هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

به دنبال تحقق مرجعیت علمی حوزه خواهران در زمینه «زن و خانواده» هستیم

حجت‌الاسلام و‌المسلمین بهجت‌پور

به دنبال تحقق مرجعیت علمی حوزه خواهران در زمینه «زن و خانواده» هستیم

مدیر حوزه‌های علمـیه خواهران تأکید کرد: در افق ۱۴۱۴، مسئولیم مرجعیت علمی حوزه‌های علمیه خواهران در مسائل مربوط به زن و خانواده را محقق کنیم.
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمیـن بهجت‌پور در آیین افتتـاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران، ضمن گرامی‌داشت هفته پژوهش، گفت: اگر پژوهش را از مطالعات دینی حذف کنیم، مجموعه تلاش‌های علمی تبدیل به یک برکه ساکن و غیرمتحرک خواهد شد و همین موضوع برای به حاشیه رفتن دین کافی است.
وی با بیان اینکه دین، تنها با تکرار مطالب گذشتگان در متن زندگی جامعه قرار نمی‌گیرد، اظهار داشت: دین زمانی در کانون زندگی قرار می‌گیرد که پژوهشگران توانایی داشته باشند، به پژوهش در همان راستا بپردازند. در حوزه علمیه خواهران تلاش می‌شود پژوهش مکمل آموزش باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه جامعه با پژوهش‌های دینی رنگ و بوی خدایی به خود می‌گیرد، ابراز کرد: دین مسائل کلان را تا انتهای جهان چه به صورت بسیط یا مرکب نشان داده است و امروز وظیفه دانشمندان و صاحب‌نظران تفکر و استخراج این مسائل است؛ لذا پژوهش در امور دینی اهمیت بسیار بالایی دارد.
وی با تأکید بر ضرورت مسأله‌شناسی و مسأله‌محوری در عرصه پژوهش، نوآوری را کلید تفکر دانست و گفت: اصرار نداریم هر طلبه یک پژوهشگر حرفه‌ای باشد. پژوهش حرفه‌ای کار اندکی از مردم و طلاب است اما عموم طلاب باید فهم متفکرانه و فقیهانه از دین داشته باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با اشاره به اینکه مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران تلاش می‌کند، این تفکر فقیهانه، ماهرانه و کارشناسانه را در میان طلاب نهادینه کند، تصریح کرد: در افق 1414 مسئولیم مرجعیت علمی حوزه‌های علمیه خواهران در مسائل مربوط به زن و خانواده را محقق کنیم.
وی با بیان اینکه باید در مسائل مختلف به صورت هوشمند و هدفمند حرکت کنیم، اظهار داشت: امروز بسیاری از مسائل خانواده حل نشده است، با وجود حوزه علمیه خواهران، مسئله فرزندآوری، طلاق و ازدواج نباید معضل باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه حوزه علمیه یک جریان پویاست، ادامه داد: زیرساخت‌ها را باید به سرعت به سمت تخصصی شدن پیش ببریم تا مسائل مربوط به حوزه زن و خانواده حل شود.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین بهجت‌پور با بیان اینکه خواهران طلبه، در جشنواره علامه حلی آرام‌آرام گوی سبقت را از برادران طلبه ربوده‌اند، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خواهران استعدادها و ظرفیت بانوان شهرستانی را کشف و از بالقوه بودن به فعلیت می‌رساند. بی‌تردید حوزه علمیه خواهران در فاصله اندک به آن نقطه طلایی خود خواهد رسید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه