هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

بانوی تراز انقلاب و هویت زن شیعی را به جهان نشان دهیم

در اختتامیه نخستین دوره تربیت مبلغ زبان‌دان در جامعةالزهرا(س) مطرح شد

بانوی تراز انقلاب و هویت زن شیعی را به جهان نشان دهیم

مراسم اختتامیه نخستین دوره تربیت مبلغ زبان‌دان جامعة‌الزهرا(س) با سخنرانی سرکار خانم سیده‌زهره برقعی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی شمالی مدیر مؤسسه بین‌المللی مطالعات اسلامی و تجلیل از ۹ مبلغ زبان‌دان و با حضور معاونان جامعة‌الزهرا(س) و جمعی از مسئولان مؤسسه بین‌المللی رسالت، اساتید و شرکت‌کنندگان این دوره، در سالن جلسات مدیریت این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد.

    هویت زن شیعی و بانوی تراز انقلاب را به دنیا نشان دهیم
به گزارش خبرگزاری حوزه، سرکار خانم سیده‌زهره برقعی مدیر جامعة‌الزهرا(س) در این مراسم، با بیان اینکه امروز ضرورت تبلیغ بین‌الملل بیش از گذشته روشن است، گفت: دشمن تمام ارزش‌ها و آرمان‌های ما را مورد حمله قرار داده و از انقلاب اسلامی و دین اسلام هویت‌زدایی می‌کند؛ بنابراین امروز وظیفه سنگینی به دوش حوزویان است و حوزه‌های علمیه باید ورود کنند و نقش‌آفرین باشند.
وی عنوان کرد: تبلیغ بین‌الملل نیاز به بستر و ابزار خاصی دارد که یکی از آنها، علم و بصیرت است. ما باید با بصیرت و علم در این مسیر وارد شویم.
خانم برقعی با بیان اینکه ما باید هویت زن شیعی و بانوی تراز انقلاب را به دنیا نشان دهیم، عنوان کرد: ما باید در تبلیغ، تفکر و تعقل را معیار قرار دهیم. ما با تعصب نمی‌توانیم مکتب اسلام را پیش ببریم و دیگران را به اسلام دعوت کنیم.
مدیر جامعة‌الزهرا(س) افزود: بعد از علم و بصیرت، بحث مهم در تبلیغ بین‌الملل، کنشگری است. دشمن همیشه برای ما نقشه و طرح دارد. ما در تبلیغ نباید منفعل برخورد کنیم و منتظر باشیم تا دشمن کاری کند تا ما واکنش نشان دهیم.

   استفاده از استعدادهای ملیتهای مختلف در فعالیتهای بینالمللی
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی شمالی نیز در این مراسم که به‌صورت ویدئوکنفرانس حضور یافت، با بیان اینکه امروز موضوع بین‌المللی شدن بسیار مطرح است، عنوان کرد: فعالیت بین‌المللی یک کار ساده و مقطعی نیست و در درجه اول، نیاز به تفکر و روحیه دارد؛ نه اینکه یک امر سازمانی و تشریفاتی باشد.
مدیر مؤسسه بین‌المللی مطالعات اسلامی، با بیان اینکه تنها با آموزش زبان نمی‌توان فعالیت بین‌المللی انجام داد، تصریح کرد: اگر بخواهیم فعالیت بین‌المللی از آغاز و از زمان طراحی بین‌المللی باشد، باید از همه استعدادهای ملیت‌های مختلف استفاده کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین شمالی عنوان کرد: یکی از لوازم ساده بین‌المللی این است که حوزه، غیر از اینکه طلاب غیرایرانی دارد، تفکر و رویکرد بین‌المللی پیدا کند. الحمدلله مدیران فهیم و طلاب بااستعداد و خوش‌فکر در حوزه هستند که با عزم و همکاری می‌توانند، خلأها را پر کنند.
استاد حوزه علمیه یادآور شد: امروز در دنیا مسابقه بزرگی در جریان است که سرعت آن بسیار بالاست. در این مسابقه، همه فرهنگ‌ها و دین‌ها سعی می‌کنند که از معرکه عقب نمانند و همه تلاش خود را در این مسیر انجام می‌دهند. ما در این معرکه دیر وارد شدیم و باید فاصله را جبران کنیم تا عقب نمانیم.

   گزارشی از اولین دوره تربیت کارشناس زباندان معارف اسلامی
خانم زهرا فرزانگان دبیر کارگروه مبلغان زبان‌دان جامعة‌الزهرا(س) نیز، به مراحل تدوین و اجرای طرح دوره تربیت مبلغ زبان‌دان در اداره‌کل تبلیغ جامعة‌الزهرا(س) اشاره کرد و افزود: در نخستین دوره تربیت مبلغ زبان‌دان، ۳۱ نفر از بانوان طلبه ثبت‌نام کردند که پس از مصاحبه و آزمون کتبی، ۱۴ نفر پذیرفته شدند و در نهایت ۹ نفر از بانوان با موفقیت این دوره را به پایان رساندند.
 گفتنی است، در این مراسم، اساتید و ۹ مبلغ زبان‌دان که با موفقیت این دوره را به پایان رساندند، با حضور سرکار خانم برقعی، حجت‌الاسلام والمسلمین برزو، حجت‌الاسلام والمسلمین راستی‌فر و سرکار خانم بهرامی مورد تجلیل قرار گرفتند.
گفتنی است، حجج‌اسلام والمسلمین حسن برزو معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعة‌الزهرا(س)  و مهدی راستی‌فر قائم‌مقام مؤسسه رسالت و خانم معصومه بهرامی مدیرکل تبلیغ جامعة‌الزهرا(س) نیز در این مراسم، به بیان نکات و مواردی درباره این نشست پرداختند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه