هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تجلیل امام خامنه‌ای، نهادهای حوزوی، علما و مسئولان از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین اختری

تجلیل امام خامنه‌ای، نهادهای حوزوی، علما و مسئولان از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین اختری

عالم پارسا حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ عباسعلی اختری، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و امام جماعت مسجد جامع جمهوری تهران که به‌دلیل بیماری سرطان در بیمارستان بستری بود 9 آبان در سن ۸۳ سالگی دار فانی را وداع گفت. پیکر این عالم مجاهد، 11آبان از میدان اصلی شهرری تا حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تشییع و بعد از اقامه نماز میت توسط آیت‌الله کعبی، در جوار حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به خاک سپرده شد.

امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیات‌ سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و سران قوا، با صدور پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت این عالم متقی را تسلیت گفتند.
 
  امام خامنهای
بسم‌الله ‌الرحمن‌ الرحیم
درگذشت عالم پرتلاش و ابوالشهید حضرت حجة‌الاسلام و‌المسلمین آقای حاج شیخ عباسعلی اختری(ره) را به خاندان مکرم و ارادتمندان و مستفیدان از ایشان تسلیت عرض می‌کنم.
این عالم پرهیزگار در همه‌ عرصه‌هایی که در آنها حضور داشت، از فقاهت تا سیاست و تا ترویج معارف اسلامی، به تلاش و فعالیت مجاهدانه شناخته شده بود و همه‌ توان خود را مبذول می‌داشت.
از خداوند متعال علو درجات این روحانی مخلص و متخلق را مسئلت می‌کنم.
 
 جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
بسم‌الله الرحمن الرحیم/ «إنا لله وإنا إلیه راجعون»
ارتحال نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، عالم مجاهد، آیت‌الله عباسعلی اختری(ره) موجب تألم و تأثر گردید. این عالم فاضل، عمر شریف خود را در تحصیل، تدریس، تألیف و تبلیغ معارف اهل‌بیت(ع) گذراند و در راستای اهداف انقلاب اسلامی، خدمات شایانی به اسلام و انقلاب ارائه کرد.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رحلت این روحانی عالی‌قدر را به خانواده آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال براى ایشان علوّ درجات و براى بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارد.
 
  آیتالله سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهلبیت(س)
مبارزه با رژیم ستم‌شاهی و همراهی با نهضت امام خمینی(قد) قبل از انقلاب اسلامی و فعالیت در سنگرهای مختلف از جمله سنگر امامت جمعه، نمایندگی مجلس شورای اسلامی در ادوار مختلف، عضویت در مجلس خبرگان رهبری، عضویت در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و ساده‌زیستی، مردم‌داری، تلاش خستگی‌ناپذیر برای خدمت به مردم و همچنین تدوین آثار گوناگون علمی و فرهنگی با موضوع اندیشه اهل‌بیت(ع)، از جمله امتیازات آن‌مرحوم می‌باشد.
 
  آیتالله اعرافی مدیر حوزههای علمیه
آن عالم جلیل‌القدر افزون بر سابقه درخشان در دوران انقلاب و مبارزه با رژیم منحوس پهلوی، همواره در سنگرهای مختلف از هیچ تلاشی به‌منظور پیشبرد اهداف متعالی انقلاب و نظام مقدس اسلامی و خدمت به ملت ایران و مردم تهران فروگذار نکرد.
اینجانب ضمن پاسداشت سال‌ها خدمات مخلصانه ایشان، فقدان آن عالم پارسا را به بیت مکرم، دوستان و آشنایان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند منان برای ایشان، رفعت مقام و حشر با اولیای الهی و برای بازماندگان، صبر جمیل و اجر فراوان و پایدار مسئلت می‌نمایم.
 
  شمهای از زندگی
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی اختری، با آغاز نهضت حضرت امام (قد) در خرداد ۱۳۴۲ به این نهضت پیوست. وی با ایراد سخنرانی‌های افشاگرانه در تهران، به مبارزات خود ادامه داد و به‌خاطر این سخنرانی‌ها، دستگیر و تحت شکنجه و آزار و اذیت ساواک قرار گرفت. پس از آزادی از زندان، مبارزات خود را ادامه داد تا اینکه مجدداً در رمضان ۱۳۵۷دستگیر شد و به زندان افتاد؛ ولی با شتاب گرفتن انقلاب، از زندان آزاد شد.
وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ابتدا به سمت ریاست کمیته انقلاب اسلامی شهرستان شیروان منصوب و در سال ۱۳۵۹ عهده‌دار مدرسه عالی کانون اسلامی اراک شد و با حرکت‌های انحرافی که در آنجا ایجاد شده بود، به مبارزه پرداخت.
این عالم انقلابی، در سال ۱۳۶۰ طی حکمی از سوی حضرت امام(قد)، به امامت جمعه سمنان منصوب شد. به‌دنبال شهادت عبدالمجید دیالمه نماینده مردم مشهد در اولین دوره مجلس شورای اسلامی، با اصرار شهید هاشمی‌نژاد، کاندیدای نمایندگی مجلس شد و توانست، با آرای قابل توجهی، به مجلس شورای اسلامی راه یابد و در کمیسیون اقتصادی و دارایی فعالیت کرد و مدتی هم نایب‌رئیس این کمیسیون بود.
پس از پایان کار مجلس اول، به قضاوت در یکی از شعب دیوان عالی کشور پرداخت. سپس از طرف حضرت امام(قد) به‌عنوان نماینده ایشان در استان سمنان و امام جمعه این شهر منصوب شد. او همزمان با فعالیت‌های سیاسی، به تدریس در دانشگاه‌های شهید بهشتی تهران، دانشگاه تهران و دیگر فعالیت‌های علمی ـ آموزشی پرداخت.
در سال ۱۳۷۹ به عضویت شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور درآمد و در سال ۱۳۸۰ از امامت جمعه سمنان استعفا داد و به امامت جمعه شهرری منصوب شد. این مرحوم همچنین در انتخابات هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، کاندیدای نمایندگی از حوزه انتخابیه تهران بود که توانست، به مجلس شورای اسلامی راه یابد.
وی در انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری (دوره پنجم) که ۲ اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد، به عضویت مجلس خبرگان رهبری نیز درآمد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه