی موضوعات است و این امر می‌تواند، باعث حل مشکلات شود؛ برای مثال در مسئله برگزاری کنسرت در شهرهای مذهبی، باید ادله کراهت و حرمت در شهرهای مذهبی بررسی‌ دانشی شود.
وی اضافه کرد: برای فتوا باید تولید محتوا صورت بگیرد و در همایش ملی فقه هنر، موضوعات را به‌صورت استدلالی و فقهی بررسی می‌کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه