هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

رمز مسئولیت‌پذیری مردم در جامعه، ایجاد زمینه برای نقش‌آفرینی آنهاست

حجت‌الاسلام والمسلمین عالم‌زاده نوری

رمز مسئولیت‌پذیری مردم در جامعه، ایجاد زمینه برای نقش‌آفرینی آنهاست

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عالم‌زاده نوری گفت: رمز مسئولیت‌پذیری و نقش‌آفرینی مردم در جامعه، ایجاد زمینه برای نقش‌آفرینی آنهاست. مردم نباید خود را کنار بکشند و تمام کارها را به حاکمان واگذار کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عالم‌زاده نوری، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه، ۲۷‌مرداد در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه مسجد جامعه‌پرداز در شبستان بقیع مسجد مقدس جمکران، طی گفت‌وگویی با بیان اینکه موضوع این نمایشگاه یک موضوع اساسی و مهم است، اظهار کرد: نمایشگاه  «مسجد جامعه‌پرداز»  بر پایه حضور مردم در ساخت جامعه اسلامی تحت نگاه و امامت عالمان دینی شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه، رمز مسئولیت‌پذیری و نقش‌آفرینی مردم در جامعه، ایجاد زمینه برای نقش‌آفرینی آنهاست، عنوان کرد: مردم نباید خود را کنار بکشند و تمام کارها را به حاکمان واگذار کنند؛ از سوی دیگر حاکمان نیز، نباید مردم را نادیده گرفته و خودشان را متولی تمام امور بدانند؛ بلکه باید از ظرفیت‌های توده مؤمنان برای حل مشکلات اجتماعی استفاده کنند.
لازم به‌ذکر است، سومین نمایشگاه مسجد جامعه‌پرداز در حالی در شبستان بقیع مسجد مقدس جمکران برپا شده که در دو دوره گذشته در مشهد مقدس و مصلای تهران، میزبان ائمه جمعه، پژوهشگران و نظریه‌پردازان برجسته کشور بوده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه