هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

ضرورت پرداختن به مسائل فقهی هنر

در آیین رونمایی کتاب «مجموعه مقالات سومین همایش فقه و هنر» تأکید شد

ضرورت پرداختن به مسائل فقهی هنر

با حضور آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست، دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای شورای هنر، از کتاب «مجموعه مقالات سومین همایش ملی فقه هنر» رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست، عضو هیئت امنای پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر در جمع اعضای شورای هنر و پیش از آغاز آیین رونمایی از این کتاب، گفت: وظیفه خود می‌دانم که بگویم اگر اتفاقی افتاده، در تهران و قم اتفاق بوده و نتیجه کار جمعی افراد است که کار نهایتاً به‌نام بنده ثبت شده است.
وی ادامه داد: بحث هنر مسئله ظریفی است؛ چراکه اسلام با هنر آغاز می‌شود و قرآن یک هنر است.
آیت‌الله علیدوست ضمن اشاره به ضرورت پرداختن به مسائل فقهی هنر، گفت: از جمله ویژگی‌های این اثر، پیروی از نظم فقهی و پویایی ا‌ست و خروجی در این امر، یک خروجی انتزاعی نیست؛ بلکه کاملا میدانی است.

  نیاز اهالی فرهنگ و هنر و نسبت آنها با مسائل فقهی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره کتاب «مجموعه مقالات سومین همایش فقه و هنر» گفت: نیاز اهالی فرهنگ و هنر و نسبت آنها با مسائل فقهی، در این کتاب دیده شده است.
به گزارش خبرگزاری حوزه، وزیر فرهنگ درباره کتاب «مجموعه مقالات سومین همایش فقه و هنر» گفت: نیاز اهالی فرهنگ و هنر و نسبت آنها با مسائل فقهی در این کتاب دیده شده است. از آیت‌الله ابوالقاسم علی‌دوست نویسنده این کتاب، به‌خاطر ورود به این بحث تشکر می‌کنم.
گفتنی است، سومین همایش ملی فقه هنر، سوم بهمن‌ماه ۱۳۹۸ در شهر شیراز برگزار شد و مقالات این همایش، تحت اشراف علمی دبیر همایش، آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست به‌همت مدرسه اسلامی هنر، پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر و به‌کوشش آقایان مصطفی درّی و نواب حضرتی، جمع‌آوری و در دو عنوان «فقهی» و «حقوقی» تنظیم شده است.
تهیه و تنظیم این کتاب حدود سه سال طول کشید که نشان از دقت و اهمیت مقالات موجود (هم در بخش فقهی و هم در بخش حقوقی) دارد. همچنین تمام مقالات، در نشریه علمی «الهیات هنر» نیز منتشر شده و قابل دسترسی است.
 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه