هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

لزوم حل مشکلات اقتصادی مردم و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در فعالیت‌های اقتصادی

تأکید مراجع عظام در دیدار رئیس‌جمهور

لزوم حل مشکلات اقتصادی مردم و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در فعالیت‌های اقتصادی

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران و هیأت همراه، ۳۰مرداد با سفر به شهر مقدس قم، پس از زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، با آیات عظام؛ نوری همدانی، مکارم شیرازی و سبحانی، به‌صورت جداگانه دیدار کرد. ایشان در این دیدارها، ضمن تقدیر از خدمات دولت در راستای رفع مشکلات مردم، مشکلات معیشتی مردم و کاهش‌ ارزش پول‌ ملی را نگران‌کننده دانستند و بر لزوم کنترل تورم و ثبات بازار و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در فعالیت‌های اقتصادی تأکید کردند.

  امروز دشمنان ما تمام سعی‌شان ناامید کردن ملت است‌
به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی در این دیدار که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، گفتند: ما از زحمات شما و مجموعه دولت تشکر می‌کنیم و از شما درخواست داریم که توجه بیشتری به وضع معیشت مردم شود؛ خصوصاً موضوع ارزش پول ملی را دنبال کنید.
معظم‌له ریشه‌کن کردن فقر و جهل و تبعیض را از وظایف مسئولان دانسته و افزودند: ما در جریان تلاش‌ شبانه‌روزی شما هستیم؛ از جمله مسافرت به استان‌ها و دیدار با مردم از نزدیک و گوش کردن به مشکلات آنها، از مزایای دولت است‌ که باید ادامه‌ پیدا کند و در این مدت، خدماتی هم صورت گرفته است که جای تقدیر دارد.
ایشان تصریح کردند: اما باید توجه داشت، طبق سفارش حضرت امیرالمؤمنین(ع)، اصل، رضایت مردم است؛ الآن مشکلات معیشتی مردم را آزار می‌دهد که دولت باید این موضوع را حل نماید.
این مرجع تقلید کاهش‌ ارزش پول‌ ملی را نگران‌کننده دانسته و تأکید کردند این موضوع حل شود.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی در ادامه گفتند: نباید نسبت به اقدامات انجام‌شده سیاه‌نمایی کرد و مردم را از انقلاب ناامید نمود. امروز دشمنان ما تمام سعی‌شان ناامید کردن ملت است‌.

  مردم با وجود تمام مشکلات اقتصادی پایبند به دین و اصل نظام هستند
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در این دیدار، با تسلیت ایام عزاداری ماه محرم و صفر، ایجاد امید در جامعه را سبب پیشرفت دانسته و خطاب به رئیس‌جمهور، گفتند: اینکه شما در تمام مسائل، با امید و اتکال به خداوند صحبت می‌کنید، نکته ارزنده‌ای است.
ایشان تورم و معیشت را از دغدغه‌های اصلی مردم بیان کردند و افزودند: مردم می‌خواهند، آثار فعالیت‌های دولت را در سفره‌شان ببینند.
معظم‌له قیمت‌های ناپایدار کالاها، وابستگی به دلار و بی‌انصافی برخی از کسبه را، از جمله عوامل گرانی برشمردند و تأکید کردند: باید وابستگی قیمت‌ها به دلار را از بین برد و هرچه اتکا به دلار کمتر شود، آثار آن بر سفره مردم نمایان و سبب رضایت می‌شود.
این مرجع تقلید، به مشکل مسکن اشاره کردند و افزودند: مسئله قیمت مسکن و اجاره‌بهای آن، به مشکل بغرنجی تبدیل شده و افزایش چندبرابری پیدا کرده است که دولت باید برای آن تدبیری بیندیشد. دولت باید به وعده‌ای که در زمینه ساخت مسکن داده، عمل کند که اگر این وعده‌ها به سرانجام برسد، بسیاری از مشکلات حوزه مسکن حل خواهد شد.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه، به مسئله حجاب پرداخته و تأکید کردند: باید آنچه مربوط به فرهنگ اسلام است، در کشور رعایت شود.
این مرجع تقلید تصریح کردند: با وجود تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور، مردم پایبند به دین، اصل نظام و کشور هستند؛ لذا باید در جهت حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی آنان تلاش و کوشش کرد.

 تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در فعالیت‌های اقتصادی
به گزارش خبرگزاری فارس، حضرت آیت‌الله سبحانی هم در این دیدار، از خدمات و زحمات دولت در راستای رفع مشکلات مردم تقدیر کردند.
این مرجع تقلید با اشاره به اهتمام ویژه رئیس‌جمهور نسبت به مسائل فرهنگی و مقوله عفاف و حجاب، بر ضرورت صیانت از ارزش‌های دینی در بخش‌های مختلف جامعه به‌ویژه ادارات و مراکز و مؤسسات دولتی تأکید کردند.
کنترل تورم و ثبات بازار و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی به‌ویژه بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی، از دیگر توصیه‌های معظم‌له به رئیس‌جمهور بود.

  دولت با همه توان برای رفع مشکلات و برخی تنگناهای تحمیل‌شده در حال تلاش است
​​​​​​​به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی نیز در این دیدارها، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های دولت طی دو سال گذشته، به ۱۲ مشکل گریبان‌گیر کشور پیش از آغاز به‌کار دولت از جمله همه‌گیری کرونا و فوت روزانه هفتصد نفر از هم‌وطنان بر اثر این بیماری، کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی، بحران کمبود کالاهای اساسی، ناترازی در بخش انرژی، رشد اقتصادی صفر درصدی و تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: دولت از فردای شروع به‌کار با عزم جدی و تکیه بر باور عمیق «ما می‌توانیم» به‌صورت شبانه‌روزی به دنبال حل مشکلات رفت و توانست، در شش ماهه اول بر بسیاری از این مشکلات فائق آید.
وی هم‌ترازی منابع و مصارف دولت در سال اول فعالیت را از جمله اقدامات بسیار مهم و کم‌نظیر دولت برشمرد و افزود: امروز با لطف الهی و مجاهدت دولت‌مردان رشد اقتصادی ۴ درصدی محقق شده، بیش از ۵۰۰۰ کارخانه تعطیل و نیمه‌تعطیل به مدار تولید بازگشته، نرخ بیکاری با رقم ۸. ۲ به پایین‌ترین رقم خود در چند دهه گذشته رسیده، ناترازی در بخش برق با تمهیدات دولت کاهش یافته و موضوع مسکن به‌عنوان یکی از مسائل بسیار مهم کشور که در سال‌های گذشته مورد کم‌توجهی قرار گرفته بود، در دستور کار دولت است.
رئیس‌جمهور همچنین سیاست خارجی متوازن، چند جانبه‌گرایی، ارتباط با کشورهای همسایه ‌به‌ویژه کشورهای اسلامی با دستاورد رشد چشم‌گیر تجارت خارجی را، از دیگر اقدامات حائز اهمیت دولت برشمرد و افزود: به‌رغم تلاش‌های دشمنان و توطئه‌های مکرر آنها برای توقف تولید و حرکت رو به رشد کشور، دولت با همه توان و با کمک همه نهادهای کشور، برای رفع مشکلات و برخی تنگناهای تحمیل‌شده در حال تلاش است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه