هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

امضای تفاهم‌نامه حوزه علمیه و ستاد امر به معروف برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن

امضای تفاهم‌نامه حوزه علمیه و ستاد امر به معروف برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن

هم‌افزایی برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن، با امضای تفاهم‌نامه و برنامه جامع همکاری پنج‌ساله ستاد امر به معروف و نهی از منکر، با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، فصل جدیدی در هم‌افزایی مجموعه‌های فرهنگی و دینی برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن، با امضای تفاهم‌نامه و برنامه جامع همکاری پنج‌ساله ستاد امر به معروف و نهی از منکر با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آغاز شد.
این تفاهم‌نامه در ۶ ماده و ۴ تبصره به‌امضای آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر رسیده و زمینه همکاری و استفاده از ظرفیت فرهیختگان حوزه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر گشوده شد.
با امضای این تفاهم‌نامه، وضعیت تحقق فریضتین در سطوح ملی و اقشاری به‌صورت دوره‌ای آسیب‌شناسی خواهد شد و مطالعات تخصصی و راهبردی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، با همکاری طرفین انجام می‌شود.
فعال‌سازی و به‌کارگیری ظرفیت‌های پژوهشی و تبلیغی دستگاه‌های حاکمیتی در راستای امر به معروف و نهی از منکر، از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.
برای پاسخ‌گویی به نیازهای پژوهشی و کاربردی دو مجموعه، بانک اطلاعاتی ایجاد و ضمن اجرای پژوهش‌های تخصصی، دستاوردهای هر دو مجموعه به‌اشتراک گذاشته خواهد شد و در کنار آن، در زمینه تألیف، تدوین، تصحیح، تحقیق و ترجمه متون مرتبط با یکدیگر همکاری خواهند داشت.
بر اساس این تفاهم‌نامه، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، حمایت حقوقی از طلاب و روحانیون در زمینه تشکیل گروه‌ها و تشکل‌های امر به معروف و نهی از منکر و شبکه‌سازی افراد، گروه‌ها و تشکل‌های فعال حوزوی در زمینه فریضتین را برعهده گرفته است و دوره‌های آموزشی- مهارتی تربیت مربی امر به معروف و نهی از منکر و کارگاه‌های مختلف آموزشی برای طلاب و خانواده‌های آنان، به‌منظور آشنایی با قوانین حمایتی موجود را برگزار می‌نماید.
مدیریت حوزه علمیه با تهیه و تدوین محتوای تخصصی امر به معروف و نهی از منکر، با مضمون فقهی و اجتماعی، برگزاری جلسات سخنرانی و کارگاه‌های ترویجی امر به معروف و نهی از منکر و تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز، گام‌های مهمی در زمینه تقویت مبانی امر به معروف و نهی از منکر بر خواهد داشت.
برای اولین‌بار درس امر به معروف و نهی از منکر، برای طلاب ایجاد و در کنار آن، رشته تخصصی در سطوح ۲ و۳ حوزه طراحی و اجرا می‌شود.
دکتر مهدی دوستان، معاون علمی و آموزشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در شکل‌گیری این تفاهم‌نامه و برنامه جامع همکاری نقش داشته، همکاری‌های آموزشی در زمینه طراحی رشته‌های تحصیلی تخصصی، تدوین متون، تربیت مربی و اجرای برنامه‌های آموزشی را، از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه برشمرد.
به‌گفته وی، عضویت در شوراها، کمیسیون‌ها، هیئت‌ها و کارگروه‌های کارشناسی و تخصصی یکدیگر، همکاری‌های فرهنگی- تبلیغی در جهت نشر و گسترش اندیشه و اجرای امر به معروف و نهی از منکر، تشکیل و فعالیت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و همکاری و مشارکت در تهیه و تدوین طرح‌های اجرایی، بخش‌های دیگری از این تفاهم‌نامه را تشکیل می‌دهد.
معاون علمی و آموزشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: به‌منظور اجرای این تفاهم‌نامه و برنامه پنج‌ساله همکاری، کمیته اجرایی متشکل از نمایندگان دو مجموعه، تشکیل شده و اقدامات مشترک را طبق زمان‌بندی پیگیری خواهند کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه