هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 711

اخبار کوتاه جهان

رژیم اشغالگر صهیونیستی
ترس رژیمصهیونیستی پس از هشدار سردار سلامی: بیانیه شورای امنیت داخلی رژیمصهیونیستی: از زمانیکه ایران، اسرائیل را برای کشته شدن افسر سپاه مقصر دانست، نگرانی فزاینده‌ای در دستگاه دفاعی درباره تلاش‌های ایران برای آسیب رساندن به اهداف اسرائیل در سراسر جهان وجود دارد. شهروندان اسرائیلی هنگام سفر به کشورهای همسایه ایران باید هوشیار بوده و اقدامات احتیاطی لازم را رعایت کنند.
رئیس اسبق موساد: اسرائیل در لبه پرتگاه قرار دارد: «تامیر پاردو» هشدار داد رژیم‌صهیونیستی در سایه چند دستگی بی‌سابقه، وارد مرحله خودویرانگری شده و در لبه پرتگاه قرار دارد. وی با اشاره به عدم وجود راهبرد مشخص در رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ تاکنون، گفت بزرگترین تهدید برای این رژیم، ایران یا فلسطین نیست. سیستم خودتخریبی بزرگترین تهدید برای اسرائیل است. اسرائیل در حال از هم پاشیدن است و دوره‌ای حساس را تجربه می‌کند که مربوط به وجود اختلافات داخلی است.
پهپادهای ایران سوژه شبکه ۱۱ صهیونیستها: مجری شبکه صهیونیستی: در حالی‌که بسیاری به خطر هسته‌ای ایران مشغول هستند، اما تهدید دیگری به‌نام پهپادهای شاهد ۱۳۶، با برد ۲۰۰۰ کیلومتری وجود دارد و خساراتی که وارد می‌کند، می‌تواند برخلاف حجم کوچک آن‌ها «عظیم» باشد.
سامانه بورس تلآویو هک شد: طی یک حمله سایبری شدید از سوی یک تیم عراقی علیه زیرساخت‌های رژیم‌صهیونیستی، سامانه معاملاتی بورس تل‌آویو هک و از دسترس خارج شد.
بازتاب شهر پهپادی ارتش در رسانههای اسرائیل: شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: با توجه به این پایگاه‌ها، ایران یکی از قدرتمند‌‌ترین کشورهای منطقه از نظر هواپیماهای بدون سرنشین محسوب می‌شود.
هراس صهیونیستها از افزایش توان نظامی مقاومت:  روزنامه عبریزبان معاریو: نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده‌اند که افزایش بسیار بالای تعداد موشک‌های حزب‌الله، خطرات علیه جبهه داخلی این رژیم را افزایش دهد. به گفته این نهادها، حزب‌الله لبنان هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ هزار فروند موشک از انواع مختلف دارد.

   آمریکا
پیوند گوش چاپ سهبعدی به انسان: یک شرکت بیوتکنولوژی گوش را با استفاده از سلول‌های خود بیمار به‌صورت سه‌بعدی چاپ و به بدن بیمار پیوند زد. به گفته شرکت 3DBio گوش به مرور زمان به بازسازی بافت غضروف ادامه می‌دهد و ظاهری شبیه به یک عضو طبیعی پیدا می‌کند؛ اما برای بررسی نتیجه این پیوند باید صبر کرد.
افزایش قیمت مواد غذایی در پی جنگ: دبیرکل سازمان ملل: جنگ اوکراین باعث افزایش قیمت مواد غذایی در ۹۴ کشور شده است.
گروسی: ایران حذف دوربینها را آغاز کرده است: مدیرکل آژانس انرژی اتمی: حذف دوربین‌های آژانس از تأسیسات هسته‌ای ایران امروز آغاز شده است. حذف دوربین‌ها زمان می‌برد و به امور لجستیکی مرتبط است؛ زیرا ما در نقاط مختلف دوربین داریم و این دوربین‌ها در تهران، اصفهان، نطنز و خنداب است.

  روسیه
جدیت روسیه؛ گاز دانمارک قطع میشود: بعد از اینکه دانمارک اعلام کرد پول گازِ مسکو را به روبل نمی‌دهد، شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد که از فردا صادرات گاز به دانمارک را متوقف می‌کند. پیشتر، روسیه صادرات گاز به هلند، لهستان، فنلاند و بلغارستان را متوقف کرده بود.
غرق کردن کشتی جنگی آمریکایی در اوچاکوو: نیروهای مسلح روسیه کشتی‌های جنگی آمریکایی و انگلیسی را در اوچاکووو غرق کردند. اینها همان کشتی‌هایی هستند که اخیراً به عنوان پشتیبانی نظامی به اوکراین منتقل شده‌اند.

  ژاپن
رکورد سرعت اینترنت شکست: محققان ژاپنی رکورد سرعت اینترنت را با «۱ پتابیت بر ثانیه» شکستند. با این سرعت می‌توان در هر ثانیه ۲۰۰۰ فیلم سینمایی با کیفیت4kرا دانلود کرد!

 نیجریه
۵۰ کشته در حمله مسلحانه به کلیسا: رویترز از حمله افراد مسلح به کلیسای کاتولیک «سنت فرانسیس» در جنوب غربی نیجریه و کشته‌شدن دست‌کم ۵۰ نفر خبر داد.

  چین
انتشار دقیقترین نقشه زمین‌‌ از ماه: مؤسسه ژئوشیمی آکادمی علوم چین، نقشه جامع زمین‌شناسی جدیدی از ماه را در مقیاس ۱:۲,۵۰۰,۰۰۰,منتشر کرده است که دقیق‌ترین نقشه تا به امروز است.

  لبنان
آمریکا و اسرائیل در حال جداکردن مساحت بزرگی از لبنان هستند: دبیرکل حزب الله لبنان: کشتی یونانی که اکنون [آمده و وارد آب‌های لبنان شده] مأموریتش حفاری نیست، بلکه اکتشاف و حفاری انجام شده و اکنون برای استخراج و تولید و مراحل باقی‌مانده آمده است. آمریکا و اسرائیل تحت پوشش ترسیم مرزها در حال جدا کردن مساحت بزرگی از لبنان هستند.
اعتراف کارشناس صهیونیستی به قدرت حزبالله: «تزوی بارئیل» خاورشناس صهیونیست: جنگ اول لبنان در ژوئن ۱۹۸۲ حزب‌الله را قدرتمندتر کرد و این حزب تبدیل به تنها نماینده شیعیان در لبنان شد. همه این عوامل تبدیل به نقاط قوتی برای حزب‌الله علیه اسرائیل شد و این حزب توانست در مه سال ۲۰۰۰ اسرائیل را وادار به عقب‌نشینی از جنوب لبنان کند. وادار کردن اسرائیل به عقب‌نشینی از جنوب لبنان، توانایی حزب‌الله در اتحاد شیعیان این کشور را نشان داد.

  انگلیس
پر کردن یک باک بنزین در انگلیس با ۴ میلیون تومان: افزایش جهانی قیمت سوخت و طرح‌های انگلیس برای کاهش وابستگی به روسیه، باعث بالا رفتن قیمت بنزین و افزایش هزینه پرکردن باک خودروها معادل ۴ میلیون تومان شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه