هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

ذره‌ای خطا و اشتباه موجب خسارت‌های زیادی در افغانستان می‌شود

آیت‌الله اعرافی در دیدار شخصیت‌ها و علمای افغانستان

ذره‌ای خطا و اشتباه موجب خسارت‌های زیادی در افغانستان می‌شود

امروز افغانستان در یک نقطه عطف تاریخی قرار دارد و و الآن نیز کسانی که حکومت دستشان است، بدانند که باید عاقلانه رفتار کنند تا این کشور، به مشکلات بیشتر نیفتد؛ ذره‌ای خطا و اشتباه خسارت‌های زیادی به‌بار می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله اعرافی، ۱۳‌دی در دیدار جمعی از شخصیت‌ها و علمای افغانستان که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، در سخنانی به تبیین اهمیت و اوضاع کشور افغانستان و لزوم هوشیاری در قبال تحولات این کشور پرداخت.
وی گفت: مردم افغانستان از هر قوم و مذهب که باشند، عزیز و شریف هستند و ما در قبال آنها مسئولیت داریم و این احساس مسئولیت، هم وظیفه دینی و هم وظیفه انسانی است.
مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان ساخت: کارها و فعالیت‌هایی که در افغانستان انجام می‌شود، باید مصالح عالی افغانستان را کاملاً رعایت کند و کارها رنگ و بوی قومی، مذهبی و تعصب نداشته باشد؛ بلکه کاملاً منطقی و عزت‌مندانه باشد تا عظمت و منافع این کشور را تأمین کند.  آیت‌الله اعرافی ابراز کرد: مظلومیت کشور افغانستان برای هر مسلمان منصفی زجرآور است که کشوری با این همه استعداد، ظرفیت و توان بالا، این‌گونه مظلوم و دارای مشکلات داخلی باشد.
امام جمعه موقت قم، ارتقای علمی مردم به‌ویژه جوانان افغانستانی را خواستار شد و تأکید کرد: در بعد علمی، افغانستان نباید عقب بماند؛ بعد علمی و جایگاه دانشی نسل جوان افغانستان را باید ارتقا داد و از آن نباید به هیچ‌وجه کوتاه آمد؛ چراکه آینده روی علم و رشد علمی خواهد بود؛ لذا باید سرمایه‌گذاری علمی را در این کشور متوقف نکنید و روی آن سرمایه‌گذاری کنید.
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به وجود افراد و اتباع متمول افغانستانی در سایر کشورها، تأکید کرد: ابعاد اقتصادی کشور افغانستان بسیار مهم است و افغانستان افراد ثروتمند در سایر کشورها کم ندارد؛ لذا باید با توجه به مقوله عدالت، مشکلات مالی و اقتصادی این کشور را حل کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، خطاب به شخصیت‌ها و نخبگان افغانستانی، گفت: در کنار توجه به مهاجرت، باید حضور خود در کشور افغانستان را حفظ کنید و برای عمران و آبادی این کشور تلاش کنید.
آیت‌الله اعرافی افغانستان را در یک نقطه عطف تاریخی توصیف و خاطرنشان کرد: در این شرایط کنونی افغانستان، اقدام به‌موقع و تحلیل درست بسیار ضرورت دارد؛ چراکه امروزه افغانستان در یک نقطه عطف تاریخی قرار دارد و بسیار باید دقت کرد و الآن نیز کسانی که حکومت دستشان است، بدانند که باید عاقلانه رفتار کنند تا این کشور به سختی و مشکلات بیشتر نیفتد؛ ذره‌ای خطا و اشتباه خسارت‌های زیادی به‌بار می‌آورد.
وی در پایان گفت: ما معتقدیم که افغانستان باید با آرای خود مردم و مشارکت آنها اداره شود و به‌گونه‌ای رفتار شود که مصالح همه اقوام و مذاهب رعایت شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه