هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 695

اخبار کوتاه ایران

    پرتاب تحقیقاتی موفقیتآمیز ماهوارهبر سیمرغ: سخنگوی فضایی وزارت دفاع: ماهواره‌برِ سیمرغ سه محموله تحقیقاتی را با موفقیت به فضا پرتاب کرد. در این مأموریت، برای نخستین بار ۳ محموله به صورت همزمان به ارتفاع ۴۷۰ کیلومتری و با سرعت ۷۳۵۰ متر بر ثانیه پرتاب و محقق گردید.
 
 شبیهسازی حمله به تأسیسات اتمی دیمونا: سپاه پاسداران با شبیه‌سازی تأسیسات اتمی دیمونای رژیم اشغالگر قدس، حمله به این مرکز حساس و حیاتی رژیم صهیونیستی را در رزمایش موشکی خود با موفقیت تمرین کرد. فرمانده هوافضای سپاه گفت: در رزمایش اخیر فراتر از گنبد آهنین، سپر موشکی را شکستیم و رد کردیم.
 
 قاچاق روزانه ۹ میلیون لیتر سوخت از کشور: سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز: نرخ یارانه‌ای هر لیتر گازوئیل در کشورمان ۳۰۰ تومان و قیمت فوب این کالا در خلیج فارس، ۶۰ برابر این نرخ است. حجم قاچاق کل فرآورده‌ها و مشتقات نفتی کشور حدود ۹ میلیون لیتر در روز است.
 
 عمل زیبایی همراه با بیهوشی در مطب ممنوع: رئیس هیات عالی انتظامی کشور: هرگونه عمل زیبایی که نیاز به بیهوشی دارد در مطب پزشک ممنوع است.
 
 ثبتنام مجردهای بالای ۲۵ سال برای مسکن از ۱۵ دی: معاون مسکن و ساختمان وزیر راه: حدود ۵۰۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن پالایش شده‌اند. بیش از ۱۲ میلیون جوان کشور در آستانه ازدواج بوده و نیاز به مسکن دارند. در این راستا از ۱۵ دی امکان ثبت‌نام افراد مجرد بالای ۲۵ سال(آقایان) در نهضت ملی مسکن فراهم می‌شود.
 
 طلب ایران از عراق ۵ تا ۷ میلیارد دلار است: رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق: ما با عراق به طور مستمر یک حساب جاری داریم یعنی به صورت مداوم، انرژی از جمله گاز به عراق صادر می‌کنیم و به صورت مستمر پول خود را به اشکال مختلف دریافت می‌کنیم و به طور متوسط مطالبات ما از عراق ۵ تا ۷ میلیارد دلار است.
 
 توان موشکی ایران در تراز اول دنیاست: فرمانده نیروی زمینی سپاه: امروز سپاه و نیروهای مسلح کشور قدرتمندتر از همیشه شده‌اند. توان موشکی ایران در تراز اول موشکی دنیاست و در زمین، دریا و هوافضا بسیار قدرتمند هستیم.
 
 پویش اهدای خون به نیت شهید سلیمانی: با فرارسیدن سالگرد شهادت سردار سلیمانی، پویشی با‌عنوان «اهدای خون به نیت شهید حاج‌قاسم سلیمانی» به صورت سراسری برگزار می‌شود. ۱۱ تا پایان دی‌ماه جهت برگزاری این پویش در سراسر کشور تعیین شده است.
 
 اقساط تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن پلکانی میشود: وزیر راه و شهرسازی: در حال توافق با سازمان مدیریت و بانک مرکزی هستیم تا اقساط ‌طرح ملی مسکن به صورت پلکانی تعیین شود. در طرح نهضت ملی مسکن زمین‌ها به شکل اجاره ۹۹ ساله در اختیار مردم قرار می‌گیرد و در استان‌ها تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی به مردم پرداخت می‌شود. زمان بازپرداخت اقساط این طرح ۲۰ ساله است.
 
 روال پیگیری سپاه برای انتقام سخت ادامه دارد: جانشین فرمانده کل سپاه: روال پیگیری سپاه برای گرفتن انتقام سخت از دشمنان حاج قاسم ادامه دارد و روش‌ها و روال مختلف را دنبال می‌کند.
 
 مدیران ایرانخودرو و سایپا تفهیم اتهام شدند: سازمان بازرسی کل کشور اقدام ایران‌خودرو و سایپا در روند کُند کاهش خودروهای ناقص در پارکینگ‌های خودروسازان را از مصادیق احتکار منجر به اخلال در رقابت تلقی و اعضای هیات مدیره این دو شرکت را تفهیم اتهام کرد.
 
 دستور برای سخن نگفتن در خصوص اقدام نظامی علیه ایران: جانشین فرمانده کل سپاه: بعد از برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص)، نخست‌وزیر صهیونیست‌ها کتباً به آن‌ها اعلام کرد که کسی دیگر در خصوص اقدام نظامی علیه ایران سخن نگوید. آن‌ها فهمیدند وقتی آمریکایی‌ها در طول ۴۳ سال انقلاب اسلامی، هیچ غلطی نتوانستند بکنند، آن‌ها هم هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.
 
 طلای بدون کد شناسایی خریداری نکنید: مدیرکل استاندارد تهران: خرید و فروش هرگونه مصنوع طلای بدون کد شناسایی و دارای کدهای شناسایی ابطال شده و یا تعلیق‌شده، ممنوع است. شهروندان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت کد‌های شناسایی حک‌شده بر روی مصنوعات، کد مربوطه را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال و از وضعیت کد شناسایی آگاه شوند.
 
 خرید ارز از صرافیها الکترونیکی میشود: رئیسکل بانکمرکزی: در مورد سوء‌استفاده از ارز مسافری و دانشجویی، افرادی پس از خرید بلیت و دریافت ارز اقدام به لغو بلیت می‌کنند، با راه‌اندازی سامانه تا دو ماه دیگر پرداخت ارز ساماندهی می‌شود.
 
 حتیالامکان دادگاههای مفاسد اقتصادی علنی برگزار شود: رئیس دستگاه قضا: مسئولان قضایی تا آن جایی که قانون اجازه می‌دهد دادگاه‌های مفاسد اقتصادی را علنی برگزار کنند چرا که این امر اثربخشی زیادی دارد. همچنین افرادی که ضرورت ندارد، هنگام جلب در مقابل چشمان خانواده و همکارانش از دستبند و پابند استفاده نشود. به هیچ‌وجه نباید متهم تحقیر شود.
 
 نصب عکس روی سنگ قبر در بهشتزهرا(س) ایرادی ندارد: مدیرعامل بهشتزهرا(س): نصب تصاویر باحجاب زنان روی سنگ‌قبرها هیچ منعی ندارد و تنها جلوی تصاویر بی‌حجاب زنان گرفته می‌شود. انتظاماتی که به‌تازگی در بهشت‌زهرا(س) مستقر شده، فقط جلوی نصب تصاویر ناهنجار را می‌گیرد نه همه تصاویر را. البته پروتکل‌های سنگ قبر هنگام پذیرش به صاحب متوفی ابلاغ شده و از او تعهد گرفته می‌شود، اما برخی رعایت نمی‌کنند.
 
 آزادی ۶۰۰ زندانی با یک عذرخواهی: رئیس دادگستری همدان: با تشویق نیروی انتظامی بیش از ۱۰۰۰ نفر از محکومانِ استان از شاکیان خود عذرخواهی کرده‌اند و این موضوع باعث آزادی ۶۰۰ زندانی شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه