هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 711

اخبار کوتاه ایران


   تزریق ۳ دُز واکسن شرط تشرف زائران اربعین: وزیر بهداشت: همه زائران قبل از تشرف باید نسبت به تزریق سه دُز واکسن اقدام کرده باشند. برای پزشکانی که امسال به سفر معنوی اربعین مشرف شوند، مأموریت منظور شده و نیاز به اخذ مرخصی نخواهند داشت. تمرکز ما در مراسم اربعین امسال بر مدیریت گرمازدگی است و پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌ایم.
 
  سقف تسهیلات ساخت مسکن افزایش یافت: مدیر بانک مسکن: سقف تسهیلات ساخت مسکن برای سازندگان حرفه‌ای در تهران و سایر کلان‌شهرها به ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.
 
  برق زمینهای کشاورزی با یک شرط رایگان میشود: براساس اعلام شرکت توانیر از اول خرداد کشاورزانی که از ساعت ۱۲ تا ۱۷ فعالیت برقی زمین (مثل روشن‌کردن موتور چاه) را متوقف کنند، در سایر ساعات شبانه‌روز می‌توانند از برق رایگان استفاده کنند. کشاورزان متقاضی این طرح می‌توانند با مراجعه حضوری به ادارات برق شهر خود، با توانیر تفاهم‌نامه امضا کنند.
 
  اقدام جدید بانک مرکزی برای مقابله با حسابهای اجارهای: مدیر اداره مبارزه با پولشویی: طبق بخشنامه جدید بانک مرکزی، بانک‌ها مؤظفند حساب افرادی را که تراکنش‌شان بیش از سقف معین می‌شود رصد کرده و از صاحب حساب مدارک علت واریز را درخواست کنند و در صورت تأیید شدن مدارک، این افراد بدون مشکل به فعالیت خود ادامه می‌دهند. افرادی که چند شغل یا فعالیت اقتصادی دارند، دو ماه مهلت دارند که با مراجعه به بانک و ارائه اسناد، سقف گردش حساب خود را بالا ببرند.
 
  تشویق کشاورزان برای کاشت سویا: وزارت جهاد کشاورزی برای سال زراعی آینده بابت هر هکتار کاشت سویا به کشاورزان ۳ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌کند و اگر سویاکاران بتوانند در هر هکتار عملکرد خود را افزایش دهند، به آنها پاداش افزایش بهره‌وری نیز تعلق می‌گیرد. سویا علاوه بر کاربرد در صنایع روغن‌کشی می‌تواند در بخش خوراک دام و طیور به عنوان کنجاله استفاده شود.
 
  حداقل حقوق بازنشستگان ۵۷ درصد افزایش یافت: وزیر کار: حداقل حقوق بازنشستگان، مجموع بازماندگان و از کارافتادگان کلی، ۵۷ درصد افزایش یافت و بازنشستگان تأمین اجتماعی، حقوق کم‌تر از ۵  میلیون و ۵۸۰ هزار تومان دریافت نمی‌کنند. معوقات فروردین و اردیبهشت با حقوق خرداد و تیر پرداخت خواهد شد و ۶۵۰ هزار تومان هم برای کمک به بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت خواهد شد.
 
  آغاز ثبتنام متقاضیان برپایی موکب اربعین: معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات: ثبت‌نام صدور پروانه موکب‌داری اربعین ۱۴۰۱ آغاز شد. وسایل سرمایشی، آبسردکن و یخ‌ساز سه نیاز شدید امسال است. علاقه‌مندان به تأسیس موکب و نیز مواکبی که پروانه‌ آنها منقضی شده، می‌توانند با مراجعه به سامانه موکب‌داری نسبت به دریافت مجوز یا تمدید پروانه اقدام کنند.
 
  هک شهرداری تهران کار موساد بود: رئیس شورای شهر تهران: در حمله سایبری به سامانه‌های شهرداری، برنامه‌ریزی مفصلی از سوی موساد و منافقین با همکاری یکدیگر صورت گرفت.
 
  کرونا مثل بیماری آنفولانزا خواهد شد: وزیر بهداشت: از مردم خواستاریم که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در تجمعات رعایت کنند و برای ادامه تزریق دز‌های واکسن اقدام کنند.کرونا مثل بیماری آنفولانزا خواهد شد و در سال‌های بعد واکسیناسیون آن به‌صورت محدود و داوطلبی خواهد بود.
 
  حق مسکن کارگران ۵۵۰ هزار تومان شد: معاول اول رئیسجمهور: کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ماهانه مبلغ ۵ میلیون و پانصد هزار ریال تعیین می‌شود.
 
  ۸۵ درصد ایرانیها کمبود ویتامین D دارند: مدیرعامل بیمه سلامت: هیچ کشوری در دنیا مثل ایرانی‌ها دارو مصرف نمی‌کند، نسبت به جمعیت کشور مصرف داروی ما دو برابر است. مصرف آسپیرین در فروردین امسال ۲۱ میلیون بوده است. ۸۵ درصد مردم ایران کمبود ویتامین D دارند.
 
  وجود ۹۴۷ برج بالای ۱۲ طبقه پرخطر در تهران: معاون پیشگیری سازمان آتشنشانی تهران: ۳۳هزار و ۲۲۱ ساختمان ناایمن در شهر تهران وجود دارد. عمده این ساختمان‌ها قدیمی هستند و متأسفانه ۹۴۷ برج ناایمن بالای ۱۲ طبقه در بین این ساختمان‌ها وجود دارد.
 
  مرگ سالانه ۶۰ هزار ایرانی بر اثر مصرف دخانیات! معاون وزیر بهداشت: اگر مالیات بر مواد دخانی بر اساس آنچه پیشنهاد داده بودیم، اعمال می‌‌شد، حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای کشور حاصل می‌شد. سالانه ۶۰ هزار نفر به دلیل مصرف دخانیات در کشور جان خود را از دست می‌دهند. در دوران کرونا عرضه قلیان در مکان‌هایی مانند رستوران‌ها ممنوع شد و بعد از آن هم باید سرو قلیان در این مراکز غیرقانونی اعلام شود.
 
  جهش ارزش تجارت خارجی کشور: بر اساس آمارهای تجارت خارجی، ارزش واردات ۲۵ درصد و ارزش صادرات کشور در ۲ ماه نخست سال حدود ۳۷ درصد رشد داشته است.
 
  هشدار فرمانده نیروی زمینی ارتش به صهیونیستها: امیر سرتیپ کیومرث حیدری: تمامی یگان‌های نیروی زمینی در حال مجهز شدن به دستاورد‌ها و تجهیزات نقطه‌زن، دورزن و هوشمند هستند. برد پهپادها و موشک‌های عملیاتی نیروی زمینی ارتش افزایش یافته است. به فرمان رهبر انقلاب با هرخطای دشمن تل‌آاویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد.
 
  سهم کنکور از ۱۰۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش یافت: در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور کاهش فشار روانی ناشی از تعیین تکلیف ۱۲ سال تحصیل دانش‌آموزان در آزمون ۴ ساعته کنکور، سهم کنکور از سنجش توان علمی آنان را از ۱۰۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش دادند. بر این اساس ۶۰ درصد سهم سنجش توان علمی دانش‌آموزان نیز بر اساس سوابق تحصیلی سه سال آخر دبیرستان آنان تعیین می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه