هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

از ظرفیت‌های رسانه‌ای ویژه‌ استان‌ها بهره خواهیم برد

سرپرست مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه

از ظرفیت‌های رسانه‌ای ویژه‌ استان‌ها بهره خواهیم برد

سرپرست مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه گفت: هرچقدر در عرصه رسانه سرمایه‌گذاری شود، قطعاً در آینده از ثمرات آن بهره‌مند خواهیم شد.
حجت‌الاسلام رستمی، ۳۰مرداد در بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اسماعیلی مدیر حوزه علمیه کاشان از مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه، اظهار کرد: این مرکز به دریای معارف موجود در حوزه توجه دارد. این دریای معارف تنها نیازمند استخراج است که این رسالت استخراج، بر عهده مرکز رسانه است.
سرپرست مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، با اشاره به اینکه در استان‌ها و شهرستان‌ها ،ظرفیت‌های خوبی وجود دارد، مطرح کرد: خوشبختانه ارتباط خوبی میان استان‌ها و مرکز رسانه حوزه وجود دارد.
وی با بیان اینکه به دنبال بهره‌مند شدن از ظرفیت مراجع و علمای سایر استان‌ها هستیم، عنوان کرد: این ظرفیت را می‌توانیم در تمام کشور و حتی در عرصه بین‌المللی گسترده کنیم.
حجت‌الاسلام رستمی، با اشاره به اینکه رسانه، عرصه سرمایه‌گذاری است، خاطرنشان کرد: هرچقدر در عرصه رسانه سرمایه‌گذاری شود، قطعاً در آینده از ثمرات آن بهره‌مند خواهیم شد.
وی با بیان اینکه حرکتی در حوزه در عرصه فضای مجازی و رسانه آغاز شده است، تصریح کرد: در زمینه امکانات و تجهیزات، با مشکلاتی مواجه هستیم؛ ولی نمی‌توانیم حرکت خود را متوقف کنیم.
سرپرست مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، در پایان به دغدغه و توجه خود به استفاده بهینه از ظرفیت‌های رسانه‌ای در استان‌ها و پشتیبانی از آنها تأکید کرد.

  ظرفیت حوزه به فضای جامعه متصل شود
​​​​​​​
حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی مدیر حوزه علمیه کاشان نیز در حاشیه این بازدید، در نشستی با حجت‌الاسلام رستمی، با اشاره به اینکه در کاشان دوره‌های آموزشی رسانه‌ای برای طلاب برگزار کردیم، اظهار کرد: همچنین در عرصه بازی‌سازی، اقداماتی داشته‌ایم و یکی از بازی‌های تولید‌شده تا ۲۵۰ هزار نصب نیز داشته است.
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم، به نتایج مطلوبی در عرصه رسانه برسیم، ابراز کرد: برای تحقق این هدف، نیازمند حمایت‌های ویژه نیز هستیم.
مدیر حوزه علمیه کاشان با اشاره به حدود هزار و ۲۰۰ طلبه مدرسه‌ای و حدود هزار طلبه آزاد و فارغ التحصیل در کاشان، خاطرنشان کرد: در کاشان ۵ حوزه علمیه خواهران و مرکز مشاوره فعال است. تبلیغ و تهذیب در کاشان مشترک بود؛ ولی این دو بخش را جدا کردیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی با بیان اینکه در عرصه تبلیغ فعالیت‌های بسیاری داشتیم، یادآور شد: پس از سخنرانی مقام معظم رهبری در خصوص اینکه تبلیغ، باید اولویت نخست قرار بگیرد، نسبت به مسیری که در پیش گرفته‌ایم، امیدوارتر شدیم.
وی با اشاره به اینکه نهادها نیازمند همراهی و همکاری حوزه هستند، بیان کرد: امروز ظرفیت خوبی در حوزه وجود دارد؛ ولی اتصال ظرفیت حوزه به فضای جامعه مخدوش شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی، با بیان اینکه اولویت نخست حوزه کار برای نسل جوان است، عنوان کرد: به‌همین دلیل، ورود به عرصه تبلیغ در فضای دانش‌آموزی را آغاز کرده‌ایم.
گزارش: رحیم کریمی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه