هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

با زائران به‌گونه‌ای تعامل کنید که جذب اهل‌بیت(ع) شوند

آیت‌الله حسینی بوشهری در جمع خادمان افتخاری آستان قدس رضوی

با زائران به‌گونه‌ای تعامل کنید که جذب اهل‌بیت(ع) شوند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به لزوم تشکیل کانون‌های تبلیغی برای هدایت و ارشاد زائرین، خاطرنشان کرد: با زائرین، خصوصاً افرادی که صرفاً به‌خاطر ورود به حرم مطهر از حجاب کامل استفاده می‌کنند، به‌گونه‌ای تعامل و برخورد کنید که این افراد جذب شوند.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جمعی از بانوان خادم افتخاری آستان قدس رضوی با آیت‌الله حسینی بوشهری دیدار کردند.
 رئیس جامعه مدرسین در این دیدار، با تأکید بر نقش الگویی اهل‌بیت(ع)، گفت: در خصوص جایگاه اهل‌بیت(ع) روایات زیاد و گوناگونی وارد شده است که هر کدام نقش الگویی ایشان در جنبه‌های مختلف را بیان می‌دارد.
وی افزود: آیه تطهیر بیان‌کننده اوج کمال اهل‌بیت‌(ع)، یعنی عصمت ایشان است؛ چراکه اهل‌بیت(ع) نیز مانند ما انسان هستند؛ اما تمایزی که دارند، همین مسئله عصمت و ارتباط کامل با خداست [قل إنما أنا بشر مِثلکم یوحى إِلی].
امام جمعه قم، اهل‌بیت(ع) را وسیله و سبب کمال انسان‌ها معرفی و ابراز کرد: قرآن کریم می‌فرماید: «وابتغوا إِلیهِ الوسِیله.»؛ به‌عبارت دیگر، برای راه‌یابی به مراتب کمال نباید از صراط مستقیم که عبارت است از مکتب اهل‌بیت‌(ع) جدا شد و رسیدن به مقام لقاء‌الله، تنها از طریق صراط مستقیم ممکن است.
وی پیروی از مکتب اهل‌بیت(ع) را مهم‌ترین امتیاز شیعیان برشمرد و اظهار کرد: محب و دوست‌دار اهل‌بیت(ع) فراوان است؛ اما تنها شیعه است که علاوه بر مقام محبت، مقام ولایت‌پذیری را نیز داراست و این از امتیازات شیعه است.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضرت زهرا(س) می‌فرمایند: «اِن کنت تعمل بما امرناک وتنتهی عما زجرناک عنه فانت من شیعتنا والا فلا»؛ بنابراین شیعه باید به بایدها و نبایدها پایبند باشد و نمی‌تواند راه و مسیر جداگانه‌ای را طی کند.
آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود، خطاب به بانوان خادم آستان قدس رضوی، خاطرنشان کرد: خادمی آستان امام رضا(ع) را قدر بدانید و باور داشته باشید که امام(ع) ناظر و شاهد است؛ همان‌گونه که در زیارت‌نامه‌ها می‌خوانیم: «اشهد انک تشهد مقامی و تسمع کلامِی و ترد سلامی».
دبیر شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، با اشاره به لزوم تشکیل کانون‌های تبلیغی برای هدایت و ارشاد زائرین، خاطرنشان کرد: با زائرین، خصوصاً افرادی که صرفاً به‌خاطر ورود به حرم مطهر از حجاب کامل استفاده می‌کنند، به‌گونه‌ای تعامل و برخورد کنید که این افراد جذب شوند؛ چراکه اگر پیوند با اهل‌بیت(ع) ایجاد شود، این پیوند ریشه‌دار خواهد بود و در سایه همین ارتباط با اهل‌بیت(ع)، می‌توان نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی پیگیری کرد؛ زیرا انقلاب ریشه در مکتب اهل‌بیت(ع) دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه