هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تلبس قریب به 3هزار طلبه در سال گذشته

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خبر داد

تلبس قریب به 3هزار طلبه در سال گذشته

حجت‌الاسلام والمسلمین برته گفت: قریب به 3هزار طلبه در سال گذشته، توفیق تلبس به لباس روحانیت، لباس سربازی حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه را پیدا کردند که انشاءالله در خدمت به خلق و خالق خواهند کوشید و در مسیر علمای سلف مجاهده خواهند کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین برته سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه طی گفت‌و‌گویی به تشریح محورهای مورد بحث در یکصد‌‌و‌شصتمین نشست شورای معاونان حوزه علمیه پرداخت و گفت: در این نشست، موضوعات مختلفی اعم از دغدغه‌های مردم و مدارس علمیه و مطالبات مراجع معظم تقلید و نظام اسلامی از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه مورد بحث قرار گرفت.
وی با تأکید مجدد بر همراهی و پشتیبانی حوزه‌های علمیه از تصمیمات دانشی و مبتنی بر خرد و تجربه در حوزه سلامت، بهداشت و درمان را از مهمترین محورهای این نشست برشمرد و گفت: همان‌طور که در فرمایشات مقام معظم رهبری هم بود، طلاب عزیز در کنار پرستاران و مجاهدان عرصه سلامت در کمک به مردم برای پشت سر گذاشتن این بحران همراهی کردند و این راه به‌فضل خدا همچنان ادامه خواهد داشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین برته خاطرنشان کرد: حوزه علمیه مثل همیشه، ضمن تأکید مجدد بر تجربیات و خردمحوری، بر نقش طب‌های مکمل و پیگیری و احیای آن‌ها توسط وزارت بهداشت و نهادهای متولی در این مسیر هم توجه داشته است.
وی تحلیل و پاسخ‌دهی به سؤالاتی را که در فضای علمی کشور مطرح می‌شود، لازم دانست و تصریح کرد: مخاطبان ما مطلع هستند که مراجع عظام تقلید و علمای معزز حوزه هم، حامی تجربیات متقن و دانشیِ بشر در این مسیر بوده و حتی در مورد واکسیناسیون، دوز سوم را نیز تزریق نمودند.
سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه اظهار کرد: حوزه‌های علمیه در عین حال، این مطالبه را از نهادهای سیاست‌گذار و تصمیم‌گیر دارند که نسبت به طب مکمل هم، اعلام موضع خوب، روشن و شفافی را اتخاذ کرده و حمایت‌های لازم از آن را هم داشته باشند. وی با اشاره به دومین محور یکصد‌و‌شصتمین نشست شورای معاونان حوزه، افزود: قریب به 3هزار طلبه در سال گذشته، توفیق تلبس به لباس روحانیت، لباس سربازی حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه را پیدا کردند که انشاءالله در خدمت به خلق و خالق خواهند کوشید و در مسیر علمای سلف مجاهده خواهند کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین برته بیان کرد: مسئله موقوفات حوزه‌های علمیه، یکی دیگر از مسائل مورد بحث در این نشست بود؛ حوزه‌های علمیه در عین استقلال هرگز منزوی نبوده‌اند.
وی گفت: گاهی اوقات استقلال با انزوا یکی دانسته می‌شود؛ اما حوزه‌های علمیه همیشه در تلاش بوده‌اند که در حمایت از مردم، در یک تعامل و تدبیر حکیمانه، با نظام اسلامی معاضدت کنند و برای تعالی مردم و ایران عزیز تلاش نمایند.
رئیس مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: برای این کار می‌بایست، استقلال حوزه در سطوح مختلف مورد تأکید بوده باشد؛ بر همین اساس در عین حالی که حوزه خودش را ناصح امین نظام اسلامی، علت موجبه و پدیدآورنده آن می‌داند و به‌عنوان علت مُبقیه برای بقا و جریان آن نقش‌آفرینی می‌کند، رسالت‌های اساسی خویش را پیگیری خواهد کرد. وی با تأکید بر تلاش حوزه برای احیای موقوفات حوزه، عنوان کرد: این کار به‌معنی پررنگ کردن نقش‌آفرینی مردم در اداره این نهاد دینی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه