هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 694

اخبار کوتاه ایران

   رونمایی از نخستین موتور دیزل دریایی تمام ایرانی: نخستین موتور دریایی بومی ایران‌ساخت، ‌با قدرت ۳۶۰۰ اسب بخار با نام مکران ‌در پایگاه هفتم ‌آذر نیروی دریایی ارتش رونمایی شد. همچنین دو ناو موشک‌انداز بهینه‌سازی‌شده «گرز» و «خنجر» نیز، به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شد.
 
  قاچاق مواد مخدر افغانستان توسط هواپیماهای ناتو: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر: تولید مواد مخدر در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۰۰ در کشور افغانستان، بیش از ۵۰ برابر شد و طبق اسناد موثق، بخشی از اینها رسماً توسط هواپیماهای ناتو قاچاق می‌شود.
 
  تجهیز موشکهای تاکتیکی ایران به سر جنگیهای جدید: سر جنگی ترکشی برای موشک‌های بالستیک تاکتیکی ساخت ایران برای اولین‌بار مشاهده شد. سر جنگی ترکشی با انفجار در ارتفاع چند ده متری روی محوطه، مستقیماً تعداد بی‌شماری ترکش را روی محوطه رها می‌کند.
 
 شناسایی ۵ هزار شرکت کاغذی و صوری: معاون سازمان مالیاتی: رشد واقعی درآمد مالیاتی در بودجه ۱۴۰۱ بیش از ۸۰ درصد است. در حال حاضر بیش‌از پنج هزار شرکت صوری و کاغذی شناسایی کردیم. این شرکت‌ها نه فقط نظام مالیاتی؛ بلکه بعضاً سیستم بانکی را دور می‌زنند.
 
  ساخت ناوشکن‌‌ و ناوهای موشکانداز در ارتش: معاون هماهنگکننده ارتش: امروز به این توانمندی رسیده‌ایم که برای همه تجهیزاتی که داریم، تعمیرات اساسی انجام دهیم. به‌دنبال نوسازی و جایگزین کردن تجهیزات قدیمی نیز هستیم و در کلاس ناوشکن‌ها، ناوهای موشک‌انداز یا زیردریایی‌های امروز نیروی دریایی به این جایگاه رسیده است ‌که خودش شناور می‌سازد.
 
  کیت تشخیص اُمیکرون در کشور طراحی شد: رئیس انستیتو پاستور ایران: با توجه به شیوع واریانت اُمیکرون، انستیتو پاستور ایران، کیت ویژه تشخیصی این واریانت را طراحی و در بین تعدادی از آزمایشگاه‌های منتخب کشور که شامل بیش از ۵۰۰ آزمایشگاه است، توزیع کرد.
 
  بسته حمایتی هنرمندان و اصحاب رسانه اعلام شد: مدیرعامل صندوق اعتباری هنر: با اخذ دستورات از شخص رئیس‌جمهور، اعتبارات ۵۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از اصحاب رسانه و هنرمندان تخصیص داده شد.  این بسته شامل ۲ بخش واریزی‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی است و تمام کسانی که دارای هنر کارت هستند، شامل این بسته حمایتی می‌شوند.
 
  بازداشت ۴۰ متهم پرونده قمار و شرطبندی: رئیس پلیس تهران: ۴۰ متهم در پرونده‌های قمار، شرط‌بندی و اجاره‌ کارت‌های بانکی که ۸۰ میلیارد تومان گردش مالی و ۹ میلیون فالوور داشتند، بازداشت شدند.
 
  رشد اقتصادی کشور ۳.۳ درصد شد: عملکرد تولید ناخالص داخلی کشور، به‌ قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۵ در نیمه نخست سال ۱۴۰۰، به رقم ۷۵۳۰.۵ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به رقم مشابه سال قبل به‌ میزان ۳.۳ درصد افزایش یافته است.
 
 تانک کرار در نیروی زمینی سپاه عملیاتی شد: تانک پیشرفته کرار تحویل نیروی زمینی سپاه شد و برای نخستین‌بار به‌صورت رسمی در رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ عملیاتی شد.
 
  کشورهای متخاصم به یمن به التماس افتادهاند: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران: به‌مانند جنگ تحمیلی از آمریکا تا اروپا و کشورهای عرب در جنگ یمن دخیل هستند و امروز آنها مستأصل شده‌اند و التماس می‌کنند که ما را با آبرومندی از این وضعیت نجات دهید.
 
  پیشرفت فناوری در حوزه دندانپزشکی: محققان مرکز رشد دانشگاه آزاد، موفق به تولید دو محصول پرکاربرد دندانپزشکی شدند که نسبت به نمونه مشابه خارجی، کیفیت بهتر و قیمت پایین‌تری دارد.
 
  استرداد متهم ۲۰ هزار میلیارد تومانی به کشور: رئیس پلیس بینالملل ناجا، با اشاره  استرداد متهم ۲۰ هزار میلیارد تومانی به کشور، گفت: این متهم با ایجاد شرکت‌های صوری در داخل و خارج از کشور در حوزه واردات و صادرات کالا، اقدام به کلاهبرداری کرده است.
 
  جزئیات طرح « یارانه بنزین برای همه»: مجری اجرای طرح «یارانه بنزین برای همه»:  این طرح در جزیره کیش به‌صورت آزمایشی انجام می‌شود و بعد از اصلاح تمام مشکلات احتمالی، به‌صورت سراسری اجرا می‌شود. در این طرح هیچ تغییری در قیمت بنزین ایجاد نمی‌شود و به‌جای شارژ سوخت پلاک‌ها، به هر کد ملی در جزیره کیش ماهانه ۲۰ لیتر بنزین تعلق می‌گیرد.
 
  مسدودسازی ۱۳ میلیون محتوا با هشتگ هیرو: اینستاگرام درحالی هشتگ hero را پنهان کرد که این کلیدواژه در مدت زمان کمی با ۱۳ میلیون بار تکرار در تحسین و تمجید سرداران شهید سلیمانی و ابومهندس، به یکی از پراستفاده‌ترین اصطلاحات فضای مجازی تبدیل شده بود.
 
  هشدار فرمانده کل سپاه به مقامات رژیم صهیونیستی: سرلشکر سلامی: رزمایش پیامبر اعظم(ص) یک هشدار جدی، واقعی و میدانی به تهدیدات مقامات رژیم صهیونیستی است که مراقب اشتباهات و خطای خود باشند. دست از پا خطا کنند، دست‌هایشان را قطع خواهیم کرد.
 
  تمرین حمله به تأسیسات اتمی دیمونا در رزمایش سپاه:  سپاه پاسداران با شبیه‌سازی تأسیسات اتمی دیمونا، حمله به این مرکز حساس و حیاتی رژیم صهیونیستی را در رزمایش موشکی خود با موفقیت تمرین کرد.
 
 شورای رقابت از قیمتگذاری خودرو کنار گذاشته شد: مرکز ملی رقابت: مسئولیت تنظیم بازار خودرو از جمله تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های تنظیم قیمت این بازار، فعلاً بر عهده وزارت صمت و با هماهنگی ستاد تنظیم بازار است. از این پس شورای رقابت در خصوص قیمت‌گذاری خودرو تکلیف و اختیاری ندارد و رسیدگی به شکایات شهروندان در خصوص قیمت‌گذاری نیز در این شورا قابلیت استماع ندارد.
 
  قیمت‌گذاری نان به استان‌ها واگذار شده است: وزیر صمت: با دستور رئیس‌جمهور، قیمت‌گذاری برخی اقلام(مانند نان) که در سراسر کشور به یک قیمت تولید نمی‌شوند، به استان‌ها واگذار می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه