هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شهدای روحانی؛ نماد عمل‌گرایی روحانیت

مراجع عظام و علما در دیدار نماینده ولی‌فقیه در سپاه عنوان کردند

شهدای روحانی؛ نماد عمل‌گرایی روحانیت

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برگزارکنندگان کنگره ۴ هزار شهید روحانی در قم، ۲۹ اردیبهشت با آیات عظام نوری همدانی و سبحانی و آیت‌الله سعیدی تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) دیدار کردند.

    همراهی روحانیت با مردم از اصول موفقیت روحانیون
به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی در این دیدار، بر خدمت‌رسانی هر چه بیشتر مسئولان نظام جمهوری اسلامی به مردم تأکید کردند و گفتند: مردم ولی‌نعمت مسئولان نظام جمهوری اسلامی می‌باشند؛ از این‌رو باید برای رفاه و رفع مشکلات معیشتی و به‌خصوص گرانی تلاش کرد.
این مرجع تقلید با بیان اینکه باید با خدمت بیشتر کاری کرد، گرانی‌ها رفع شود و مردم احساس رفاه کنند، افزودند: باید کاری کرد که مردم خدمت‌رسانی مسئولان را احساس کنند و این زمانی محقق می‌شود که مشکلات معیشتی و گرانی در جامعه رفع شود.
ایشان با بیان اینکه روحانیت دارای رسالت‌هایی مانند عالم بودن، تهجد نفس، خدمت‌رسانی، جهاد، شهادت و همراهی با مردم هستند،‌ خاطرنشان کردند: روحانی که دارای این ویژگی‌ها باشد، مردم همواره هم عاشق و دلباخته او بوده و برای او ارزش و احترام قائل خواهند بود.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی، همراهی روحانیت با مردم را از اصول موفقیت این قشر عنوان و اظهار کردند: هر جا روحانیت با مردم بوده و برای رفع مشکلات آنها در جامعه تلاش کردند، مردم هم برای آنها احترام قائل بودند.

   لزوم توجه  به شهدای روحانیت در دورههای مختلف زمانی
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سبحانی نیز در این دیدار، با بیان اینکه قشر روحانیت از سال‌ها قبل از انقلاب اسلامی برای حراست از دین در میدان حاضر بوده و شهید داده است، اظهار کردند: کنگره شهدای روحانی، باید به شهدای روحانیت در دوره‌های مختلف زمانی توجه داشته باشد.
ایشان با تأکید بر اینکه بسیاری از طلاب دوران دفاع مقدس و انقلاب، بدون اینکه نام و یادی از آن‌ها باقی مانده باشد، به شهادت رسیدند، اضافه کردند: بسیاری از طلاب روحانی در زندان‌های ساواک به شهادت رسیدند.
این مرجع تقلید، شهدای روحانی را نماد عمل‌گرایی روحانیت دانستند و با بیان اینکه عمل بهترین عامل برای اثبات حقانیت است، گفتند: گفتار همراه با عمل موجب اثرگذاری در جامعه می‌شود؛ جامعه نباید تصور کند که روحانیون فقط اهل حرف هستند. روحانیت در دوران دفاع مقدس نیز، در عرصه عمل ورود و برای اسلام و ایران جان خود را فدا کردند.

   کنگره شهدای روحانی نباید از مسائل روز کشور جدا باشد
به گزارش خبرگزاری حوزه، تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) هم در این دیدار، با تأکید بر اینکه گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای روحانی کاری ضروری و مهم است، اظهار کرد: باید مستندات جامعی از دستاوردهای کنگره شهدای روحانی تهیه شود تا کنگره، سال‌های سال ماندگار باشد.
آیت‌الله سعیدی، تکریم خانواده شهدا را موضوعی مهم دانست و گفت: تک‌تک افراد خانواده شهدا خود می‌توانند، در راستای معرفی سبک زندگی شهدا نقش مهمی داشته باشند.
تولیت حرم کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه کنگره شهدای روحانی باید به ترویج ارزش‌های نظام و رهبری و کمک به نظام منجر شود، گفت: کنگره شهدا نباید از مسائل روز کشور جدا باشد؛ بلکه باید با تقویت نظام گره بخورد.

   تأیید هویت حدود 3 هزار و ۸۹۰ شهید روحانی
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاج‌صادقی نیز در این دیدار، با بیان اینکه کنگره‌های شهدا بیش از دو دهه است که در کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: برای کنگره شهدای روحانی تا به امروز ۱۱۷ کتاب تهیه شده که ۱۰ مورد از این کتاب‌ها، صوتی است.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه، با بیان اینکه هویت حدود 3 هزار و ۸۹۰ شهید روحانی در حوزه‌های علمیه و بنیاد شهید تأیید شده است، گفت: ۹۲۸ نفر از شهدای روحانی در رسته‌های نظامی به‌عنوان فرمانده نقش اصلی را بر عهده داشته‌اند. وی با تأکید بر اینکه آثار و خاطرات شهدای روحانی باید ماندگار شود، عنوان کرد: یکی از دستاوردهای کنگره شهدای روحانی، می‌تواند راه‌اندازی موزه شهدای روحانی در شهر مقدس قم باشد که در این راستا، اقدامات لازم دنبال می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه