هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

رونمایی از کتاب «اطلس مقاومت» در قم

رونمایی از کتاب «اطلس مقاومت» در قم

مراسم رونمایی از کتاب «اطلس مقاومت» با حضور نماینده ولی‌فقیه و رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع حجت‌الاسلام والمسلمین آقاجان‌پور و رئیس سازمان جغرافیایی وزارت دفاع امیر فخری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معاون پژوهش دانشگاه ادیان و مذاهب و نویسنده کتاب «اطلس مقاومت»  در مراسم رونمایی از این کتاب، بیان کرد: کار نگارش و تحقیقات اطلسی که امروز رونمایی می‌شود، در زمان حیات سردار سلیمانی و در سال ۹۷ آغاز شد. در ابتدا قرار بود که اطلس داعش را بنویسیم و به‌همین علت صدها کتاب از داعش را دانلود کرده و هفته‌نامه «نبأ» و «دابق» را مطالعه کردیم و از سال ۲۰۰۳ تمامی تحرکات و اقدامات گروه‌های سلفی در عراق و سوریه را بررسی نمودیم.
عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در ادامه گفت: در همین زمان شهادت حاج قاسم اتفاق افتاد که بعد از شهادت ایشان، به سمت تدوین اقدامات جبهه مقاومت در عراق و سوریه رفتیم و به فعالیت‌های جبهه مقاومت در برابر آنها پرداختیم و سرداران بزرگ آن جبهه را در این اطلس معرفی کرده‌ایم.
گفتنی است، کتاب «اطلس مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی»، به چگونگی حضور داعش در عراق و سوریه پرداخته و در ادامه رشادت‌های رزمندگان جبهه مقاومت - اعم از «الحشد‌الشعبی»،«فاطمیون»، «زینبیون» و «حزب‌الله» - به رهبری شهید سلیمانی را بیان کرده است. در پایان نیز به تخریب بارگاه‌های مقدس پرداخته و در انتها فصلی با عنوان «درنگی در مکتب حاج قاسم» اضافه شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه