هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نیاز به اساتید زبان‌دانی داریم که مستقیم وارد میدان تبلیغ و تبیین شوند

مدیر مرکز آموزش زبان و آموزش‌های تخصصی حوزه‌

نیاز به اساتید زبان‌دانی داریم که مستقیم وارد میدان تبلیغ و تبیین شوند

مدیران «مرکز آموزش زبان و آموزش‌های تخصصی بین‌الملل» در نشستی با هیئت‌رئیسه «تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم»، زمینه‌های همکاری بین این دو نهاد علمی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در ابتدای این نشست که در مدرس صاحب‌الزمان(عج) برگزار شد، دکتر امیرحسن شیعی، قائم‌مقام مجتمع آموزشی پژوهشی بین‌الملل حوزه‌های علمیه، گزارشی از تأسیس و فعالیت‌های این مجتمع ارائه کرد.
وی با اشاره به چهار بخش زیرمجموعه این مجتمع، گفت: مرکز آموزش زبان، مرکز مطالعات اسلامی، مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر و مرکز پژوهش‌های بین‌الملل چهار بخش این مجتمع هستند.
قائم‌مقام مجتمع آموزشی پژوهشی بین‌الملل، سپس گزارش کوتاهی از اعزام مبلغان زبان‌دان به مراسم بزرگ راهپیمایی اربعین در عراق ارائه و تصریح کرد: در این برنامه پنج گروه مختلف را به اربعین اعزام کردیم که گروه «مبلغان تشکل اساتید»، از بهترین گروه‌های ما بودند و عملکرد خوبی داشتند.
وی با استمداد از تشکل اساتید برای کمک به برنامه‌های مختلف بین‌المللی حوزه، گفت: امروز دانشگاه‌ها و مراکز مختلف علمی جهان، به استادان باسوادی که بتوانند، با زبان آن دانشگاه‌ها اسلام و تشیع را معرفی کنند، نیازمند است. مجلات و همایش‌های مختلف علمی جهان هم، پذیرای مقالاتی که روشمند و با استانداردهای مناسب تهیه شده باشند، هستند. برای پر کردن خلأهای موجود در این عرصه‌ها، استادان این تشکل می‌توانند وارد عرصه شوند.
مدیر مرکز آموزش زبان و آموزش‌های تخصصی حوزه‌های علمیه نیز در سخنان کوتاهی، درباره ضرورت و چالش‌های زبان‌آموزی در حوزه به بیان مطالب خود پرداخت.
حجت‌الاسلام حسینی‌عارف عدم همراهی برخی مدیران مدارس و استادان سطح را، از مهمترین مشکلات در زمینه فراگیر کردن زبان‌ در حوزه‌های علمیه دانست و از هیئت‌رئیسه تشکل اساتید خواست که با تشویق استادان، به فرهنگ‌سازی در این زمینه کمک کنند.
وی تأکید کرد: هنوز همان شبهات قرون گذشته علیه مکتب اهل‌بیت(ع) به‌وسیله مخالفان و معاندان تبلیغ می‌شود و بر روی جوانان کشورهای اسلامی تأثیر می‌گذارد. بنابراین نیاز به اساتید ملا و زبان‌دانی داریم که مستقیم وارد میدان تبلیغ و تبیین شوند.
حجت‌الاسلام حسینی‌عارف در پایان، آمادگی کامل مرکز آموزش زبان و آموزش‌های تخصصی بین‌الملل را برای برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی مرتبط در این تشکل اعلام کرد.
در پایان این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی دبیر تشکل اساتید و نایب‌رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با ابراز خشنودی از برگزاری این جلسه، آمادگی اعضای تشکل برای همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی با مرکز بین‌الملل حوزه را اعلام کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه