هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 689

اخبار کوتاه ایران

آغاز ثبتنام سفر به سوریه از نیمه دوم آذرماه: رئیس سازمان حج و زیارت: بر اساس صورت‌جلسه تأیید‌شده، موافقت شد تا سالانه ۱۰۰ هزار زائر به سوریه اعزام کنیم و دولت سوریه نیز مسئولیت امنیت، کرامت، عزت و سلامت زوار ما را بر عهده گرفت. اعزام زائران برای سفر به سوریه از نیمه دوم آذرماه آغاز می‌شود و مرحله نخست اعزام‌ زائران به سوریه، با مرکزیت تهران و از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(قد) است.

 
  ۶ ماه تا ۲ سال حبس و ممنوعیت شغلی برای برگزارکنندگان قماربازی: نمایندگان مجلس تعیین کردند که هر شخص، مکان یا هر نوع فضای حقیقی یا مجازی برای قماربازی، شرط‌بندی یا برگزاری بخت‌آزمایی دایر یا اداره کند، به حبس درجه ۶ محکوم شود. همچنین ضابطان دادگستری و سایر مأموران صلاحیت‌داری که از وقوع جرائم شرط‌بندی و قماربازی مطلع شوند و مراتب را به مقامات ذی‌صلاح اطلاع ندهند، علاوه بر انفصال موقت ازخدمت از شش ماه تا دو سال، به حبس یا جزای نقدی درجه شش محکوم می‌شوند.
 
  آغاز رسیدگی به مصادیق ترک فعلها در دستگاه قضا: حجتالاسلام والمسلمین محسنی اژهای رئیس دستگاه قضا: برخی ترک فعل‌ها جرم است؛ اما برخی جرم نیست. دستگاه قضا رسیدگی به مصادیق روشن ترک فعل‌ها را آغاز کرده و در حال رسیدگی است.
 
  امکان پاس کردن چک با موجودی در دیگر بانکها: رئیس بانک مرکزی: امکان پاس کردن چک با استفاده از موجودی فرد در بانک‌های مختلف از دی‌ماه فراهم می‌شود. امکان ثبت، صدور و تأییدیه چک از طریق خودپرداز نیز از آذرماه آغاز می‌شود و تا پایان سال، همه بانک‌ها باید این امکان را برای مشتریان خود فراهم کنند.
 
  برگشت بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان از اموال متهمان دانه درشت: ذبیحاله خداییان سخنگوی قوه قضاییه: تاکنون بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان از اموال متهمان دانه درشت، به بیت‌المال برگشته است. محمدهادی رضوی بخشی از رد مال خود را نقدی پرداخت کرده و دو فقره پلاک ثبتی معرفی کرده است. با احتساب پلاک‌های ثبتی، رد مال او به پایان می‌رسد. شبنم نعمت‌زاده هم تاکنون ۶۳ میلیارد تومان رد مال کرده است و بقیه در حال وصول است.
 
  کسانی که واکسن کرونا نزنند دچار مشکل میشوند: وزیر کشور: بعد از مدیریت هوشمند کرونا کسانی که دو دز واکسن نزده باشند، دچار مشکل می‌شوند و باید تست PCR منفی بدهند که برای‌شان هزینه‌ساز هست.
 
  داروهای بیماران پروانهای رایگان شد: سرپرست تأمین اجتماعی: داروها و پانسمان بیماران پروانه‌ای و برخی بیماری‌های خاص تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.
 
 واگذاری زمینهای بنیاد مستضعفان برای تحقق نهضت ملی مسکن: فتاح رئیس بنیاد مستضعفان: بنیاد مستضعفان در چارچوب نهضت ملی تولید مسکن با تخصیص اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد تومانی (۵۰ میلیون تسهیلات بلاعوض به هر واحد)، ۵۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و خانواده‌های بهزیستی دارای ۲ معلول و بالاتر احداث می‌کند.
 
 موافقت مشروط مجلس با واردات خودرو: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ماده ۴ طرح سامان‌دهی صنعت خودرو مبنی بر اینکه هر شخص حقیقی و حقوق می‌تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات آن و سایر کالاهای مرتبط با صنایع نیرو محرکه، نسبت به واردات خودرو برای تنظیم بازار اقدام نماید، با ۱۹۳ رأی موافقت کردند.
 
  اعلام نام نمایندگانی که رأی نمیدهند: قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی: از این پس اسامی نمایندگانی را که در صحن مجلس هستند؛ اما به طرح‎ها رأی نمی‎دهند، اعلام می‎کنیم.
 
  فناوریهای نوین دریایی را در اختیار داریم: فرمانده کل سپاه پاسداران: توان‌افزایی ما توقف‌ناپذیر است. ما امروز تسلط دریایی خود را حفظ کرده و پهنه دریایی را گسترش داده‌ایم. امروز فناوری‌های نوین دریایی در اختیار ماست.
 
  پنج هزار تن ذرت در دولت قبل فاسد شد: گمرک تأیید کرد: ۵ هزار تن ذرت در فاصله زمانی ۹۲ تا ۹۹ در بنادر جنوب کشور مانده و فاسد شده است. این حجم به‌معنی از دست رفتن یک میلیون و ۷۵۰ هزار دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی از بیت‌المال است!
 
  ۱۳۰۰ شهید مفقودالاثر هنوز شناسایی نشدهاند: فرمانده قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین: هنوز 1300 شهید مربوط به دوران دفاع مقدس و شهدای مقابله با گروهک‌های ضدانقلاب در کشور مفقودالاثرند.
 
  ۲۰۰ هزار دانشآموز هنوز کتاب ندارند: ۲۰۰ هزار دانش‌آموز با گذشت حدود ۲ ماه از آغاز سال تحصیلی هنوز کتاب ندارند. رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، علت این اتفاق را نقص در سامانه یکپارچه دانش‌آموزی «سیدا» عنوان کرد.
 
  مالیات خانههای لوکس ابلاغ شد: سازمان امور مالیاتی: واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاهای گران‌تر از ۱۰ میلیارد تومان باید مالیات بدهند.
 
  کلیات طرح مالکیت صنعتی تصویب شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی، با کلیات آن موافقت کردند. طبق این طرح اگر افرادی به‌صورت مشترک اختراعی را پدید آورده باشند، حق تقاضای ثبت اختراع و حقوق ناشی از گواهینامه‌ ثبت اختراع به‌طور مشترک به آنان تعلق دارد.
 
  قرارداد بابت «امنیت پیج» صوری است: رئیس پلیس فتای تهران:  افراد فعال در فضای‌مجازی می‌توانند با انتخاب رمز قوی و احراز هویت دو مرحله‌ای امنیت پیج خود را بالا ببرند. قرارداد بابت «امنیت‌ پیج» صوری است. اطلاعات هویتی فرد بعد از فسخ قرارداد امنیتی، در برخی موارد سرقت یا از آن سوء‌استفاده می‌شود.
 
  توقیف یک کشتی خارجی در آب‌های پارسیان: فرمانده ناو تیپ ۴۱۲ ذوالفقار: تفنگداران دریایی ناو تیپ پارسیان یک فروند کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق را در آب‌های این شهرستان توقیف کردند. پس از بازرسی از این شناور بیش از ۱۵۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه