هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره692

اخبار کوتاه ایران

بزرگترین مزایده تاریخ سازمان خصوصیسازی در پیش است: رئیس سازمان خصوصیسازی: امسال در قانون بودجه تکلیف فروش بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های دولتی به عهده ما گذاشته شده است. در این واگذاری یا تمام ۱۸ درصد سهم دولت به صورت بلوکی به فروش می‎رسد یا اینکه به سه بلوک ۶ درصدی تقسیم می‎شود.

  از ۱۳ دی مالیات بر اصل قیمت طلا حذف میشود: سخنگوی مجلس: الان هر فردی طلا بخرد، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده‎ای که پرداخت می‎کند، شامل وزن طلا هم می‎شود. یعنی هرچقدر طلا سنگین‎تر باشد، مالیات بیشتری می‎دهد اما از ۱۳ دی با اجرای قانون جدید، دیگر مالیات از وزن دریافت نمی‎شود و خریدار فقط ۹ درصد مالیات بر اجرت ساخت، حق‎العمل و سود فروشنده را پرداخت می‎کند.

  سال بعد تولیدکنندگان ۵ درصد کمتر مالیات میدهند: در جلسه دولت، پیشنهاد وزارت اقتصاد برای اعمال ۵ درصد معافیت مالیاتی واحدهای تولیدی به منظور حمایت از این واحدها به تصویب رسید.

 پرداخت وام ۵۰ میلیونی به زوجین نابارور: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت: براساس مصوبه قانونی بودجه سال ۱۴۰۰ تمام سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت بهداشت مکلف به تحت پوشش بیمه‌ای قرار دادن خدمات ناباروری هستند. به‌همین منظور برای تشویق زوجین نابارور، وام به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای ۳ دوره درمان آنها در نظر گرفته شده است؛ یعنی تمامی هزینه‌های این خدمت تا سقف ۵۰ میلیون برای زوجین پرداخت می‌شود.

  شکایت از تأمین اجتماعی در صدر شکایات مردم به دیوان عدالت: مدیر حقوقی سازمان تأمین اجتماعی: بخش مهمی از شکایت‌‎های علیه تأمین اجتماعی مربوط به وسعت ماموریت و تنوع خدمات آن می‌شود. محاسبه سوابق بیمه افراد شاغل، افزایش مرخصی زایمان، بازنشستگی در مشاغل سخت و اعتراض به افزایش حق بیمه از سوی کارفرمایان از موضوعات پر شکایت علیه این سازمان در دیوان عدالت است.

  سربازی فارغالتحصیلان دکتری حذف میشود: وزیر علوم: طبق رایزنی با ستادکل نیروهای مسلح، از این به بعد دانشجویان دکتری به جای سربازی، امریه پسادکتری را می‎گذرانند. این افراد باید یک طرح تحقیقاتی در راستای نیازهای کشور ارائه کنند و این طرح به منزله سربازی محسوب می‎شود.

  دریافتی یک مدیر بیشتر از ۳۴ میلیون تخلف است: دبیر سامانه ثبت حقوق و دستمزد: کف و سقف دریافتی از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که با توجه به قانون قابل پرداخت است و اگر دریافتی یک مدیر بیشتر از این باشد تخلف است.

  بخشودگی دو برابری جرائم رانندگی تا پایان دی: جانشین رئیس پلیس راهور ناجا: بر اساس مجوزی که مجلس در سال ۱۴۰۰ داده، جریمه‌ها بر اساس پایه حساب می‌شود و دو برابر جرائم بخشوده می‌شود. البته تا پایان دی ماه فرصت هست و از بهمن ماه قطعا جریمه‌ها با لحاظ دو برابر اعمال می‌شود. امکان تقسیط هم وجود دارد و رانندگان با مراجعه به سایت راهور ۱۲۰ می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

  اخذ ۱۰ درصد مالیات از معاملات ارز: سازمان امور مالیاتی طبق قانون مالیات‌های مستقیم، از فروش ارز، علی‌الحساب به میزان ۱۰ درصد مالیات کسر می‌کند. اشخاص مکلف‌اند با مراجعه به tax.gov.ir ثبت‌نام کنند. در صورت عدم ثبت‌نام به‌موقع و پرداخت مالیات در نظام مالیاتی، مشمول مالیات، جریمه و مجازات‌های درجه ۶ می‌شوند.

 دستگیری هکر ۱۹ ساله اینستاگرام با ۴.۵ میلیارد کلاهبرداری: رئیس پلیس فتای مازندران از شناسایی و دستگیری جوان ۱۹ ساله که با دسترسی به حساب کاربری اینستاگرام از شهروندان مازندرانی، مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

  دستگیری ۵ اخلالگر شاخص بازار ارز: وزارت اطلاعات: سربازان گمنام امام زمان(عج) ۵ اخلال‌گر شاخص و تاثیرگذار بازار ارز تهران را شناسایی و دستگیر کردند. پیش از این نیز، حساب‌های بانکی بیش از ۷۰۰ نفر از فعالان غیر مجاز ارزی در سطح کشور شناسایی و مسدود شده بود که در ادامه این روند این تعداد به ۸۴۱ نفر افزایش پیدا کرد.

  ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو حذف نمیشود: وزیر بهداشت: قصد افزایش فشار بر مردم را نداریم و از ارز 4200 تومانی برای دارو استفاده خواهد شد.

  کاهش ۷.۵ درصدی نرخ تورم مسکن تهران: مرکز آمار کشور اعلام کرد، نرخ تورم سالانه آبان ماه ۱۴۰۰ املاک مسکونی شهر تهران به عدد ۵۱،۸ درصد رسیده است که نسبت به ماه قبل (۵۹.۳)، ۷.۵ درصد کاهش داشته است.

 انهدام شبکه بزرگ قاچاق سلاح توسط سپاه خوزستان: شبکه قاچاق انواع سلاح و مهمات جنگی توسط پاسداران در سازمان اطلاعات سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان کشف و متلاشی شد. در این اقدام مجموعاً ۴۳ قبضه سلاح کمری، ۱ قبضه تیربار، ۲ قبضه کلاشینکف و ۴ قبضه سلاح شکاری و مقادیر بسیاری مهمات جنگی کشف و ضبط شد.

  نخستین عمل کاشت «پای مصنوعی» در ایران با موفقیت انجام شد: نخستین عمل جراحی کاشت ایمپلنت داخل استخوان یا «پای مصنوعی» برای جانباز ۷۰ درصد خوزستانی، در رشت با موفقیت انجام شد.

 تزریق دوز سوم واکسن کرونا بسیار مهم است! گویا رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت: تزریق دوز سوم واکسن کرونا نیز بسیار مهم است و باید به صورت جدی انجام شود و همچنین باید با استفاده از ظرفیت طرح شهید سلیمانی، تلاش شود افرادی که هنوز واکسن نزده‌اند، سریعا واکسینه شوند.

  افزایش هزار میلیارد تومانی مالیات سیگار در بودجه ۱۴۰۱: در لایحه بودجه ۱۴۰۱، برای فروش و مصرف سیگار ۲۳ هزار و ۹۶ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال رشد داشته است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه