هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 727

اخبار کوتاه جهان

    کره جنوبی
محصول فرهنگ غربی؛ فاجعه هالووین در کره جنوبی: در پی ازدحام جمعیت در یکی از خیابان‌های کره‌‎جنوبی که جشن هالووین در آن برگزار می‌شود، دست‌کم ۱۴۶ نفر کشته و بیش از ۱۵۰ نفر زخمی و مجروح شدند.
 
  انگلیس
فقط چند روز دیگر تا پایان گاز در لندن: گزارش رسانه‌های بریتانیا حاکی از آن است که ذخایر گاز بریتانیا فقط برای چند روز کافی است و نخست‌وزیر جدید این کشور در تلاش برای کاهش هزینه‌ها در حال بررسی تعلیق بودجه کمک‌های خارجی است.
□ تظاهرات در انگلیس برای پیوستن به اتحادیه اروپا: همزمان با بالارفتن نارضایتی مردم از هزینه‌های زندگی در انگلیس، هزاران نفر از مردم این کشور با برگزاری تظاهرات در لندن، خواستار بازگشت دوباره انگلیس به اتحادیه اروپا شدند.
چشم شیطان کور شد: مدیر برنامه سلمان رشدی: سلمان رشدی بینایی یک چشمش را از دست داده و اعصاب بازوی یک دستش قطع شده است. او ۳ زخم جدی در گردن و حدود ۱۵ زخم دیگر در سینه و تنه دارد.
 
  اوکراین
درخواست اوکراین از غرب: به ما پتو بدهید: شهردار کییف: بدون پتو مردم در کشور از سرما خواهند مرد. ما خواستار پتو، لباس‌های زمستانی، ژنراتور، همچنین تسلیحات سنگین و سامانه‌های دفاع هوایی هستیم. کشور به دلیل حملات متعدد به نیروگاه‌ها مستأصل شده و شبکه برق پایتخت در حالت اضطراری کار می‌کند.
رادارهای اوکراین پهپادها را با پرندگان اشتباه میگیرند: یک خلبان نیروی هوایی اوکراین به نیویورک تایمز گفته: شناسایی پهپادها بسیار دشوار است و رادارها این پهپادهای بزرگ را اغلب با دسته‌های پرندگان اشتباه می‌گیرند!
 
  چین
«شیجینپینگ» دبیرکل حزب کمونیست چین شد: بعد از پایان اجلاس یک هفته‌ای بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین، «شی‌جین‌پینگ» رئیس‌جمهور این کشور در یک رویداد تاریخی و بی‌سابقه، برای سومین دوره متوالی به عنوان دبیرکل این حزب به عنوان حزب حاکم انتخاب شد.
 
  سوریه
غرب به دنبال بحرانسازی در ایران است: وزیر خارجه سوریه: غرب به‌دنبال بحران‌سازی علیه کشورهای مستقل از جمله ایران است. آمریکا و غرب، ایرانی ویران و وابسته می‌خواهند و نه ایران آباد، پیشرفته و مستقل. همگان دیدند آن‌ها با سوریه، عراق و افغانستان چه کرده‌اند.
 
  فلسطین
رژیم صهیونیستی یکی از فرماندهان مقاومت را ترور کرد: «تامر کیلانی» یکی از فرماندهان گروه مقاومت «بیشه شیران» در عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در نابلس به شهادت رسید.
 
  روسیه
انتقاد پوتین از ترور سردار سلیمانی: رئیسجمهور روسیه: غرب سردار سلیمانی را به قتل رساند در حالی که او مقام رسمی کشورش بود. غرب نه تنها این موضوع را انکار نکرد بلکه به آن افتخار کرد. ما در کجا زندگی می‌کنیم؟! هیچ‌کس نمی‌داند چه کسی این قوانین جهانی را تدوین کرد و تنها قانون موجود هم این است که قدرت‌ها می‌توانند هر کاری تمایل داشته باشند انجام دهند.
 
  لبنان
دو پیروزی بزرگ برای جبهه مقاومت: با حمایت و پشتکار عجیب حزب‌الله لبنان، این کشور بالاخره حقوق دریایی خود را به‌طور کامل از رژیم صهیونیستی پس‌گرفت و توافق مرزی امضا شد. همچنین در عراق با پیگیری‌های چارچوب هماهنگی شیعیان بالاخره دولت تشکیل شد تا به یک بحران سیاسی عمیق و طولانی پایان داده شود و بدین ترتیب در یک روز دو پیروزی‌ بزرگ نصیب جبهه مقاومت شد.
 
  رژیم اشغالگر صهیونیستی
سرقت سلاح به خطری حیاتی برای اسرائیل تبدیل شد: روزنامه عبریزبان یدیعوت احارونوت: امروز خطر بزرگی که ارتش اسرائیل با آن مواجه است، در عدم توانمندی این ارتش برای کنترل خروج و سرقت تسلیحات از پایگاه‌های آن است، تسلیحاتی که به دست سازمان‌های فلسطینی می‌رسند. مشکل سرقت تسلیحات از پایگاه‌های ارتش اسرائیل و فروختن آن بقای اسرائیل را به خطر می‌اندازد.
نگرانی رژیم اشغالگر صهیونیستی از دوستی روسیه با ایران: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی: نزدیکی بسیار خطرناک ایران و روسیه، چیزی نیست که ما آن را نادیده بگیریم.
 
  اروپا
تورم در ۱۸ کشور اروپایی ۲ رقمی شد: خبرگزاری ریتزائوس بیورو: نرخ بالای تورم در همه جای اروپا موج می‌زند و در حال حاضر ۱۸ کشور در این قاره با نرخ تورم دو رقمی دست و پنجه نرم می‌کنند.
 
  آمریکا
پهپادهای ارزان ایرانی میتوانند بر سامانههای دفاعی ما غلبه کنند: ژنرال مکنزی، فرمانده پیشین سنتکام که پیش‌تر حملات انبوه پهپادهای ایرانی را با چشمان خود دیده است، اذعان کرد: با پهپادهای ارزان قیمتی مواجه هستیم که اگر با تعداد انبوه پرتاب و در ارتفاع پایین پرواز کنند می‌توانند بر سامانه‌های دفاعی ما غلبه کنند.
نامه قانونگذاران آمریکایی برای حمایت از اغتشاشات: گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به روسای شرکت‌های بزرگ فناوری از آن‌ها خواسته‌اند با استفاده از مجوز اخیر دولت بایدن در کاهش تحریم‌های مربوط به دسترسی‌پذیری اینترنت برای ایران، به حمایت از اغتشاشات بپردازند.
خودکشی ارمغان اینستاگرام برای نوجوانان آمریکایی: خانواده‌های آمریکایی در ایالات مختلف، با شکایت از متا گفته‌اند این شبکه اجتماعی باعث اعتیاد فرزندان آن‌ها شده و آن‌ها بعد از ابتلا به افسردگی و اضطراب، اقدام به خودکشی کرده‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه