هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

رهبر انقلاب را بشناسیم و بشناسانیم

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی

رهبر انقلاب را بشناسیم و بشناسانیم

این مرجع تقلید گفتند: باید ویژگی‌ها‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای مردم بیان شود؛ تمام آنچه امام راحل(قد) در نظر گرفته بودند، در وجود ایشان هست و ما باید در ابتدا ایشان را شناخته و در مرحله بعد، به مردم بشناسانیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی در دیدار جمعی از اساتید انقلابی و نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، به روایتی از امام صادق(ع) اشاره و اظهار کردند: حضرت در این روایت مهم فرمودند: «علماء شیعتنا مرابطون فی‌الثغر الذی یلی إبلیس و عفاریته، یمنعونهم عن‌الخروج علی ضعفاء شیعتنا و عن أن‌یتسلط علیهم إبلیس وشیعته؛ علمای شیعه ما، نگهبانان مرزی هستند که در آن سویش ابلیس و دیوهایش قرار دارند و [این علما] جلوی یورش آنها به شیعیان ناتوان ما و تسلط یافتن ابلیس و پیروان او بر ایشان را می‌گیرند».
ایشان ابراز کردند: آنچه که در جنگ مهم است، مرزبانی است و مرزهای دریایی، هوایی و زمینی، از مرزهای بسیار مهمی است که اسلام بر آن تأکید داشته و باید از نفوذ دشمن جلوگیری کرد.
این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: دشمنان ایران اسلامی بسیار فعال بوده و برنامه‌ریزی کرده‌اند و ما هم، باید مرزها را شناخته و به مرزبانی از ورود و نفوذ آنان بپردازیم.
معظم‌له بیان کردند: شناسایی مرزها بر ما لازم است و باید بدانیم که دشمن از چه راه‌ها‌یی وارد شده و بدانیم، با چه اشخاصی در ارتباط است تا بتوانیم، اقدام فوری و مؤثر داشته باشیم.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه در یک جامعه، رهبر یک نفر است و ما باید راهنما باشیم و به‌خوبی نقش خود را ایفا نماییم، گفتند: اسلام دینی است که تمام ابعاد را روشن نموده و ما باید به‌عنوان راهنما، این مسائل را برای مردم تبیین نماییم.
این مرجع تقلید به ویژگی‌ها‌ی رهبر انقلاب اشاره و خاطرنشان کردند: باید ویژگی‌ها‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای مردم بیان شود؛ تمام آنچه امام راحل(قد) در نظر گرفته بودند، در وجود ایشان هست و ما باید در ابتدا ایشان را شناخته و در مرحله بعد، به مردم بشناسانیم.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی، با بیان جایگاه مردم در جامعه، افزودند: امام علی(ع)، مردم را عمود دین اسلام عنوان کرده‌اند و ما شاهد بوده‌ایم که مردم در هشت سال جنگ تحمیلی، سپر این کشور بوده و جانانه جنگیدند.
معظم‌له اظهار کردند: امروز فتنه و فساد زیاد شده و برخی دشمنان با هم اتحاد دارند تا بتوانند، ایران اسلامی را به زمین بزنند؛ اما به‌فضل خدا کاری از پیش نخواهند برد.
این مرجع تقلید خطاب به حوزویان خاطرنشان کردند: همه حوزویان باید در مسیر انقلاب قدم برداشته و وحدت و اتحاد داشته باشند.
لازم به ذکر است، در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی نایب‌رئیس دوم مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، از مواضع انقلابی و حکیمانه حضرت آیت‌الله نوری همدانی تقدیر کرد.
همچنین، جمعی از اساتید انقلابی و نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با حضور در دفتر حضرت آیت‌الله نوری همدانی با رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کردند.

ارسال دیدگاه