هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

طلبه شهید علی مؤمنی

رواق شهیدان - شماره 727

طلبه شهید علی مؤمنی

شهیدی مفقودالاثری که مادرش پیکر او را از اباعبدالله الحسین(ع) طلب نمود
طلبه شهید علی مؤمنی در سال 1349 در خانواده‌ای مذهبی درروستای بیشه‌دراز ازتوابع شهرستان دهلران دیده به جهان گشود.
وی به‌خاطر اینکه  پدرشان میزبان روحانیون در ایام تبلیغ به روستای بیشه‌دراز اعزام می‌شدند، به‌شدت به علوم دینی و تحصیل در حوزه علمیه علاقه‌مند می‌شود و بعد از مشورت با آن روحانیون، در سال 1361 به‌قصد تحصیل به حوزه علمیه ایلام  می‌رود.
در حوزه علمیه پس از یکسال  تلاش و کوشش، دوره مقدمات علوم دینی را پشت سر می‌گذارد و برای ادامه تحصیل در سال 62 راهی مدرسه علمیه صاحب‌الامر(عج) آشتیان می‌گردد.
در سال 1364 به ندای  امام خمینی(قد) لبیک می‌گوید و به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام می‌گردد.
این طلبه انقلابی در عملیات والفجر 8 مجروح می‌گردد و در مراجعات دوباره به جبهه، در واحد اطلاعات لشگر 17 علی‌بن ابی‌طالب(ع) مشغول خدمت می‌شود و پس از رشادت‌های فراوان، طی یک مأموریت در جزیره مجنون و درگیری سخت، به فیض شهادت نائل می‌آید و پیکرش در جزیره مجنون باقی می‌ماند.
مادر شهید مؤمنی پس از عزیمت به زیارت عتبات عالیات در جوار مرقد شش‌گوشه اباعبدالله الحسین(ع) ایشان را به پهلوی شکسته مادرشان حضرت زهرا(س) قسم می‌‌دهد که پس از مراجعت به ایران، خبری از فرزند شهیدش به او برسد.  هنوز بیست روز از این ماجرا نگذشته بود که قاصدان قافله شهدا، خبر تفحص پیکر مطهر شهید مؤمنی را به شهر آوردند و پیکر مطهر این طلبه شهید، پس از 15 سال از آب‌های گرم مجنون به زادگاهش دهلران بازگشت. مردم شهید‌پرور دهلران استقبال بی‌نظیری از پیکر مطهر این شهید انجام دادند و پیکر سبک‌تر از تابوتش را بر روی دستان پرمهر تشییع نموده و در جوار امام‌زاده سیداکبر(ع) دهلران در جایگاه ابدی مأوا می‌گیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه