هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

دستگاه‌های مسئول با اغتشاشگران قاطعانه برخورد کنند

آیت‌الله مقتدایی

دستگاه‌های مسئول با اغتشاشگران قاطعانه برخورد کنند

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های‌ علمیه خواهران‌، با محکوم نمودن اغتشاشات اخیر و حمله به حرم مطهر شاهچراغ(ع)، خواستار برخورد قاطع مسئولان با اغتشاشگران و عوامل این حوادث شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، ۱۰ آبان در درس خارج خود که در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، در سخنانی با اشاره به حوادث اخیر کشور و با محکوم نمودن اغتشاشات و حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)، گفت: امروز دشمنان انقلاب اسلامی با مزدوران داخلی و افراد فریب‌خورده، هم‌فکری کرده‌اند که در کشور ایجاد آشوب، اغتشاش و ناآرامی کنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه اغتشاشات را به وجود آوردند تا زمینه حمله به حرم شاهچراغ(ع) را ایجاد کنند، افزود: کشور را ناآرام کردند که بتوانند، زمینه اهانت به مقدسات و در نهایت حمله به حرم حضرت شاهچراغ(ع) را فراهم بیاوردند و ما این اقدامات را محکوم می‌کنیم.
این استاد حوزه علمیه، با بیان اینکه به خاک و خون کشیدن، زائران، کودکان، زنان و مردم بی‌دفاع در حرم حضرت شاهچراغ(ع)، جنایت بشری است، بیان کرد: منشأ حمله به حرم مقدس، ناآرامی‌هایی بود که در کشور ایجاد کردند تا بتوانند، در پرتو آن این جنایات عظیم و ضد بشری را انجام دهند.
عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: از مسئولان و دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه قضایی خواستاریم که با عاملین این جنایات برخورد کنند و آنها را به سزای اعمالشان برسانند.
آیت‌الله مقتدایی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران و جوانان این مرز و بوم، اهل اغتشاش و هتک و حرمت به دین، قرآن و اسلام نیستند، گفت: مردم ایران احترام ویژه به حرم معصومین و امام‌زادگان(ع) دارند و وقتی که به حرمی وارد می‌شوند، به نشان احترام دیوار آن را می‌بوسند و به آن تبرک می‌جویند.
این استاد حوزه علمیه قم، با بیان اینکه جوانان سؤال و خواسته‌هایی دارند که باید به آنها پاسخ داد، افزود: ما وظیفه داریم، با جوانان نشست داشته باشیم و آنان را راهنمایی کرده و راه صحیح و درست را نشان دهیم.
وی با تأکید بر اینکه حوزه علمیه نیز در این زمینه وظیفه دارد، ادامه داد: اگر جوانان مشکلاتی دارند، باید آن را بررسی کنیم و برای برطرف نمودن آن اقدام نماییم و اگر در توان ما نیست، برای حل آن واسطه شویم و از مسئولان بخواهیم، آنها را برطرف نموده و رضایت‌شان را جلب نمایند.
عضو خبرگان رهبری خطاب به مسئولان گفت: نباید نسبت به خواسته‌های مردم نیازمند بی‌تفاوت بود. باید با جوانان نشست و گفت‌وگو و اقناع کرد و مشکلات را توضیح داد؛ چراکه اگر بدانند، منشأ برخی مشکلات اتفاقات جهانی، بین‌المللی و قابل حل نیست، می‌پذیرند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه