هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

پایش پویایی ۱۱۱۵ نفر از استعدادهای برتر حوزه

پایش پویایی ۱۱۱۵ نفر از استعدادهای برتر حوزه

کارشناس پایش مرکز امور نخبگان گفت: پس از بررسی‌های انجام‌گرفته، گزارش شرایط پویایی سال ۱۳۹۹ و صورت وضعیت حمایت 1115 نفر از استعدادهای برتر مراکز حوزوی جهت دریافت حمایت، به مراکز حمایتی ارسال شد.
حجت‌الاسلام حمید ایزانلو، کارشناس پایش مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با اعلام این خبر، گفت: برنامه پایش پویایی استعدادهای برتر که طبق یک برنامه زمان‌بندی از تیرماه سال جاری آغاز شده بود، سرانجام پس از جمع‌بندی، به مراکز حمایتی ارسال گردید.
وی افزود: کارشناسان پایش چهار مرکز حوزوی شامل: «مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه»، «مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران»، «جامعة‌الزهرا(س)» و «حوزه علمیه اصفهان»، با همکاری مرکز امور نخبگان و بر اساس «دستور‌العمل حمایت از مستعدین برتر»، مصوب کمیسیون هیأت امنای مرکز امور نخبگان، وضعیت پویایی مستعدین برتر مراکز مذکور را مورد بررسی قرار دادند.
وی مبنای این گزارش را به‌روزرسانی اطلاعات و آخرین وضعیت تحصیلی استعدادهای برتر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تا خرداد ماه ۱۴۰۰ و مستعدین برتر سایر مراکز تا آبان‌ماه ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: با توجه به مشکلات و محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا، نهایت همکاری و مساعدت با طلاب به‌عمل آمده است.
کارشناس پایش مرکز امور نخبگان در پاسخ به این سؤال که حمایت چه افرادی به‌طور موقت و تا پایان سال ۱۴۰۰ قطع شده است، گفت: از مجموع ۱۱۱۵ استعداد برتر، تعداد ۸۷۶ نفر «تمدید حمایت» و تعداد ۱۱۵ نفر «قطع حمایت» شدند و ۱۲۴ نفر، به‌دلیل مواردی مانند: عدم شرکت در امتحانات شفاهی به‌طور موقت قطع حمایت شده‌اند.
حجت‌الاسلام ایزانلو افزود: این افراد، در صورت جبران تأخیر در تحصیل و کسب نمره لازم، حمایت آنها از فروردین ۱۴۰۱ مجدداً ادامه خواهد یافت.
کارشناس پایش مرکز امور نخبگان در ادامه، با استناد به ماده ۵ دستورالعمل حمایت از نخبگان، گفت: پنج گروه از افراد از چرخه حمایت خارج خواهند شد. این افراد که تعداد آنها ۱۱۵ نفر است، پنج گروه می‌باشند.
این کارشناس مرکز امور نخبگان حوزه‌های علمیه، در پاسخ به این سؤال که برنامه پایش سال ۱۴۰۰ چگونه اجرا می‌شود، گفت: پس از اتمام پایش شرایط پویایی سال ۱۳۹۹، برنامه پایش سال ۱۴۰۰ بر اساس «قواعد پایش پویایی» که اصلاحیه‌های آن در کمیسیون هیأت امنا به تصویب رسیده است، اجرا خواهد شد. وی با بیان این توضیح که برنامه پایش امسال با کمی تفاوت اجرا می‌شود، افزود: امسال طلاب استعداد برتر با مراجعه به یک سامانه، اطلاعات مربوط به فعالیت‌های خود را ثبت می‌نمایند و علاوه بر معدل تحصیلی، فعالیت‌های آموزشی، تبلیغی و پژوهشی خود را نیز وارد می‌کنند.
لازم به ذکر است، طلاب استعداد برتر می‌بایست به فراخوان‌های مربوط به به‌روزرسانی که از سوی بخش‌های نخبگانی مراکز حوزوی اعلام می‌گردد، توجه نموده و فعالیت‌های خود را به‌همراه مدارک و مستندات ثبت نمایند.
همچنین طلاب و فضلای حوزه می‌توانند، در صورت داشتن هرگونه سؤال، از طریق ‌آیدی nokhbeganh@در پیام‌رسان ایتا و یا با شماره تلفن‌های زیر، تماس بگیرند:
۰۲۵۳۲۹۰۰۹۷۷ داخلی ۱۹ ( حمید ایزانلو کارشناس پایش مرکز امور نخبگان)؛
۰۲۵۳۶۶۱۴۷۱۲ داخلی ۱۰۶ (تیموری کارشناس پایش دفتر امور نخبگان)؛
۰۲۵۳۲۱۴۴۳۲۷ ( عبدالله ایزانلو کارشناس پایش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران)؛
۰۳۱۳۲۲۰۲۴۵۴ ( کلباسی کارشناس پایش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان)؛
۰۲۵۳۲۱۱۲۵۵۷ (خانم اسماعیلی مسئول اداره نخبگان جامعة‌الزهرا(س).

برچسب ها :
ارسال دیدگاه