هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 733

اخبار کوتاه ایران

  دستیابی ایران به دانشی جدید برای اکتشاف نفت: مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران: برای نخستین‌بار، به روش مغناطیس‌سنجی هوایی که تا اعماق ۷ هزار متر زیر سطح زمین را جهت شناسایی مخازن و میادین هیدروکربوری به کار می‌رود، دست یافتیم. طراحی این هواپیما توسط دانشمندان ایرانی انجام شده و اکنون در حال برداشت اطلاعات است.

  موشک‌های برد ۱۰۰۰ کیلومتری ایران برای دفاع از خلیج فارس: فرمانده نیروی دریایی سپاه: در زمان طاغوت بالاترین موشک دریایی ایران، هارپون با برد ۴۰ کیلومتر بود که برای همان هم هزاران مستشار خارجی به ایران می‌آمدند تا نان بخورند؛ ولی امروز برای دفاع از خلیج فارس موشک‌های از ۱۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتری می‌سازیم. شناور شهید سلیمانی ما هوشمند است و اگر موتورخانه آن آسیب ببیند، موتورخانه دوم دارد؛ شناورها، موشک‌ها و پهپاد‌های ما تماما ایرانی است.
 
  کشف بیش از 8300 قبضه سلاح در اغتشاشات اخیر: سازمان اطلاعات فراجا: در اغتشاشات اخیر، ۲۸۲۷ قبضه سلاح جنگی، ۵۴۸۷ قبضه سلاح شورشی و در مجموع ۸۳۱۴ قبضه سلاح از شبکه‌های سازمان‌یافته قاچاق سلاح کشف شده است.
 
  هشدار سازمان استاندارد به خودروسازان: رئیس سازمان ملی استاندارد: در یک‌سال اخیر ۵ خودرو به دلیل رعایت نکردن استاندارد‌های لازم از مدار تولید خارج شدند. تیبا یک و دو، ساینا، پژو ۴۰۵ و سمند از جمله خودرو‌هایی هستند که تولید آن‌ها متوقف شده است.
 
  وزیر اقتصاد: جرایم بیمه شخص ثالث بخشیده شد: اگر مردم تا ۳۰ آذر به مراکز بیمه مراجعه کنند، بدون پرداخت جریمه‌ می‌توانند از بیمه شخص ثالث استفاده کنند.
 
  اهدای عضو پس از مرگ کامل برای اولین‌بار در خاورمیانه: سرپرست پیوند دانشگاه ایران: برای اولین‌بار در خاورمیانه با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان، عمل احیا و اهدای عضو پس از فوت کامل اهداکننده در بیمارستان رسول اکرم(ص) انجام شد. این روش جدید مورد تأیید انجمن پیوند خاورمیانه بوده و مقاله علمی آن هم در ژورنال بین‌المللی پیوند قلب و ریه به چاپ رسیده است.
 
  فرصت دوباره به جاماندگان دریافت سود سهام عدالت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از سهامداران سهام عدالت همچنان با مشکل شبای بانکی معتبر روبرو هستند. این افراد می‌توانند با ثبت‌نام و احراز هویت در سجام و یا درج شماره شبای معتبر خود در sahamedalat.ir در فرایند دریافت سود سهام خود قرار گیرند.
 
  به همه فناوری‌های نظامی روز دنیا دست‌یافتیم: فرمانده کل سپاه: تقریبا می‌توانیم بگوییم که به همه فناوری‌های نظامی روز دنیا بر پایه دانش و بینش فرزندان این سرزمین بزرگ دست یافته‌ایم و این فناوری در همه یگان‌ها توسعه یافته و برای شکست دادن دشمن قدرت انباشت کرده‌ایم.
 
  متلاشی‌شدن هسته‌های عملیاتی وابسته به منافقین: وزارت اطلاعات: چند هسته‌ عملیاتی وابسته به گروهک تروریستی منافقین توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و متلاشی شدند. پس از ردیابی و شناسایی هسته‌های خرابکار، سلسله عملیات هماهنگی در تهران، اصفهان و کردستان صورت گرفت و منجر به بازداشت ۱۰ عنصر عملیاتی و پشتیبانی منافقین شد. اعضای این هسته‌ها در عملیات‌های متعدد تروریستی به پرتاب نارنجک دست‌ساز در تجمعات مردمی و حملات خمپاره‌ای به مراکز اداری، نظامی، انتظامی و مسکونی پرداخته بودند و در حال طراحی اقدامات به مراتب شدیدتری بودند.
 
 نامه ایران به شرکت متا: ۱۰ روز مهلت دارید در ایران نماینده معرفی کنید: مرکز ملی فضای مجازی نامه اعتراضی رسمی در رابطه با بسترسازی برای توسعه اغتشاشات اخیر و پاسخگو نبودن و مسئولیت ناپذیری در خصوص مکاتبات رسمی پیشین توسط نهادهای مسئول ایرانی به شرکت متا ارسال کرد. در این نامه، مرکز ملی فضای مجازی به شرکت متا فرصت داده تا برای فراهم شدن امکان فعالیت پایدار سکوهای مذکور اقدامات لازم از جمله معرفی نماینده رسمی مسئولیت‌پذیر مستقر در ایران حداکثر تا ۱۰ روز پس از دریافت نامه از سوی آن شرکت صورت پذیرد.
 
  صهیونیست‌ها عمرشان را نهایتاً تا ۶ سال دیگر می‌دانند: جانشین فرمانده سپاه: در خصوص تجزیه‌طلبانِ اقلیم شمال عراق، صبر و تحملی داریم و بعد از آن اقدام مستقیم خواهیم کرد. صهیونیست‌ها معتقدند که اسراییل ۸۰ سالگی‌اش را نخواهد دید، یعنی کمتر از ۶ سال دیگر. با اشرافی که داریم تعداد زیادی از جاسوسان صهیونیستی را گرفته و خواهیم گرفت. توضیحات تکمیلی درباره موشک هایپرسونیک به وقت خودش داده می‌شود.
 
  دستگیری ۱۱ هزار و ۲۹۱ نفر اتباع غیرمجاز در مرزهای سیستان: فرمانده هنگ مرزی زابل: مرزداران در ۲ هفته گذشته حین پایش منطقه موفق شدند ۱۱ هزار و ۲۹۱ نفر اتباع غیرمجاز را که بدون توجه به محدوده حریم ممنوعه مرزی قصد ورود به کشور داشتند را شناسایی و دستگیر کنند.
 
  شهادت مولوی عبدالواحد ریگی توسط افراد ناشناس: مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه اهل‌سنت مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش از مولوی‌های شاخص منطقه و استان توسط افراد ناشناس ربوده و به شهادت رسیده است.
 
  کالابرگ الکترونیکی اختیاری است: مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان: خرید اقلام اساسی به صورت نقد و اعتباری است؛ یعنی مقدار مشخصی از قیمت کالا از محل اعتبار اختصاص داده شده پرداخت می‌شود و خریداران باید مابقی مبلغ را با استفاده از کارت بانکی یا به صورت نقدی پرداخت کنند. استفاده از اعتبار از طریق تمامی کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار، امکان‌پذیر خواهد بود و در مورد کالا‌های مشمول طرح نیز الزامی به خرید یک نشان تجاری مشخص نیست و افراد می‌توانند از گروه کالایی اعلام شده و از هر نشان تجاری دلخواه، خرید خود را انجام دهند. این طرح برای یارانه‌بگیران اختیاری است و پس از اعلام رسمی می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه