هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مقاومت، پیروز قطعی مبارزه با رژیم صهیونیستی است

آیت‌الله رجبی در همایش «طوفان‌الاقصی، گذار به نظم نوین منطقه‌ای و جهانی»

مقاومت، پیروز قطعی مبارزه با رژیم صهیونیستی است

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ق)، مقاومت اسلامی در فلسطین را پیروز نهایی مواجهه با اسرائیل دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله محمود رجبی، ۱۸ آبان در همایش «طوفان‌الاقصی، گذار به نظم نوین منطقه‌ای و جهانی» که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ق) در قم برگزار شد، گفت: در قرآن کریم بیان شده است که خدا کسانی را که به‌یاری خدا بیایند، قطعاً پیروز خواهد کرد.
وی افزود: این حرکت مردم فلسطین، همراه با خواست خداست و خداوند نیز وعده پیروزی قطعی داده است. به‌لحاظ فرهنگ دینی، جبهه مقاومت به‎عنوان یک جمع مسلمان وضع خود و آینده خود را باید از قرآن کریم بگیرند.
آیت‌الله رجبی بیان کرد: اینکه رهبر عزیز ما فرمودند: جبهه مقاومت قطعاً پیروز می‌شود، ناظر به آیات الهی است.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ق) اظهار کرد: حرکت طوفان‌الاقصی، تنها راه در این زمینه بوده است. امر، بین مرگ تدریجی با ذلت و مرگ با عزت دایر شد. رژیم صهیونیستی به‌شکل مدام نیروهای مظلوم فلسطینی را به شهادت می‌رساند و به هر بهانه‌ای علیه مردم اقدام می‌کرد. یک حالت همین بود که این مسیر ادامه پیدا کند و عده‌ای کشته و عده‌ای زندانی شوند و منطقه غزه به یک زندان بزرگ مبدل شود و در نهایت به نابودی برسند.
وی گفت: این حرکت باید رخ می‌داد که به‎شکل شبه‌معجزه رخ داد. اسرائیل در یک جنگ، شش کشور عربی را شکست داد؛ ولی در این جنگ یک جمع محدود تا چهل کیلومتری عمق اسرائیل حرکت کردند. این حرکت را نیز خدا محقق کرد تا شکست‌پذیری اسرائیل را نشان دهد.
عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه افزود: انعکاس وسیع این رویداد در سطح جهان، با قدرتی غیر از قدرت‌های محاسبه‌گرانه و موجود رخ داد. این عملیات، تنها راه بود و بهترین رویداد ممکن بود که موجب هوشیاری ملت‌ها شد.
آیت‌الله رجبی بیان کرد: دشمن برای جبران این شکست، دست به جنایات فجیع زد و بالاترین جنایات را انجام داد و در سطح جنایات نیز صدمه بسیاری دید؛ زیرا همه جهان علیه این رژیم موضع گرفتند. این مسئله باعث هوشیاری امت اسلامی شد؛ البته قبول داریم که سران امت‌های اسلامی مرعوب استکبار هستند؛ ولی امت‌ها خطر رژیم صهیونیستی را به‎شکل ملموس حس کردند که اگر این رژیم باقی بماند، کل امت اسلامی را تهدید می‌کند.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ق) اظهار کرد: امت اسلامی سال‌ها تحت حملات رسانه‌ای بود که به امورات خود کاری نداشته باشد و به آنها القا می‌کرد که باید در حوزه فردی، امورات خود را مدیریت کند؛ ولی این حادثه نشان داد که مسلمین باید به‌هوش باشند و فریب این جریان سنگین رسانه‌ای را نخورند. این سیل اتفاقی نبود. این مسئله طبق یک برنامه‌ریزی بود که امت‌های اسلامی متوجه جریان شوند که خدا برای نابودی این رژیم و زمینه‌سازی برای تمدن نوین اسلامی این برنامه‌ها را طراحی می‌کند.
وی گفت: این ملت در عین مظلومیت و کشته شدن هر روزه خودشان و زن و فرزندان و کودکان‌شان، وقتی اسیر جنگی از اسرائیل می‌گیرند، تمام حقوق انسانی و اسلامی را رعایت می‌کنند که نشان‌دهنده تفاوت تعالیم اسلامی و دشمنان اسلام است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: باید همه تلاش خود را برای تبیین این مسائل به‌کار ببریم؛ زیرا دنیا باید اصالت اسلامی و حقیقی و قرآنی را درک کند و تفاوت‌های این جریان اصیل را با جریان استکباری به چشم ببیند و وظیفه ماست که این مسائل را به دنیا نشان دهیم.
آیت‌الله رجبی بیان کرد: در این پیروزی مثل پیروزهای قبلی، مانند جنگ ۳۳ روزه و جنگ تحمیلی، جای پای امدادهای غیبی و توسلات به حضرت زهرا و اهل‌بیت(ع) را به‌خوبی دیدیم.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ق) اظهار کرد: سیدحسن نصرالله بیان می‌کرد: در جنگ ۳۳ روزه عمیقاً اثر توسلات و کمک و امدادهای غیبی را شاهد بودیم که تمامی محاسبات را بر هم زد و کارهایی کرد که حتی خود ما هم، در آن زمان غافل‌گیر شدیم؛ زیرا این امدادها بسیار بیشتر از قدرت ما بود.
 
  جنگی تمام نشده بود که حماس آن را شروع کند
دکتر مسعود اسداللهی تحلیل‌گر مسائل سیاسی منطقه نیز در این همایش، گفت: عملیات حماس، باید در دانشکده‌های نظامی ما مورد مطالعه دقیق قرار بگیرد. این گروه دو سال کار می‌کردند؛ ولی هیچ‌کسی خبردار نشد. این عملیات یک غافل‌گیری محض بود؛ زیرا هیچ‌گاه اسرائیل غافل‌گیر نشده بود. نوع تاکتیک‌های حماس برای حمله به استحکامات باید در دانشگاه‌های ما مورد مطالعه قرار گیرد.
اسداللهی بیان کرد: در جنگ ۳۳ روزه، اسرائیل مناطق شیعه‌نشین را با بمب‌های ضد استحکامات بمباران می‌کرد. در ضاحیه ۲۲۰ برج بالای ده طبقه با خاک یکسان شد و حجم ویران‌گری وحشتناک بود. شیعیان جنوب لبنان آواره شدند. تلویزیون‌های ضد حزب‌الله، به میان همین مردم می‌رفتند و می‌گفتند: نظر شما درباره حزب‌الله چیست که این جنگ را به راه‌انداخت؟ بلااستثنا همه شیعیان می‌گفتند که «همه این‌ها فدای سر سید».
وی گفت: حمایت قلبی و ایمانی و عشقی که مردم به جریان مقاومت دارند، رمز موفقیت گروه‌های مقاومت است. این تلفات نباید موجب یأس شود؛ زیرا با اینکه این مسئله دردناک است؛ ولی قطعاً پیروزی نهایی با گروه‌های مقاومت است؛ وگرنه این جنایات در حالت طبیعی هم رخ می‌دهد.
تحلیل‌گر مسائل سیاسی منطقه افزود: جریان مقاومت با اتکای به خدا و مشی مردمی شکل گرفت. اشغالگری مایه همه این ماجراست. رفع این مسئله کاملاً مبتنی بر رفع اشغالگری است. ملت تحت اشغال، به دنبال رفع اشغال است؛ حتی اگر آنها ما را هم نابود کنند، این مسئله از بین نمی‌رود.
این تحلیل‌گر مسائل سیاسی منطقه اظهار کرد: اسرائیلی‌ها دائماً می‌خواستند بگویند که ما از یک گروه شکست نخوردیم؛ بلکه با ایران درگیر شدیم. آنها می‌خواستند، پای آمریکا را به جنگ با ایران باز کنند. نتانیاهو به‌شدت به دنبال درگیر کردن نظامی آمریکا با ایران است.
وی گفت: امروز این مسئله وجود دارد که چرا حماس جنگ را شروع کرد؟ این کلمه جنگ یک خباثت است؛ زیرا جنگی تمام نشده بود که حماس آن را شروع کند. این حمله یک عملیات در جریان مقاومت بود؛ مگر صلحی برقرار شده بود که جنگ را کسی شروع کرده باشد.
تحلیل‌گر مسائل سیاسی منطقه افزود: برخلاف صحنه‌های که دیده می‌شود، اکثر شهدا، غیرنظامی هستند و رزمندگان حماس تلفات بسیاری به اسرائیل تحمیل کردند که سانسور شد. چند روز پیش خبرنگار اسرائیلی از یک سردخانه در اسرائیل گزارش تهیه کرد که اسرائیل هنوز به خانواده‌های آنها اعلام نکرده است؛ زیرا اگر بگوید: اوضاع جامعه به هم می‌ریزد و پس از این افشا، روزنامه‌نگار بازداشت شد. جنگ نامتقارن با هیچ خطر کمی موفق نمی‌شود و پیروزی نهایی تنها با تحمل این حملات به‌دست می‌آید.
وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری به‌خوبی این مسئله را بیان کردند که همه می‌دانند که سیاست ما، حمایت از گروه‌های مقاومت است؛ ولی این عملیات توسط خود فلسطینی‌ها طراحی و اقدام شده و زمان آن را نیز خودشان انتخاب کردند و کسی مطلع نبود. الآن مشخص شد که بخش سیاسی حماس نیز از این حمله مطلع نبود.
تحلیل‌گر مسائل سیاسی منطقه گفت: این عملیات با حضور ۱۲۰۰ نفر انجام شد که کاملاً می‌دانستند، شاید زنده برنگردند و کاملاً این عملیات به‎شکل مخفی انجام شد. حضرت آقا نیز در این زمینه پاسخ رژیم صهیونیستی را دادند که ما در طراحی و اقدام در هیچ گروه مقاومتی به این شکل نقش نداریم؛ زیرا آنها کار خودشان را انجام می‌دهند.
وی بیان کرد: رابطه ما با گروه‌های مقاومت رئیس و مرئوسی نیست. ما وظیفه خود می‌دانیم که از این گروه حمایت کنیم؛ ولی طراحی و تصمیم با آنهاست. حتی اگر از ما نظر مشورتی بخواهند، مشورت می‌دهیم؛ ولی خود آنها باید تصمیم بگیرند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه