هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان - شماره 766

اخبار کوتاه جهان - شماره 766

  سوریه ضربات دقیق به نشست سرکردگان تکفیری در سوریه:
ویدئویی از ضربات دقیق هوایی به محل برگزاری نشست سرکردگان میدانی گروه تروریستی هیئت تحریرالشام (جبهةالنصره) و گروه تروریستی حزب اسلامی الترکستانی که از حمایت ترکیه بهره می‌برند، منتشر شده است. در این حمله دقیق هوایی، دستکم ۱۷ نفر از سرکردگان تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.

  عراق تخصیص دارایی ایران در عراق برای واردات نهاده دامی:
همزمان با سرعت گرفتن تحرکات برای آزادسازی ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های ارزی بانک مرکزی ایران در کشور کره‌جنوبی، اخبار مهمی درباره نهایی شدن آزادسازی بخش دیگری از دارایی‌های ارزی کشور این‌بار در عراق مطرح شده است و حدود ۳ میلیارد دلار از این منابع که پیش‌تر حتی برای مصارف غیرتحریمی نیز قابلیت جابه‌جایی نداشت، برای واردات نهاده دامی تخصیص یافته است.

تعطیلیِ ۱۲ روزه در کربلا برای پذیرایی از زائران اربعین: در استان کربلا برای استقبال باشکوه از زائران اربعین ۱۲روز تعطیل رسمی اعلام شده است. این تعطیلی ۱۲ روزه از یکشنبه می‌باشد.

  آمریکا هشدار صریح نیروی دریایی سپاه به ناو آمریکایی:
شبکه i24 رژیم صهیونیستی: نیروی دریایی سپاه به آمریکایی‌ها فهماند که کت تن کیست. هشدار صریح نیروی دریایی سپاه به ناو آمریکایی‌؛ اگر از دستورات پیروی نکنید، بالگردهای شما هدف قرار خواهند گرفت، تمام!

  روسیه ایران شریک راهبردی ماست:
فرمانده کل نیروی زمینی روسیه در مذاکرات مشترک با فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران در مسکو اعلام کرد: ایران از کشورهای کلیدی خاورمیانه و شریک راهبردی روسیه است. فرمانده نیروی زمینی ارتش در این دیدار، آمادگی این نیرو را برای توسعه همکاری‌های نظامی با نیروی زمینی روسیه اعلام کرد.

مجوز روسها برای حضور در مسابقات جهانی کشتی:
اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد: کشتی‌گیران روسیه مشکلی برای حضور در مسابقات جهانیِ صربستان ندارند. باید آن‌ها به‌صورت آزاد و بدون پرچم بازی کنند! تا پیش از این روس‌ها به‌خاطر جنگ اوکراین از حضور در مسابقات محروم بودند.

قدرت اقتصادی روسیه از آلمان پیشی گرفت:
پوتین، رئیس‌جمهور روسیه: بر اساس گزارش بانک جهانی، فدراسیون روسیه از نظر برابری قدرت خرید و حجم اقتصادی از آلمان پیشی گرفته است. وضعیت بودجه در فدراسیون روسیه خطری برای ثبات اقتصاد کلان ندارد.

هدف روسیه پایان دادن به جنگ در اوکراین است:
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در نشست سران بریکس، از طریق ویدئوکنفرانس، گفت: هدف عملیات نظامی ویژه روسیه پایان دادن به جنگ در اوکراین است که توسط تعدادی از کشورهای غربی و اقمار آنها آغاز شده است.

  رژیم صهیونیستی مقدمهسازی رژیم صهیونیستی برای تخریب خانه مجریان عملیات الخلیل:
رژیم صهیونیستی به‌زودی خانه مجریان عملیات تیراندازی اخیر در الخلیل را تخریب خواهد کرد. نظامیان اشغال‌گر صهیونیست بامداد چهارشنبه 1 شهریور به منزل مجریان عملیات الخلیل در منطقه خله‌مناع در این شهر یورش برده و مساحت خانه را اندازه گرفته و شرایط دیوارهای آن را بررسی کردند تا مقدمات تخریب آن را فراهم کنند.

  عربستان لیگ عربستان آماده امضای گرانترین قرارداد تاریخ:
گالتی، روزنامه‌نگار ایتالیایی: باشگاه الاتحاد عربستان در تلاش است تا مدیران لیورپول و یورگن کلوپ سرمربی این تیم را برای فروش محمد صلاح متقاعد کند. باشگاه شهر جده بیش از ۹۰ میلیون یورو برای جذب این بازیکن ۳۱ ساله مصری در نظر گرفته است. در صورت موافقت لیورپول، گران‌ترین قرارداد تاریخ لیگ عربستان به امضا خواهد رسید.

مشتاق آغاز روابط با ایران هستیم:
شورای وزیران عربستان سعودی اعلام کرد: ریاض مشتاق به آغاز مرحله جدیدی از روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

  هند فرود ماهنورد هندیها بر روی ماه:
کاوشگر Chandrayaan3 ساخت کشور هند، با موفقیت بر‌ روی کره ماه فرود آمد. این نخستین بار است که یک کاوشگر هندی کره ماه را لمس می‌کند. تاکنون فقط  سه کشور ایالات متحده، چین و اتحاد جماهیر شوروی موفق به فرود روی ماه شده‌اند؛ اما هیچ‌یک به بخش جنوبی ماه نرسیده‌اند.

  مصر آغاز سفر بین ایران و مصر از اواخر تابستان:
حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران: سفر نخسین گروه‌ها از ایران به مصر، از اوایل ماه ربیع‌الاول برابر با اواخر ماه شهریورماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود. پروازها نخست غیرمستقیم بوده و از تهران به بغداد و سپس به شرم‌الشیخ و یا قاهره انجام خواهد شد.

  اتحادیه اروپا واکنش اتحادیه اروپا به عضویت ایران و دیگر کشورها در بریکس:
سخنگوی اتحادیه اروپا: تصمیم ائتلاف بریکس برای تأیید عضویت کشورهایی از جمله ایران در این گروه مورد توجه این نهاد اروپایی قرار گرفته است. اتحادیه اروپا عضو بریکس نیست؛ بنابراین، تصمیم برای گسترش این گروه کاملا بر عهده اعضای بریکس است و طبیعتاً ما این تحول را مورد توجه قرار داده‌ایم.

  لبنان حزبالله یک هسته تروریستی را دستگیر کرد:
منابع محلی لبنان از دستگیری گروهک تروریستی در منطقه السلم لبنان خبر دادند. این گروهک تروریستی  در انفجار منطقه زینبیه دمشق نقش داشت. این انفجار منجر به شهادت 6 نفر و زخمی شدن بیش از 20 نفر شد.

 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه