هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

حرکت حماس بر اساس قرآن و روایات است

آیت‌الله سعیدی

حرکت حماس بر اساس قرآن و روایات است

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت(س) حرکت امروز غزه را بر اساس آیات قرآن و روایات اهل‌بیت(ع) دانست و گفت: دشمنی یهودیان با مؤمنین در قرآن به ‌صراحت بیان شده و خداوند از مؤمنان خواسته است که همان‌طور که آنها شما را از سرزمین‌تان بیرون کردند، آنها را بیرون کنید و به مؤمنین وعده داده است که از آنها نترسید و در هرجا توانایی داشتید، با آنها بجنگید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سعیدی، ۵ آذر در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، حرکت امروز غزه را بر اساس آیات قرآن و روایات اهل‌بیت(ع) دانست و گفت: دشمنی یهودیان با مؤمنین در قرآن به‌‌صراحت بیان شده و خداوند از مؤمنان خواسته است که همان‌طور که آنها شما را از سرزمین‌تان بیرون کردند، آنها را بیرون کنید و به مؤمنین وعده داده است که از آنها نترسید و در هرجا توانایی داشتید، با آنها بجنگید.
تولیت حرم مطهر بانوی کرامت(س) با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: هرجا ظالمی وجود دارد، باید با او جنگید، افزود: امروز حماس به این آیات و روایات عمل کرده است و در راه خدا خوف و حزنی به خود راه نداد و علی‌رغم شهدایی که به آنها تحمیل شد، از پای ننشست.
وی با بیان اینکه اگر دین خدا را یاری کنیم، خداوند هم ما را یاری می‌کند، افزود: امروز در کل دنیا بسیج فراگیر و عمومی شکل‌گرفته؛ به‌‌طوری‌که در کشور انگلستان و شهر لندن که بنیان‌گذار این شجره خبیثه هستند، اجتماعی شکل گرفت که برای خودشان هم قابل ‌باور نبود.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه بسیج ظرفیتی دارد که اگر حرکت کند، می‌تواند در اقصی‌نقاط عالم دایره خود را گسترش دهد و علیه ظلم بجنگد، گفت: افراد اهل فکر با دیدن موفقیت حماس با دستان خالی و در محاصره دشمن، فهمیدند که این موفقیت ناشی از عمل به قرآن است و چون منطق مقابله با قرآن را ندارند، آن را می‌سوزانند و به آن جسارت می‌کنند.
وی تصریح کرد: باید بازتاب جلسات قرآنی ما، حرکت مردم به‌سوی ارزش‌ها، مقابله با دشمن، مأیوس کردن دشمن، امیدوار کردن مؤمنین و گسترش بسیج و قدرت اسلام، قرآن و عترت(ع) در دنیا باشد تا بتوانیم، زمینه‌ساز حکومت حضرت ولی‌عصر(عج) باشیم.  
  سال آینده مسابقات معارف اسلامی قرآن در قم بهصورت بینالمللی برگزار میشود
حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری هم در این نشست با بیان اینکه سال گذشته پیشنهاد شد، مسابقات بخش معارفی را قم برگزار کند، اظهار کرد: این مسابقات به‌میزبانی قم، به بهترین شکل ممکن برگزار شد و نظم و انضباط در برگزاری این مسابقات، توأم با ابتکار و خلاقیت همه را به وجد آورد.
وی با بیان اینکه امسال درخواست کردیم، دبیرخانه بخش معارفی مسابقات قرآن کریم با توجه به ظرقیت‌هایی که وجود دارد، به قم واگذار شود، عنوان کرد: براساس توافق‌های انجام‌شده، امسال نیز مانند سال گذشته، این مسابقات در بخش تخصصی معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه به‌صورت ملی و از سال بعد به‌صورت بین‌المللی برگزار شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: این مسابقات از ۱۷ تا ۲۳ دی‌ماه به‌صورت ملی به‌میزبانی قم برگزار می‌شود.
گفتنی است، در این نشست، از پوستر جدید چهل و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در رشته‌های معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه رونمایی شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه