هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

جشنواره تولیدات هنری و رسانه‌ای عفاف و حجاب آغاز به‌کار کرد

دبیر ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه‌های علمیه

جشنواره تولیدات هنری و رسانه‌ای عفاف و حجاب آغاز به‌کار کرد

جشنواره تولیدات هنری و رسانه‌ای عفاف و حجاب به‌همت ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه‌های علمیه و نهادهای مختلف آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سیدنژاد، 10دی در نشست خبری جشنواره تولیدات هنری و رسانه‌ای عفاف و حجاب که در خبرگزاری حوزه برگزار شد، گفت: این جشنواره از امروز به‌همت ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه‌های علمیه، حوزه علمیه خواهران، جامعة‌الزهرا(س)، مؤسسه عفاف و حجاب و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علیمه قم، آغاز به‌کار می‌کند.
دبیر جشنواره تولیدات رسانه‌ای عفاف و حجاب(حورسا) بیان کرد: قطعاً کارهای پایه‌ای و کف خیابانی در موضوع عفاف و حجاب قابل انکار نیستند؛ ولی بر این باوریم که بخش مهمی از تفکرات مرتبط به عفاف و حجاب در شرایط فعلی، معلول فعالیت گسترده رسانه‌ای است که یک طرز تفکر را در میان مردم بسط و گسترش داده است و اگر بخواهیم، نگاه اصیل به فرهنگ بانوان و نگاه اصیل دین و فرهنگ‌مان را نسبت به نیمی از جامعه انسانی ترویج کنیم، باید از همین ابزار استفاده کنیم.
وی گفت: این جشنواره در قالب‎های تولیدی مختلف به دنبال شناخت و حمایت از آثار فاخر در حوزه عفاف و حجاب است و برای اولین‌بار سعی شده است که حتی نگاه منتقدان به عفاف و حجاب را نیز، در این فعالیت‌ها داشته باشد.
حجت‌الاسلام سیدنژاد بیان کرد: علاقه‌مندان برای ارسال آثار می‌توانند، آثار خود را از درگاه اینترنتی حوزه(پیشخوان) به‌نشانی ismc.ir در قالب‌ها و رشته‌های مختلف ارسال کنند که این قالب‌ها شامل قالب‌های اصلی تجسمی، نمایشی، شعر و داستان است.
وی بیان کرد: موضوعات اصلی جشنواره شامل: مواردی چون: زن، خلقت و جمال، زن، مادر و خانواده، زن اسلام و غرب، زن، تحصیل و پیشرفت، زن، جامعه و کنشگری، زن، رسانه و سینما، زن، ورزش، سلامت، زن، تکنولوژی، فضای مجازی و موضوعات آزاد هستند.
دبیر ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه‌های علمیه اظهار کرد: قالب‌های اصلی و مورد تأکید این جشنواره شامل: فیلم کوتاه و بلند، انیمیشن و موشن، طراحی، عکاسی، عکس‌نوشته، نقاشی و کاریکاتور، شعر، نثر ادبی، طنز‌نوشته، داستان و روایت‌گری و.. است.
وی گفت: دو فعالیت جدیدی در این جشنواره صورت گرفته است که اولین آن، داوری برگزیده توسط مخاطبان عام جشنواره است. داوری بخش اصلی و نامزدها توسط اساتید رشته‌های مختلف صورت می‌گیرد؛ ولی برنده نهایی را مخاطبان جشنواره از طرقی که معرفی می‌کنیم، انجام خواهد شد.
حجت‌الاسلام سیدنژاد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های خاص این جشنواره آن است که آثار منتقدان نسبت به موضوع اصلی جشنواره نیز، قطعاً دریافت و داوری علمی و هنری خواهد شد.
دبیر جشنواره حورسا در پایان اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان اسفندماه ۱۴۰۱به آدرس ismc.ir ارسال کنند. داوری آثار در فروردین و اردیبهشت سال 1402 ادامه می‌یابد و مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نیز در اواخر اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.
گفتنی است، در پایان این نشست، از پوستر رسمی جشنواره و همچنین کتاب «دوربرگردان» که حاوی دیالوگ‌های مخالف و موافق حجاب است و در ۷۲ صفحه توسط ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه‌های علمیه تنظیم شده است، رونمایی شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه