هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تقابل جبهه حق و باطل امروز آشکارتر از هر زمان دیگر است

رئیس جامعة ‌المصطفی العالمیه

تقابل جبهه حق و باطل امروز آشکارتر از هر زمان دیگر است

رئیس جامعة المصطفی العالمیه گفت: رژیم صهیونیستی همواره با استفاده از تسلط رسانه‌ای تلاش کرده است، چهره حق ‌به‌جانب داشته باشد و این درحالی است که تقابل جبهه حق و باطل امروز آشکارتر از هر زمان دیگری مشهود است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، ۱۱ آبان در دیدار اعضای شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری، ضمن تقدیر از تلاش‌های اعضای این شورا و بزرگداشت شهدای مظلوم غزه، اظهار کرد: جنایاتی که در نوار غزه رخ می‌دهد، از فجایع کم‌نظیر تاریخ است؛ به‌نحوی که نسل‌کشی علیه افراد غیرنظامی و زنان و کودکان در برابر چشم جهانیان صورت می‌گیرد؛ اما همه نهادهای مسئول، بین‌المللی و مدعی حقوق بشر سکوت اختیار کرده‌اند.
وی تقابل جبهه حق و باطل را امروز آشکارتر از هر زمان دیگری دانست و ابراز کرد: رژیم صهیونیستی همواره با استفاده از تسلط رسانه‌ای تلاش کرده است، چهره حق ‌به‌جانب داشته باشد؛ اما هم‌اکنون افکار عمومی همه مردم جهان به‌خوبی حقایق را تشخیص می‌دهند و در تمام نقاط دنیا، حتی کشورهای اروپایی و آمریکا نیز، جنایات رژیم صهیونیستی توسط ملت‌ها محکوم می‌گردد.
رئیس جامعة المصطفی، تقابل میان حق و باطل را یک رویارویی تمدنی دانست و تصریح کرد: تمدن مادی که سلطه خود را با استعمار و برتری نظامی و رسانه‌ای به‌دست آورده است، ارائه هیچ نسخه بدیلی را برای زندگی بشر برنمی‌تابند و در این زمینه نیز، از هیچ نقطه‌ای جز دنیای اسلام، احساس خطر جدی نمی‌کند؛ بنابراین قرار دادن یک رژیم جعلی و غاصب در قلب دنیای اسلام برای آنان ضروری بود تا جایی که بایدن اذعان کرد؛ اگر اسرائیل وجود هم نداشت، امروز آن را ایجاد می‌کردیم.
وی پیروزی انقلاب اسلامی را برهم‌زننده بسیاری از معادلات تمدنی غرب دانست و افزود: رژیم جعلی صهیونیستی که در مدت شش روز ارتش سه کشور قدرتمند منطقه را درهم شکست و در همین مدت سرزمین‌های تحت اشغال خود را سه برابر نمود، امروز در برابر جریان مقاومت، برای ورود به یک منطقه کوچک جغرافیایی طی چندین هفته عاجز است.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، انقلاب اسلامی را تنها داعیه‌دار یک تمدن الهی و قرآنی در برابر تمدن مادی و ضد انسانی غرب دانست و تصریح کرد: تمدن مادی استوار بر اصل منفعت‌طلبی و لذت‌جویی، برای کسب منافع خود، حاضر به عبور از همه مرزهای اخلاقی است؛ اما منشور تمدن الهی، قرآن کریم است و شما عزیزان با برگزاری این کنگره، نقش مهمی در ارائه چهره حقیقی از قرآن و اندیشه یک عالم مسلمان فرزانه و یک رهبر حکیم در جهان اسلام ایفا می‌کنید. برگزاری این کنگره عظیم، یک اقدام تمدنی ارزشمند است و جای تقدیر و تشکر دارد.
وی میزان اعلام آمادگی مراکز و نهادهای مشارکت‌کننده در کنگره اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری را، نشان‌دهنده اهمیت این کنگره دانست و افزود: بازتاب رسانه‌ای‌ کنگره نیز، باید به‌نحو مناسبی صورت گیرد و تنها نباید به برگزاری آن در فضای علمی و سازمانی بسنده کرد. جامعة المصطفی با همه ظرفیت‌های داخل و خارج از کشور خود در خدمت کنگره خواهد بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه