هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اساتید و بزرگان حوزه در امر ورزش همگانی مطالبه دارند

دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه تصریح کرد

اساتید و بزرگان حوزه در امر ورزش همگانی مطالبه دارند

حجت‌الاسلام مهدی پناهی، از ثبت مشخصات 11هزار طلبه ورزشکار در بانک اطلاعات ورزشکاران حوزوی خبر داد و گفت: این عزیزان می‌توانند در زمینه ارتقای فرهنگ میان جامعه ورزشی اثرگذار باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام مهدی پناهی دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه، ۲۱ آبان در اختتامیه همایش پیاده‌روی خانوادگی طلاب حوزه علمیه قم که به مقصد مسجد مقدس جمکران برگزار شد، گفت: این همایش آغازی بر برنامه‌های جمعی، خانوادگی، مفرح و نشاط‌آور در محیط حوزه‌های علمیه پس از دو سال شیوع بیماری کرونا و فروکش کردن این پاندمی در جهان است.
وی با تأکید بر تلاش هیئت‌های ده‌گانه ورزشی که اخیراً تشکیل شده‌اند، خاطرنشان کرد: این هیئت‌ها مجدانه در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه‌های ورزشی مختلفی هستند تا هم ورزش را در حوزه‌های علمیه به جایگاه واقعی آن برسانند و هم خدمت‌گزار طلاب و خانواده‌های محترم آنان باشند.
مدیر اداره سلامت و امداد حوزه‌های علمیه دغدغه اولیه طلاب در تمام عرصه‌هایی را که ورود دارند، انجام رسالت دینی دانست و تصریح کرد: 21هزار نفر طلبه جهادگر در مقابله با بیماری کرونا افتخار آفریده و ذیل کمیته‌های تشکیل‌شده در حوزه‌های علمیه، به فعالیت امدادی پرداختند.
حجت‌الاسلام پناهی بیان کرد: امروز اساتید و بزرگان حوزه علمیه در امر ورزش همگانی مطالبه دارند؛ از مسئولان ورزش کشور می‌خواهیم، به‌صورت کارشناسی به این موضوع بپردازند و کاستی‌های حوزه‌های علمیه در حوزه تربیت بدنی را پوشش دهند؛ این در راستای تضمین سلامت جامعه است و کاهش هزینه‌های کشور را به دنبال دارد.
وی از ثبت مشخصات 11هزار طلبه ورزشکار در بانک اطلاعات ورزشکاران حوزوی خبر داد و گفت: این عزیزان می‌توانند در زمینه ارتقای فرهنگ میان جامعه ورزشی اثرگذار باشند.
آموزش رایگان مربیگری ورزش‌های همگانی به طلاب سراسر کشور
دکتر افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور نیز در این مراسم، عنوان کرد: فدراسیون ورزش‌های همگانی آمادگی دارد، در تمام حوزه‌های علمیه، طلاب را در رشته‌های تحت نظارت خود آموزش مربی‌گری رایگان داده و ایستگاه ورزش صبحگاهی یا عصرگاهی را در آن اماکن راه‌اندازی نماید.
گفتنی است، در پایان این همایش به چند نفر از شرکت‌کنندگان به قید قرعه هدایایی اعطا شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه