هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

هنر در خدمت دروغ، فساد و فحشا، هرزآبی متعفن و شوره‌زاری لم‌یزرع است

در بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت فیلم موهن ضد اسلامی

هنر در خدمت دروغ، فساد و فحشا، هرزآبی متعفن و شوره‌زاری لم‌یزرع است

در پی اهانت به مقدسات اسلامی و شیعی با فیلم موهن و ضد اسلامی در جشنواره کن، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم، با صدور بیانیه‌هایی، این اقدام مذبوحانه و وقیح را محکوم کردند که بیانیه جامعه مدرسین به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
در شجره‌نامه فرهنگی و نسب‌نامه تاریخی ملت ایران، دین و ارزش‌های اخلاقی از جایگاه بسیار والا و بالایی برخوردار است. در حقیقت عنصر اصلی هویت ایرانی ما، دینداری و تعبد به معارف اسلامی است و این هویت، قدرت نرم ما در مواجهه با تهدیدات سخت و نرم دشمن بوده است.
جبهه معارض انقلاب اسلامی و دشمنان قسم‌خورده ما در اردوگاه ابتذال و جهالت فکری غرب، سال‌هاست در تلاش‌اند، با یک جنگ نرم پیچیده، استحکامات ایمانی ملت ایران را مورد هجمه قرار دهند. در این میان برخی مدعیان هنرمندی و عناصر غرق‌شده در گرداب اندیشه شیطانی غرب نیز، متأسفانه پیاده‌نظام این حرکت موریانه‌وار شده‌اند. جای سؤال دارد که چرا برخی فعالان عرصه هنر، به تکریم آثار ضداسلامی و ضد انسانی پرداخته و در تأیید و تمجید از آنان از یکدیگر سبقت می‌جویند!!
آنچه اخیراً در یک دورهمی به‌اصطلاح فرهنگی؛ اما به‌واقع جاهلیت مدرن در یکی از کشورهای منحط غربی به وقوع پیوست، گوشه‌ای از موج گسترده رفتارهای اسلام‌هراسانه و ایران‌ستیزانه غرب غرق‌شده در مرداب‌های ضد انسانی و ضد ارزش‌های اخلاقی را بار دیگر آشکار کرد.  اهانت به باورهای دینی یک ملت و ستیز ناجوانمردانه با هویت فرهنگ‌دوست‌ترین و اخلاق‌مدار‌ترین مردم دنیا، شنیع‌ترین و سخیف‌ترین نوع مبارزه است.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن محکوم کردن اقدام برخی عناصر خودفروخته و‌ غیرمتعهد، در تولید فیلم موهن به مقدسات شیعه، اعلام می‌دارد: هنر در خدمت دروغ، اغواگری، فساد و فحشاء، هرزآبی متعفن و شوره‌زاری لم‌یزرع است.
هنر باید بتواند ارزش‌های الهی و انسانی را منتقل کند. هنر اگر در خدمت نفسانیت و طمع‌ورزی قرار گرفت، دیگر هنر نیست؛ بلکه ابزاری برای توجیه جنایت‌های ضدبشری و خاموش کردن فریاد مستضعفین است.
ساختارهای به‌ظاهر فرهنگی غرب فاقد معنویت، طالب رشد فرهنگ و هنر ملت متمدن ایران نبوده و بی‌هیچ شائبه و بدون ذره‌ای پنهان‌کاری، در مسیر خدمت به ناتوی فرهنگی حرکت می‌کنند. این نهادها همیشه در حال سربازگیری بوده و بدا به حال آنان که در این جنگ گسترده، مزدوری دشمنان ملت ایران را برعهده دارند.
قلوب ملت ما در عشق به امام رضا(ع) و مکتب مترقی ثقلین، همیشه در تپش است. ملت ما عاشقان خاص مکتب اهل‌بیت(ع) هستند و اهانت به آل‌الله را هرگز نخواهند پذیرفت و نخواهند بخشید.
«یریدون لیطفئوا نور‌الله بأفواههم والله متم نوره ولو کره الکافرون»
والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته
سیدهاشم حسینی بوشهری
رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

برچسب ها :
ارسال دیدگاه