هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تصویر‌سازی صحیح از آینده و منطق تفاهم، مهم‌ترین مسائل جهاد تبیین

عضو خبرگان رهبری در یادواره شهدای روحانی مدرسه علمیه حقانی

تصویر‌سازی صحیح از آینده و منطق تفاهم، مهم‌ترین مسائل جهاد تبیین

عضو خبرگان رهبری، منطق تفاهم را مهم‌ترین مسئله در جهاد تبیین دانست و گفت: با تصویرسازی صحیح از آینده انقلاب باید به جامعه امید تزریق کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری، 26 ارديبهشت در بیست‌‌و‌یکمیین یادواره شهدای روحانی مدرسه علمیه حقانی، گفت: نباید بگذاریم امر رهبری معظم مبنی بر جهاد تبیین زمین بماند. سطحی برخورد کردن با فرمایشات ایشان امری ناپسند است؛ چراکه رهبر معظم طرح کلی، حساب‌شده و دقیقی برای پیشرفت جامعه دارند.
وی افزود: ضرورت فعلی این کار به این خاطر است که زمینه تحریف بسیار مهیاست و دشمن با امپراتوری رسانه‌ای خود، مقابله با انقلاب اسلامی را در دستور کار قرار داده و مجموع هزینه‌های دشمن برای مقابله با نظام اسلامی، بسیار چشم‌گیر و حیرت‌آور است.
عضو خبرگان رهبری، با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن، ابراز کرد: بسیاری از سنگرها را پشت‌سر گذاشته‌ایم و امروز به جنگ شناختی رسیده‌ایم که دشمن به کمک امپراتوری رسانه‌ای، جنگ شناختی و تحریف وقایع علیه نظام جمهوری اسلامی را کلید زده است.
این استاد حوزه علمیه کار جهادی را عرصه مقابله با دشمن برشمرد و اظهار کرد: اولین سنگری که دشمن هدف قرار داده، جمهوری اسلامی است که حرکت اول آنها، ایجاد تحریف در انقلاب اسلامی و ایجاد یأس و ناامیدی است.
وی ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی با دو بال سبز مهدویت و سرخ عاشورا به موفقیت رسیده است، دشمن نیز به شبهه‌پراکنی و تحریف در این دو زمینه دست می‌زند و اینکه حضرت آقا فرمودند: اصل ایمان جوانان ما را هدف گرفته‌اند؛ یعنی دشمنان، انقلاب ما را هدف قرار داده و با تحریف، به جامعه و جوانان آدرس‌های غلط می‌دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری، با تأکید بر اینکه دشمن با سیاست جنگ نرم و جنگ شناختی کار جدی می‌کند، تصریح کرد: در مقابل آنها باید جهاد تبیین کرد که یکی از مصادیق آن، روایت‌گری صحیح است؛ چراکه دشمن روایت معکوس ارائه می‌دهد.
وی با بیان اینکه دشمن در جنگ شناختی برای هشت هزار سال آینده تصویر‌سازی می‌کند، اظهار کرد: دشمن تصویری از حرکت به سوی یک آینده دلکش برای غرب ارائه می‌دهد و از سویی تصویری نادرست از اسلام و انقلاب ارائه می‌کند؛ لذا باید جهاد تبیین کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به نظام فکری و اعتقادی، عنوان کرد: انقلاب ما به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت می‌کند؛ لذا باید به‌گونه‌ای تبیین کرد که به یک نظام فکری و اعتقادی رسید که با سرعت به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی گام برداشت.
وی با اشاره به اینکه باید تصویر روشنی از جبهه کفر به جامعه ارائه دهیم، تصریح کرد: قرآن تصویر روشنی از عمق لشکر شیطان را نمایش می‌دهد تا مؤمنین آنها را به‌خوبی بشناسند، تصویر‌سازی روشن و دقیق از جبهه دشمن، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید در جهاد تبیین صورت بگیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با تأکید بر ارائه تصویر دلکش از آینده، آرمان‌ها و گذشته انقلاب اسلامی، ابراز کرد: محور تبیین‌های ما باید ایجاد امید کند. اگر امید ملت از بین برود، روشن‌ترین راه‌ها را هم پیمودنی نمی‌بیند؛ لذا پیوست جهاد تبیین ما باید ایجاد امید باشد و اولویت‌دار‌ترین موضوعات آن جایی است که امیدآفرین‌تر باشد.
وی با اشاره به ایجاد تفاهم در جهاد تبیین، گفت: تفاهم به منطق نیاز دارد و پایگاه این منطق، تعلقات مردم است و پایگاه تفاهمی مردم ما، عاشورایی است و لذا گفتمان ما باید بر اساس منطق عمیق جامعه باشد و منطق تفاهم در تبیین، مهمترین مسئله است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه