هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

رونمایی از تصحیح و تحقیق جدید کتاب «جامع‌السعادات»

رونمایی از تصحیح و تحقیق جدید کتاب «جامع‌السعادات»

آیین رونمایی از تصحیح و تحقیق جدید کتاب «جامع ‌السعادات»، نوشته علامه محمدمهدی نراقی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، با تلاش محققان مرکز احیای آثار اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی و با تفحص بسیار در فهارس نسخه‌های خطی کتابخانه‏‌های ایران و عراق، ۴۱ نسخه خطی را شناسایی کرده و از میان آن‏ها، ۶ نسخه جهت تحقیق انتخاب شد. کتاب حاضر نتیجه چندین سال زحمت و تلاش محققان مرکز احیای آثار اسلامی است که به زیور طبع آراسته شده و اینک جهت استفاده در اختیار مجامع علمی قرار گرفته است.
جامع‌السعادات کتابی است که در طول تاریخ مورد توجه اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه قرار گرفته و به‌عنوان کتاب درسی از آن بهره می‌برند. به‌جهت ارزش و اهمیت این اثر، مرکز احیای آثار اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به‌منظور ارائه متن منقح و تصحیح‌شده از این کتاب، آن را در دستور کار قرار داد.
ملا محمدمهدی نراقی(ره) عالمی فقیه، متکلم، فیلسوف، عارف، در یک کلام جامع علوم معقول و منقول، آگاه‌به‌زمان، زبان‌دان (احاطه به زبان عبری و عهدین) علامه ذوالفنون که بر بسیاری از علوم احاطه داشته و در بسیاری از آنها صاحب تألیفات بوده است. در فقه کتاب‌های معتمد‌الشیعه، انیس‌التجار، تحفه رضویه، لوامع‌الاحکام، مناسک مکیه و انیس‌الحجاج؛ در اصول فقه کتاب‌های جامعة‌الأصول، انیس‌المجتهدین، تجرید‌الأصول؛ در کلام جامع‌الافکار و ناقدالأنظار، انیس‌الموحدین، شهاب ثاقب (امامت)؛ در فلسفه و حکمت انیس‌الحکماء، شرح‌الهیات شفاء، قرة‌العیون، اللمعات‌العرشیة؛ در هیئت و ریاضیات محصل‌الهیئة، معراج‌السماء، توضیح‌الأشکال، کتاب‌الحساب؛ در شعر و ادب دیوان اشعار، نخبة‌البیان و در اخلاق جامع‌السعادات و جامع‌المواعظ را تألیف نموده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه