هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 717

اخبار کوتاه ایران

 

 
  دفتر رهبر انقلاب؛ معاملات فردایی ارز و طلا مشروع نیست: دفتر استفتائات رهبر معظم انقلاب در پاسخ به استفتایی در خصوص پیش‌بینی نوسانات قیمت ارز و سکه و معاملات فردایی، این جنس معاملات و کسب درآمد از آن‌ها را نامشروع دانست.
 
  قایقهای تندروی جدید سپاه رادارگریز شدند: فرمانده نیروی دریایی سپاه: ما بدنه‌های قایق‌هایمان را رادارگریز کردیم. حجم و کیفیت حضور ما در منطقه باعث شده تا دشمن از خلیج فارس متواری شود.
 
  ورود دیوان محاسبات به ترک فعل سازمان هواشناسی: رییس دیوان محاسبات کشور: علی‌رغم گذشت ۵ سال از تصویب قانون هوای پاک، مطابق ماده ۲۶ قانون، سازمان هواشناسی مکلف بود، ظرف 2 سال، شبکه ملی هشدار و پیش‌آگاهی رخدادهای سیل، طوفان و گردوغبار را تکمیل نماید، این مهم انجام نشده است. ترک فعل صورت ‌گرفته، به‌زودی در دستور کار دیوان محاسبات قرار خواهد گرفت.
 
  بیمه حوادث طبیعی به سیلزدگان خسارت میدهد: قائممقام رئیس بیمه مرکزی: از اوایل سال قبل صندوق بیمه حوادث طبیعی تأسیس شده و در حوادث طبیعی به مردم خسارت می‌پردازد. به محض تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه، به سیل‌زدگان روزهای اخیر خسارت پرداخت می‌شود. حداکثر خسارتی که برای هر واحد تصویب شده، ۳۰ میلیون تومان است.
 
  فرمول محاسبه کمیسیون مشاوران املاک عوض شد: براساس مصوبه دولت، کمیسیون مشاوران املاک براساس ارزش منطقه‌ای معاملات تعیین می‌شود و دیگر بر مبنای قیمت معامله نخواهد بود. حق‌الزحمه بنگاه‌ها توسط سامانه معاملات محاسبه و در قراردادها و مبایعه‌نامه‌ها چاپ می‌شود و مشاوران املاک موظفند این مبلغ را به‌ وسیله کارتخوان‌های متصل به سازمان امور مالیاتی بگیرند.
 
  عراق برای سفر اربعین همه واکسنهای ایرانی را قبول دارد: وزیر بهداشت: افرادی که می‌خواهند اربعین به کربلا بروند حتما باید دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند. عراق برای سفر اربعین همه واکسن‌های ایرانی را قبول دارد.
 
  اجبار برای خرید عرصه مسکن مهر تخلف است: وزیر راه و شهرسازی: اجبار متقاضیان برای خرید عرصه واحدهای مسکن مهر غیرقانونی است.
 
  سهام بورس وثیقه وام میشود: سهامداران بورس از این پس برای دریافت تسهیلات و ضمانت‌نامه بانکی از بانک‌های ملی، رسالت و مهر ایران می‌توانند از سهام خود به‌عنوان وثیقه استفاده کنند.
 
  صادرات غیرنفتی ۲۲ درصد افزایش یافته است: سخنگوی دولت: به اندازه تمام سال گذشته هم در این ۴ ماه وصول درآمد صادرات گاز داشتیم. صادرات غیرنفتی ۲۲ درصد افزایش یافته است.
 
  تغذیه رایگان برای دانشآموزان از اول مهر: سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: طرح تغذیه‌ رایگان که شامل شیر و نان غنی‌شده با ویتامین D و روی می‌شود، با پوشش حداقل ۳ تا ۵ میلیون دانش‌آموز از مهر امسال اجرا می‌شود.
 
  فرصت یکماهه برای پرداخت مالیات خانه و خودروهای گرانقیمت: سازمان امور مالیاتی به صاحبان خانه و خودروهای لوکس که تاکنون مالیات نپرداخته‌اند هشدار داده که اگر تا ماه آینده مالیات پراخت نکنند، این سازمان برای توقیف اموال آن‌ها اقدام می‌کند. در صورت پرداخت نکردن مالیات، از طریق عملیات اجرایی و توقیف و بازداشت اموال اعم از منقول و غیرمنقول نسبت به وصول مالیات و ۱۰ درصد آن به عنوان هزینه اقدام خواهد شد.
 
  زنان آتشنشان از شهریور به کمک مردم میشتابند: تا امروز در تهران آتش‌نشانانِ زن بیشتر در رزمایش‌ها و برنامه‌های نمایشی حضور داشتند؛ اما مدیرعامل آتش‌نشانی تهران می‌گوید: قرار است از شهریور، ۱۶ آتش‌نشان زن در عملیات حضور یابند و به کمک حادثه‌دیدگان بروند.
 
 دیدن قیمت داروها بهصورت برخط: سازمان غذاودارو قیمت تمامی داروها را به‌صورت شفاف و برخط منتشر کرده و مردم با مراجعه به سامانه irc.fda.gov.ir/nfi می‌توانند قیمت داروها را مشاهده کنند. در صورت مشاهده هرگونه مغایرت قیمت داروها در داروخانه تخلفات را به شماره ۱۹۰ گزارش کنید.
 
  یارانه براساس اطلاعات ۹ سال قبل پرداخت میشد: سرپرست وزارت کار: اطلاعات پایگاه ایرانیان از سال ۹۲-۹۳ و در دولت گذشته به‌روزرسانی نشده بود و یارانه‌ها بر همان اساس واریز می‌شد که به روزرسانی این اطلاعات از یک ماه و نیم گذشته آغاز شده است. کسانی که اعتراض دارند می‌توانند با شماره ۶۳۶۹ تماس برقرار کنند و یا از طریق سایتی که در روزهای آینده اعلام می‌شود موارد خود را ثبت کنند.
 
  شیوه ثبت اعتراض به مالیات واحدهای مسکونی خالی: سازمان امور مالیاتی کشور: افرادی که برای آنها پیامک مالیات بر خانه خالی ارسال شده است، حداکثر تا پایان مرداد فرصت دارند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir نسبت به پرداخت مالیات یا ثبت اعتراض اقدام کنند.
 
  سقف سپرده برای بانکهایی که تخلف میکنند: شورای پول و اعتبار به بانک مرکزی اجازه داد، سقف نرخ سپرده قانونی بانک‌هایی را که از ضوابط کنترل مقداری ترازنامه تخطی می‌کنند حداکثر تا ۱۵ درصد تعیین و اعمال نماید.
 
  عملیاتهای وزارت اطلاعات علیه رژیم صهیونیستی: وزیر اطلاعات: در ماه‌های اخیر موفق شده‌ایم به‌جز مقابله با توطئه‌های رژیم صهیونیستی تعدادی عملیات موفق نیز علیه این رژیم انجام دهیم که نشان‌دهنده قدرت امنیتی جمهوری اسلامی و سربازان گمنام امام زمان(عج) است.
 
  دستگیری سرکرده و اعضای شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی: سازمان اطلاعات فراجا: با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات فراجا، یک شبکه جاسوسی وابسته به رژیم جعلی اسرائیل شناسایی و دستگیر شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه