هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

توجه به نیازهای محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی در جذب طلاب جامعة‌الزهرا(س)

مدیر جامعة‌الزهرا(س) تصریح کرد

توجه به نیازهای محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی در جذب طلاب جامعة‌الزهرا(س)

سیده‌زهره برقعی ابراز کرد: در پذیرش امسال، اولویت‌دهی به جذب نخبگان و استعداد‌های برتر و ایجاد راهکار مناسب می‌باشد. همچنین توجه به نیازهای محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی در جذب طلاب مورد توجه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سیده‌زهره برقعی، در نشست خبری پذیرش و ثبت‌نام آزمون ورودی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ جامعة‌الزهرا(س)، اظهار کرد: برای توانمندسازی طلاب و تأثیرگذاری و کارآمدی در مسئولیت‌شان، برنامه‌های مختلفی در حال تدوین است و برخی اجرا شده است. دوره‌های تربیت تدوین‌گر، تربیت مشاور، تربیت مبلغ متخصص، تربیت پژوهشگر، تربیت مترجم، پاسخگو به سؤالات فقهی و راه‌اندازی انجمن‌های علمی، نشست‌های علمی و کرسی‌های آزاداندیشی و بصیرت‌افزایی برای توانمندی‌سازی طلاب است.
مدیر جامعة‌الزهرا(س) در این‌باره افزود: در این زمینه طرح‌های مختلفی مانند طرح شمیم، راه‌اندازی کانون‌های استانی، جشنواره بانوامین و ۱۶ نشریه داخلی داریم.
وی افزود: نکته‌ای که امسال مورد تأکید ماست، تربیت طلابی است که بر اساس استعداد، ظرفیت و علاقه و اقتضائات خاص فردی و اجتماعی، بتوانند تأثیرگذار و کارآمد باشند و در آینده در تحقق تمدن نوین اسلامی  نقش اساسی ایجاد کنند.
برقعی تصریح کرد: ما اهتمام داریم در این پذیرش به سمتی حرکت کنیم که از ابتدای پذیرش، این استعدادها و ظرفیت‌ها شناسایی شود و در فرایند تحصیل از بالقوه به بالفعل درآیند.
وی افزود: دوره‌های مهارتی در چند سطح برنامه‌ریزی شده تا در فرایند تحصیل و در قالب نظام آموزشی محقق شود.
وی بیان کرد: در بحث دوره عمومی ما ابتدا توانمندسازی اساتید را داریم تا اساتید با روش‌های نوین آشنا شوند و با برگزاری دوره‌های ارتقایی برای طلاب اثربخش باشند.
مدیر جامعة‌الزهرا(س) اظهار کرد: مبنای جامعة‌الزهرا در پذیرش رسمی، حرکت به سمت کیفی و به‌گزینی است. در سطح دو و یادگیری معارف اسلامی، رویکرد ما حداکثری است تا طلاب از برنامه‌های آموزشی بهره‌مند شوند؛ اما در سطح سه و چهار بیشتر بحث نخبه‌گزینی است.
وی با بیان اینکه تحصیل در اینجا زنجیره معنادار و هدفمند و از مهد کودک تا سطوح مختلف دو، سه، چهار و دوره عالی فقه و اصول را در بر می‌گیرد، عنوان کرد: جامعة‌الزهرا(س) از ایران و ۵۰ ملیت جهان طلبه دارد. بخش دیگر این مرکز، دانشکده جامعة‌الزهرا(س) است که در ۱۱ رشته تحصیلی دانشجو می‌پذیرد و در کل هزار دانشجو تحصیل می‌کنند.
برقعی ابراز کرد: در پذیرش امسال، ما پیگیری می‌کنیم که اولویت‌دهی به جذب نخبگان و استعداد‌های برتر و ایجاد راهکار مناسب باشد. همچنین توجه به نیازهای محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی در جذب طلاب مورد توجه می‌باشد.
 
 ثبتنام از داوطلبان تا 19دی
حجت‌الاسلام والمسلمین سجودی معاون آموزشی تربیتی جامعة‌الزهرا(س) نیز در این مصاحبه مطبوعاتی اظهار کرد: ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در آزمون ورودی تمامی سطوح تحصیلی جامعة‌الزهرا(س) از 20آذرماه آغاز شده و تا یک ماه ادامه دارد و اطلاعیه‌های ثبت‌نامی و منابع آزمون و لینک ثبت‌نام در پایگاه اطلاع‌رسانی جامعة‌الزهرا قرار گرفته است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه