هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

بسط فرهنگ اسلامی در سطح بین‌الملل از رسالت‌های حوزه‌های علمیه است

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه در دیدار با امام جمعه تبریز

بسط فرهنگ اسلامی در سطح بین‌الملل از رسالت‌های حوزه‌های علمیه است

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: یکی از رسالت‌های حوزه‌های علمیه، دانش‌افزایی و بسط فرهنگ اسلامی در سطح بین‌المللی و علی‌الخصوص کشورهای همجوار است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه، در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، گفت: مباحث بین‌المللی منحصر در قم نمی‌شود و استان‌هایی که ظرفیت بین‌المللی دارند، باید تقویت شوند و در این راستا، آذربایجان شرقی به‌لحاظ همسایگی با سه کشور اولویت ویژه‌ای دارد.
مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه، یکی از رسالت‌های حوزه‌های علمیه را دانش‌افزایی و بسط فرهنگ اسلامی در سطح بین‌المللی و به‌خصوص کشورهای همجوار عنوان کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی هم، ضمن قدردانی از حضور مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه، آمادگی همکاری حوزه علمیه استان با مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه را اعلام کرد.
در این دیدار حجت‌الاسلام امین‌دین مسئول دفتر فرق و ادیان مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام والمسلمین روشن‌تن مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی نیز حضور داشتند.

  توسعه خدمات تبلیغی در داخل و خارج از کشور رویکرد حوزه علمیه است
​​​​​​​
حجت‌الاسلام و‌المسلمین کوهساری، همچنین در نشستی با سید محمدحسین بلاغی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی، گفت: آذربایجان ‌شرقی به‌دلیل هم‌مرز بودن با چند کشور همسایه و در عین حال با توجه به برخی مشترکات دینی و فرهنگی میان این کشورها با ایران، از ظرفیت بالایی در حوزه تعاملات میان ملت‌ها و گسترش فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی برخوردار است.
وی افزود: طلاب و علمایی که در این منطقه فعالیت می‌کنند، با توجه به تسلط زبانی و همچنین آشنایی با فرهنگ کشورهای همسایه در صورت ایجاد بستر مناسب، می‌توانند نقش قابل توجهی در عرصه تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی ایفا کنند.
مسئول مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور، آذربایجان و در رأس آن تبریز را خاستگاه بزرگان بسیاری در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه علوم دینی برشمرد و گفت: امیدواریم، اقداماتی شایسته برای معرفی این چهره‌های جهانی انجام گیرد.
وی یکی از رسالت‌های حوزه‌های علمیه را دانش‌افزایی و بسط فرهنگ اسلامی در سطح بین‌المللی و به‌خصوص کشورهای همجوار عنوان کرد و افزود: توسعه خدمات تبلیغی در داخل و خارج از کشور، از رویکردهای حوزه علمیه است و انتظار می‌رود، نهادهای فرهنگی و تبلیغی نیز، در کنار حوزه علمیه به این امر مهم اهتمام داشته باشند.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسینی کوهساری، با بیان اینکه چندین تجربه زیست همکاری بین حوزه علمیه و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند، شکل گیرد که از آن‌جمله ایجاد زمینه برای حضور بیشتر طلاب در عرصه‌های فرهنگی و هنری است، گفت: در حوزه فعالیت‌های قرآنی نیز، این همراهی، تعامل و همکاری می‌تواند راهگشا باشد.
گفتنی است، حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسینی کوهساری، ۲۹دی به‌همراه مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی، با اسقف اعظم گریگور چیفتچیان خلیفه کل ارامنه آذربایجان و شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان دیدار و گفت‌و‌گو کرد. مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه در این دیدار، ضمن ابلاغ پیام تبریک مدیر حوزه‌های علمیه کشور، بر لزوم تقویت شناخت ادیان از یکدیگر و تلاش جهت گسترش فضائل اخلاقی و معنویت تأکید کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه