هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اشتباهی خطرناک است

رئیس‌جمهور در جمع علما و روحانیون کردستان

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اشتباهی خطرناک است

رئیس‌جمهور ایران اسلامی گفت: کشورهایی که به دنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل غاصب هستند، باید بدانند که نه‌تنها در این کار خود به امنیت نمی‌رسند؛ بلکه امنیت آنها دست‌خوش ضعف و تلاطم خواهد شد؛ بنابراین هرگونه عادی‌سازی با این رژیم کودک‌کش، اشتباهی بزرگ و خطرناک است.

به گزارش خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، ۱۱ آبان با علما و روحانیون اهل سنت و تشیع استان کردستان در مسجد جامع شهر سنندج دیدار کرد.
رئیس‌جمهور در این دیدار در سخنانی، اظهار کرد: امروز دشمنان این انقلاب و نظام اسلامی با بسیج تمام امکانات خود به دنبال افزایش فشارها علیه این ملت هستند؛ به‌نحوی که به دنبال فلج نمودن اقتصاد ما می‌باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، با اشاره به اینکه توطئه‌های دشمنان نتوانسته است که ضربه‌ای به اقتصاد کشور وارد کند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته رشد اقتصادی کشور ۴ درصد بود و طبق آخرین آمار این رقم در سه ماهه اول سال جاری، به ۶ درصد افزایش یافته است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: دشمنان دست به هر کاری زده‌اند که مردم را در مقابل انقلاب قرار دهند؛ ولی ملت ایران ثابت کرده‌اند که همواره پای نظام اسلامی بوده و هستند و برای آن ایثارگری می‌کنند.
وی با اشاره به فتنه‌گری‌های دشمنان علیه این نظام و ملت، گفت: دشمن همیشه به دنبال فتنه‌انگیزی در کشور هستند که نمونه آن در سال گذشته روی داد؛ ولی در این فتنه‌گری و توطئه دشمنان ناکام شدند و این، نشان از بصیرت ملت ایران دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: در اغتشاشات سال گذشته همگان دیدیم که بازاریان سنندج، اگر اقدام به باز کردن مغازه‌هایشان می‌کردند، با تهدید عوامل ضدانقلاب و اغتشاشگر روبه‌رو می‌شدند؛ ولی این کارها هرگز نتوانست، باعث جدایی مردم کردستان از انقلاب و نظام شود.
رئیس‌جمهور در ادامه، با اشاره به اینکه دولت سیزدهم گام‌های بزرگی برای خدمت به ملت برداشته است، بیان کرد: برای ایجاد کارخانه‌های اساسی و صنایع مهم و نیز ایجاد نیروگاه‌های برق، تلاش‌های بسیاری در کشور به‌ویژه در استان کردستان صورت گرفته است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار کرد: دشمن تلاش بسیار زیادی داشت که ایران در خلیج فارس نتواند، کار بسیاری در حوزه نفت و گاز انجام دهد؛ ولی با تلاش و دیپلماسی فعال توانستیم، این توطئه را نیز خنثی کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ایران امروز در بحث نظامی و دفاعی، یکی از برترین و بزرگترین کشورهای منطقه و حتی جهان می‌باشد، گفت: برخی‌ها این‌گونه فکر می‌کنند که جمهوری اسلامی توقف کرده است؛ ولی این یک القاء از سوی دشمنان است که زمینه ناامیدی را در کشورمان به وجود آورد.
رئیس جمهور گفت: امروز یکی از نکات بسیار مهم برای خدمتگزاران مردم و انقلاب و روحانیون دو میثاق تلاش و تعلیم برای عملی شدن عدالت اجتماعی و اقتصادی و مبارزه با انحراف و فساد در کشور است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی عنوان کرد: اگر نگاهی به تاریخ داشته باشیم و به‌خوبی سیره و زندگی بزرگان اهل سنت و اهل تشیع را مطالعه کرده باشیم، همه این بزرگان تلاش کرده‌اند که ظلم و فساد را با کمک دین از جامعه بردارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: علما و دانشمندان اسلامی به این دو وظیفه به‌خوبی عمل کرده‌اند و امروز نیز، انتظار داریم که علما و روحانیون همچنان در این مسیر حرکت کنند.
رئیس جمهور در ادامه، با اشاره به حس میهن‌دوستی و روحیه انقلابی ملت ایران، عنوان کرد: ملت ایران در عمل نشان داده‌اند که دلداده امام و رهبری هستند و این مهم را بارها در شرایط سخت این نظام نشان داده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین و غزه، عنوان کرد: ۴۴ سال است که جمهوری اسلامی ایران، از مسئله فلسطین حمایت می‌کند و به‌نوعی پرچمدار مبارزه با صهیونیسم جهانی می‌باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: کشورهایی که به دنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل غاصب هستند باید بدانند که نه‌تنها در این کار خود به امنیت نمی‌رسند؛ بلکه امنیت آنها دست‌خوش ضعف و تلاطم خواهد شد؛ بنابراین هرگونه عادی‌سازی با این رژیم کودک‌کش، اشتباهی بزرگ و خطرناک است.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر حقوق ملت مظلوم فلسطین تاکید داشته و دارد و علی‌رغم تمام فشارها، هرگز حاضر نشده است که از حمایت ملت مظلوم فلسطین دست بکشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان تصریح کرد: بی‌گمان طبق وعده الهی، پیروز نهایی ملت فلسطین خواهند بود و اسرائیل آخرین سال‌های بقای خود را تجربه می‌کند.

 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه