هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

حمایت‌های مادی و معنوی از طرح‌های پژوهشی طلاب درباره حوزه و نظام

حمایت‌های مادی و معنوی از طرح‌های پژوهشی طلاب درباره حوزه و نظام

۲۸ کمیته علمی تخصصی دبیرخانه فعال شده‌اند و ابعاد «حوزه، نظام و جامعه» اولویت دارد که برای حمایت از آثار لازم است، «طرح تحقیق» برای هر یک از این اولویت‌ها ارائه شود.


به گزارش خبرگزاری رسا، معاونت پژوهش حوزه، با هدف جهت‌دهی پژوهش‌های حوزوی در راستای نیازهای علمی «جامعه و نظام اسلامی» و «مسائل کلان و راهبردی حوزوی» همچنین تشویق و ترغیب پژوهشگران و واحدهای پژوهشی حوزه در جهت انجام پژوهش‌های نو و کارآمد، «دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشی» را راه‌اندازی کرده ‌است.
حجت‌الاسلام محسن محمدی دبیر این دبیرخانه در گفت‌و‌گویی، گفت: ۲۸ کمیته علمی تخصصی در این دبیرخانه فعال شده‌اند که اولویت‌های حمایت را با هدف پاسخگویی به مسائل «حوزه، نظام و جامعه» تدوین کرده‌اند؛ برای حمایت از آثار لازم است، «طرح تحقیق» برای هر یک از این اولویت‌ها ارائه شود.
البته طرح‌های پژوهشی خارج از این اولویت‌ها نیز، اگر در راستای پاسخ به «مسائل حوزه، نظام و جامعه» باشند، قابل بررسی است.
وی درباره شیوه ارسال مقالات و روند تأیید آن توسط دبیرخانه، گفت: لازم است پژوهشگران محترم در سایت معاونت پژوهش، به قسمت « دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشی» رفته و ضمن انتخاب یکی از کمیته‌های علمی معرفی‌شده، فایل‌های مربوطه را جهت تکمیل دانلود کنند. در نهایت فرم‌های طرح اجمالی و معرفی‌نامه تکمیل‌شده را در ایتا به شماره ۰۹۳۶۷۵۶۸۸۰۰ و یا به آدرس hdabirkhane@hemail.ir ارسال نمایند. پس از بررسی و تأیید طرح، قرارداد پژوهشی منعقد می‌شود.
وی در مورد زمان بررسی طرح نیز، گفت: بر اساس نوع طرح و ازدحام کاری کمیته‌های علمی، در تلاشیم نتیجه طرح ارسالی را در کمتر از ۴۵ روز اعلام کنیم.
دبیر «دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشی»، با بیان نوع حمایت‌ از طرح‌های پژوهشی گفت: سطح حمایتی دبیرخانه به دو صورت کلی «چاپ اثر» و «پرداخت حق‌الزحمه پژوهشی» بوده و کتاب‌ها غالباً در قالب انعقاد قرارداد و پرداخت حق‌الزحمه حمایت می‌شود.
وی افزود: علاوه بر طرح‌نامه، آثار آماده نیز، قابل بررسی و انعقاد قرارداد حمایتی است؛ از جمله پایان‌نامه‌های دفاع‌شده که از حمایت «چاپ اثر» برخوردار می‌شوند.
وی در مورد رزومه پژوهشگران عنوان کرد: رزومه باید در راستای طرح پژوهشی و بر اساس معیارهای پژوهشی باشد؛ البته رزومه علمی برای احراز توانمندی علمی نویسنده بوده و موضوعیت ندارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه