هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

معاونت تهذیب حامی میدان‌داری طلاب در عرصه‌های تربیتی است

مدیر اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه

معاونت تهذیب حامی میدان‌داری طلاب در عرصه‌های تربیتی است

معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه صرفاً پیشنهادات و راهبردهایی را برای طلاب ترسیم می‌کند و حامی میدان‌داری طلاب در عرصه‌های تربیتی است.

حجت‌الاسلام مجید رهنما، مدیر اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری حوزه، گفت: معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه در رویه‌ای جدید، روند دستوری و ابلاغی فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی را به روند مشارکتی با کنشگری خود طلاب و مدارس علمیه تبدیل نموده است.
وی با اشاره به اینکه اعمال این رویکرد باعث می‌گردد تا ظرفیت‌های متراکم مردمی پای کار بیاید، اظهار کرد: یکی از رویکردهای معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه پیگیری مردمی‌سازی تربیت است.
مدیر اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه برآنیم تا طلاب را بیش از پیش به مسئولیت‌هایی که بر دوش دارند، متوجه کنیم و آنها را کارگزار فعالیت‌های تربیتی معرفی نمائیم، خاطرنشان کرد: معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه صرفاً پیشنهادات و راهبردهایی را برای طلاب ترسیم می‌کند و حامی میدان‌داری طلاب در عرصه‌های تربیتی است.
حجت‌الاسلام رهنما در ادامه گزارشی از پویش «پاسداشت استوانه‌های بصیرت آیت‌الله مصباح یزدی و حاج قاسم سلیمانی» ارائه و ابراز کرد: پاسداشت بصیرت در اندیشه و عمل و نیز گفتمان‌سازی، شناسایی و فعال‌سازی شبکه‌ای از کنشگران فرهنگی- حوزوی، از مهمترین اهداف برگزاری این پویش حوزوی است.
وی «فعالیت آئینی حول محور این دو شخصیت برجسته»، «گفتمان‌سازی حول مکتب ایشان» و «هم‌افزایی و شبکه‌سازی فرهنگی» را از مهمترین رویکردهای این پویش توصیف نمود و اظهار کرد: عموم طلاب از مخاطبان این پویش بوده، فرایند عملیاتی آن در ۱۱ قالب فعالیتی از «مشارکت در تأمین مالی و قربانی کردن به نیت مواسات با محرومان و مستضعفان(هدیه از طرف آیت‌الله مصباح و شهید سلیمانی)» آغاز و تا مرحله «شبکه‌سازی بین‌المللی بینشی و عملی با هدف جهاد تبیین» را دنبال می‌کنیم.
مدیر اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، عرصه داد و ستد تولیدات فرهنگی با فعالان جهان اسلام و جبهه مقاومت را از حساس‌ترین و پیچیده‌ترین اقدامات این پویش توصیف و اذعان کرد: برای عملیاتی‌سازی این رسالت مهم، از ظرفیت‌های سازمانی حوزه‌های علمیه؛ از جمله دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه بهره‌مند خواهیم شد.
وی بر اهمیت همکاری مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه در فعالیت‌های فرهنگی بین‌المللی اشاره کرد و یادآور شد: این پویش در مقیاس ۳1 مرکز استانی برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام رهنما، در پایان شناسایی ظرفیت و استعداد حوزه‌های استانی و تقویت همکاری و ارتباطات حوزوی را از رسالت‌های مهم این پویش دانست و اظهار کرد: این پویش با شعار «مقاومت بصیرانه سهم من / سهم تو، یک قدم» آغاز شده و تا انتهای دهه مبارک فجر ادامه خواهد داشت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه