هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 727

اخبار کوتاه ایران

   درخواست ۲۲ کشور برای خرید پهپادهای ایرانی: دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه امروز بیش از ۸۰ درصد تجهیزات دفاعی را در داخل تولید می‌کنیم، اعلام کرد: ۲۲ کشور درخواست خرید پهپادهای ایرانی را دارند.
 
  قبض برق ۸ میلیون مشترک رایگان شد: با اعمال تعرفه‌های تنبیهی و تشویقی برای مصرف برق تابستان، قبض ۸میلیون مشترک رایگان شد.
 
  محققان ایرانی موفق به تولید زخمپوشهای نانویی شدند: محققان یکی از شرکت‌های فناور در حالی زخم‌پوش‌های نانویی با قابلیت درمان زخم‌های عمیق را تولید کردند که این محصول حوزه سلامت در انحصار یکی از شرکت‌های آمریکایی بوده است.
 
  نفوذ به ایمیلهای یکی از شرکتهای تابعه: سازمان انرژی اتمی: دسترسی غیرمجاز از مبداء یک کشور خارجی مشخص، به سامانه پست الکترونیک شرکت مادر ‌تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی، منجر به انتشار محتوای برخی از پست‌های الکترونیکی در فضای مجازی شد. محتوای موجود در ایمیل‌های کاربران حاوی پیام‌های فنی و تبادلات معمول و جاری روزمره است. بدیهی است هدف از انجام این‌گونه تلاش‌ها به منظور جلب توجه عموم، فضاسازی‌های رسانه‌ای و عملیات روانی بوده و فاقد هرگونه ارزش دیگری است.
 
  توربینهای ایرانی در راه روسیه: مدیرعامل شرکت مهندسی گاز ایران: ۸۵ درصد تجهیزات صنعت گاز در داخل کشور ساخته می‌شود و به پشتوانه همین توانمندی، به‌تازگی قراردادی برای صادرات ۴۰ توربین گازی با روسیه امضا شده است. توربین ایرانی بازدهی بیشتری نسبت به توربین‌های خارجی دارد.
 
  سهمیه حج تمتع ایران ۲ برابر شد: نماینده ولیفقیه در امور حج زیارت: ۲۵ درصد زائران اعزامی به حج تمتع سال آینده را افراد بالای ۶۵ تشکیل خواهند داد. یکی از دلایل افزایش دو برابری سهیمه زائران ایرانی در مقایسه با تعداد افراد اعزام شده به حج تمتع امسال، ‌مکاتبات و پیگیری مسئولان ایرانی و نیز برداشته شدن شرایط سخت کرونایی در عربستان است.
 
  دختر ۸ ساله مشهدی پرچم ایران را بالا برد: سلما همتیان، شطرنج‌باز ۸ ساله ایرانی در مسابقات آسیایی با حجاب کامل مدال طلا را کسب کرد. سلما: دوست داشتم افتخار اسلام باشم به همین دلیل با چادر بالای سکوی قهرمانی آسیا ایستادم. با اینکه به سن تکلیف نرسیده‌ام اما همیشه حجاب دارم.
 
 ایران تعدادی از اشخاص و نهادهای اتحادیه اروپا را تحریم کرد: وزارت امور خارجه ایران نهادها و اشخاصی در حوزه اتحادیه اروپا را به‌دلیل اقدامات عامدانه در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم و خشونت و نفرت‌پراکنی که موجب اغتشاش، خشونت، اقدامات تروریستی و نقض حقوق‌بشر علیه ملت ایران گردیده، تحت تحریم قرار داد. این تحریم‌ها شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود اشخاص به ایران و توقیف اموال و دارایی آن‌ها در قلمرو تحت صلاحیت ایران است.
 
  سردار سلامی: رنگ آرامش را نخواهید دید: هشدار فرمانده کل سپاه به رسانههای سعودی: به آمریکا، اسراییل و رژیم‌سعودی می‌گوییم زیاد آرام نباشید، نمی‌توانید برای یک ملت اضطراب بیافرینید و خود در آرامش باشید؛ آرامش‌تان را می‌گیریم. دشمنان می‌خواهند دین ما را بگیرند، ما دنیای آنها را خواهیم گرفت.
 
  خنثی شدن بمبگذاری در شیراز همزمان با حادثه حرم شاهچراغ(ع): فردی که چهارشنبه شب و پس از حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)، در پوشش زباله‌گرد قصد بمب‌گذاری در خیابان پرتردد معالی‌آباد شیراز را داشت، توسط سازمان اطلاعات سپاه استان فارس دستگیر و بمب نیز خنثی شد.
 
  دستاورد جدید محققان علمی ایران: مدیرگروه پژوهشی جنینشناسی و آندرولوژی پژوهشگاه ابنسینای جهاد دانشگاهی: نخستین گوساله گاومیش‌های نژاد ممتاز به روشivf  توسط محققان پژوهشگاه ابن‌سینای جهاد دانشگاهی متولد شد که نام آن را «یاقوت» گذاشتیم که نزدیک به ۱.۵ ماه سن دارد.
 
  صدور قرار مجرمیت برای ۳۱۵ آشوبگر در تهران: دادستان تهران: قرار مجرمیت و کیفرخواست برای ۳۱۵ نفر از متهمین آشوب‌های اخیر در تهران به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اخلال در نظم عمومی» صادر شد.
 
  ۱۲۰ حمله سایبری به زیرساختها در ۲۰ روز گذشته: رئیس سازمان پدافند غیرعامل: در مدت اخیر شاهد حملات سایبری بودیم. با ۱۲۰ حمله سنگین دیداس به زیرساخت‌ها در بیست روز گذشته مقابله شد. دشمن تلاش کرد در این زمینه تبلیغات زیادی داشته باشد که عمدتا دروغ بود. این حجم از تهدید سایبری تاکنون علیه کشوری صورت نگرفته است که با ۹۰ درصد آن مقابله شد. با سامانه‌های بومی به مقابله با این حملات پرداختیم. این سامانه‌ها از کیفیت‌های خوبی برخوردار هستند.
 
  مرگ سالانه 9 هزار ایرانی بر اثر مسمومیت: مدیرکل نظارت بر فرآوردههای سلامتمحور سازمان غذا و دارو: سالانه 7 تا 9 هزار نفر در کشور بر اثر بروز انواع مسمومیت‌ها جان می‌بازند. در سال ۱۴۰۰ میزان مسمومیت‌های دارویی ۴۷ درصد، مواد شیمیایی ۲۵ درصد، مواد اعتیادآور ۲۴ درصد، مواد غذایی یک درصد، گزش جانداران سمی سه درصد، قارچ‌های سمی ۰.۲ درصد و مسمومیت با گیاهان سمی ۰.۱ درصد گزارش شده است.
 
  صادرات ایران به چین ۱۱ درصد رشد کرد: گمرک چین: مبادلات تجاری ایران و چین در ۹ ماه نخست سال جاری میلادی به ۱۲ میلیارد و ۳۲۰ میلیون دلار رسیده است. مبادلات ایران و چین در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ با رشد ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. مبادلات دو کشور در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۱ بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار اعلام شده بود.
 
  سانسور نام «آرتین و آرشام» در اینستاگرام: اینستاگرام کلیدواژه‌های «آرتین و آرشام» که مربوط به دو برادر کم سن و سال حادثه تروریستی شاهچراغ می‌‌شود را محدود کرد! محدودسازی نام دو مجروح و قربانی ترور توسط این پلتفرم آمریکایی در حالی است که اینستاگرام برای تبلیغ خشونت و ترور به نفع اغتشاش‌گران هیچ‌گونه محدودیتی ندارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه