هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نقش بی‌بدیل طلاب غیرایرانی در جهاد تبیین و معرفی گفتمان انقلاب اسلامی

در نشست تبلیغی «نقش‌آفرینی مبلغان غیرایرانی در جهاد تبلیغ» مطرح شد

نقش بی‌بدیل طلاب غیرایرانی در جهاد تبیین و معرفی گفتمان انقلاب اسلامی

نشست تبلیغی «نقش‌آفرینی مبلغان غیرایرانی در جهاد تبلیغ»، با حضور مبلغان غیرایرانی جامعة‌الزهرا(س) از سوی واحد امور مبلغان و همکاری‌های تبلیغی اداره‌کل تبلیغ جامعة‌الزهرا(س) و در آستانه دهه مبارک فجر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این نشست، مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه، به مقایسه‌ای بین انقلاب‌های 150 ساله اخیر پرداخت و اظهار کرد: اگرچه در این انقلاب‌ها عمدتاً ابتدا تغییر در ساختار سیاسی بوده؛ اما به‌مرور، سایر ساحت‌های اجتماعی را دست‌خوش تغییر کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری در ادامه بیان کرد: قطب‌های سیاسی شرق و غرب، با تمام تفاوت‌هایی که داشتند، در بخشی از مبانی نظری و در عملکرد، اشتراکات قابل تأملی داشتند. این قدرت‌ها در حوزه نظری به این باور قائل بودند که دین یا نمی‌تواند یا اساساً قدرت تأثیرگذاری در عرصه اجتماعی و سیاسی صحنه زندگی بشر را ندارد؛ بنابراین یا دین را افیون ملت‌ها می‌دانستند یا مقوله‌ای فردی معرفی می‌کردند.
مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه اضافه کرد: نقطه‌ اشتراک این دولت‌ها در عرصه عملکرد و سیاست‌های بین‌المللی، اعتقاد به چپاول همه‌جانبه دنیای اسلام بود؛ در چنین اوضاعی، با پیروزی انقلاب اسلامی، یک حکومت دینی با رهبری مرجع دینی و با شعارهای کاملاً دینی و مبتنی بر نظام معرفتی دینی اخلاق‌مدار شکل گرفت و تمام معادلات بلوک غرب و شرق را دست‌خوش چالش کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، با اشاره به گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی در سطح بین‌الملل، در ادامه به نقش بی‌بدیل طلاب و مبلغان غیرایرانی در جهاد تبیین و شناساندن این گفتمان به سایر ملت‌ها به‌عنوان نمایندگان دیگر ملت‌ها در جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: مبانی فکری و اندیشه‌ای گفتمان انقلاب اسلامی، باید در سطح بین‌الملل مطرح شود؛ اما گاهی شاید نیاز به دلیل و برهان خاصی نباشد و بیان فقط گوشه‌ای از وضعیت فعلی خود به‌عنوان کسی که در ایران، در نهایت امنیت و آزادی در حال تحصیل هستید، به‌مراتب تأثیرگذاری خاصی دارد.
مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه در پایان، تصریح کرد: حوزه برادران آمادگی کامل دارد که در خصوص ارائه آموزش‌های ویژه در راستای توانمندسازی خواهران بین‌الملل و همچنین محتواهای آماده برای ترجمه و یا بازنشر در فضای مجازی با جامعة‌الزهرا(س) همکاری داشته باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه