هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اجتماع حول حدیث ثقلین، تنها راه نجات امت اسلام

در یادواره شهدای همنام امام رضا(ع) استان قم عنوان شد

اجتماع حول حدیث ثقلین، تنها راه نجات امت اسلام

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر(عج) گفت: پیامبر اعظم(ص) بزرگترین شخصیت تمدن‌ساز نوین اسلامی است و تنها راه نجات امت اسلام، اجتماع حول حدیث ثقلین است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمد حسینی قزوینی، مؤسس و رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر(عج) در پنجمین روز از یادواره شهدای همنام امام رضا(ع) استان قم که در فضای باز منطقه بنیاد قم برگزار شد، به دو موضوع: «تمدن نوین اسلامی» و «شخصیت‌های تمدن‌ساز اسلامی» که اخیراً در بیان روشن‌فکران، دانشمندان، حوزویان و خصوصاً مقام معظم رهبری بیشتر مورد تأکید قرار گرفته است پرداخت و افزود: مراد از تمدن در اینجا، پیشرفت علم و صنعت نیست؛ بلکه مراد، بنیان‌گذاری فرهنگ اسلامی است که باید تمام پیشرفت‌های بشری، در چارچوب اخلاق و دین، در نظر گرفته شود.
استاد حوزه علمیه قم، پیامبر اعظم(ص) را بزرگترین شخصیت تمدن‌ساز نوین اسلامی معرفی کرد و با تأکید بر اینکه آن‌حضرت، آغازگر تمدن نوین بشری هم بوده است، گفت: اگرچه پیامبر خدا(ص)، ۱۳ سال در مکه و شعب ابی‌طالب به سر بردند و در حدود ۱۱ سال هم، در مدینه تشریف داشتند؛ اما در همین سال‌ها که دشمنان، هشتاد و اندی جنگ به راه انداختند و عملا نگذاشتند تا ایشان معارف ناب اسلامی را برای مردم مطرح کنند، نبی مکرم(ص) بزرگترین میراث را برای امت اسلام، از خود به یادگار گذاشتند.
وی به بیان برخی از احادیث اهل سنت که از قول رسول‌خدا(ص) در مذمت اختلاف و تفرقه وارد شده است، پرداخت و افزود: حاکم نیشابوری در یکی از این روایات، مخالفت با اهل‌بیت(ع) را بعد از رسول خدا(ص)، پیوستن به حزب شیطان بیان می‌کند؛ لذاست که پیروی از مسیر ائمه‌ معصومین(ع)، امت اسلام را از هر گونه اختلاف و تفرقه، بیمه می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی، با اشاره به حدیث شریف: «من مات بلا إمام مات میتةً جاهلیةً»، این اخطار را از اخطارهای قبلی شدیدتر ارزیابی کرد و گفت: یعنی اگر شخصی بیعت امامی بر سرش نباشد و بمیرد، به‌سبک جاهلیت مرده است.
وی به موضوع وحدت بین مذاهب مختلف اسلامی و تأکید حضرت امام(قد) در وصیت‌نامه‌شان به حدیث ثقلین اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم بین مسلمانان وحدت برقرار شود، به‌قول مرحوم آیت‌الله‌العظمی بروجردی(قد)، باید همه‌ مسلمین در کنار حدیث ثقلین جمع شوند.

  آیندهای روشن در انتظار انقلاب اسلامی است
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین نجم‌الدین مروجی طبسی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز، در سومین روز این یادواره، با اشاره به دعای وداع حضرت سیدالشهدا(ع) ‌در کربلا که فرمود: «استعدوا للبلاء واعلموا ان الله حامیکم وحافظکم وسینجیکم من شر الاعداء ویجعل عاقبة امرکم الى خیر ویعذب عدوکم بانواع العذاب ویعوضکم عن هذه البلیة بانواع النعم والکرامة فلا تشکوا ولا تقولوا بالسنتکم ما ینقص من قدرکم»؛ آماده بلا شوید برای تحمل مصیبت‌ها و بدانید که خداوند نگهبان و حافظ شماست و به‌زودی شما را از شر دشمنان نجات خواهد داد، تأکید کرد: دشمنان دست‌بر‌دار ملت ایران نیستند و نباید در مقابل آنان و دیگر سختی‌ها کم آورد. ما به‌فضل الهی، آینده‌ای روشن در پیش رو داریم؛ هواس‌تان باشد، گول اینترنشنال را نخورید؛ اینها مواجب‌بگیرند و اگر دروغ نگویند، حقوقشان را پرداخت نمی‌کنند. خودشان ماشین‌های چند ده میلیاردی سوار می‌شوند و بعد اعتراض می‌کنند که چرا پول ملت را در اربعین خرج می‌کنید.
وی با تأکید بر اینکه وعده‌ خداوند متعال این است که مردم را از شر مکر و حیله‌ دشمنان نجات خواهد داد، افزود: اگر می‌خواست اتفاقی بیفتد، در این چهل‌و اندی سال اتفاق می‌افتاد؛ لذا نگران نباشید.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروجی طبسی گریزی هم به هیاهوی تبلیغاتی دشمنان از زبان الکن اینترنشنال در ابتدای محرم امسال زد و گفت: امسال اینترنشنال تبلیغ می‌کرد که سیاه نپوشید و در عزاداری شرکت نکنید؛ به‌فضل الهی حتی آن کسانی هم که سابقا نمی‌پوشیدند و در مجلس عزای سیدالشهدا(ع) ‌شرکت نمی‌کردند، امسال این‌کار را انجام دادند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سران شر و سران فتنه را همیشه در حال رجزخوانی برشمرد و با اشاره با جنگ‌های صدر اسلام و حتی جنگ نابرابر عراق با ایران، گفت: همان صدامی که این‌همه ظلم کرد و مردم را با هلی‌کوپتر، به رگبار می‌بست، در پایان عمرش، طناب به گردنش انداختند و او را به جهنم فرستادند و حتی جنازه‌‌ کثیفیش را از قبر درآوردند و جلوی سگ‌ها انداختند.
وی که در جمع خانواده‌های معظم شهدا و عموم مردم سخن می‌گفت، با انتقاد از ترویج برخی مظاهر فساد همچون سگ‌گردانی و بی‌حجابی، افزود: بدانیم که امروز امنیت، آرامش و تمامیت ارضی کشور، مرهون خون شهداست و خلاصه تا امروز با کارهایی چون سگ‌گردانی، گربه بزرگ کردن، بی‌حجابی و دهن‌کجی به قانون نبوده است که این مملکت حفظ شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه