هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 688

اخبار کوتاه جهان


 
  فلسطین
شرایط بد اسیرها جرقه آغاز جنگ است: سخنگوی حماس: مقاومت سخن خود را گفته است که در برابر آنچه بر زندانیان به‌ویژه اعتصاب‌کنندگان می‌گذرد، دست بسته نخواهد ماند، شرایط غیرانسانی که با آن مواجه هستند، جرقه انفجاری برای هرگونه نبرد با رژیم اشغالگر صهیونیستی خواهد بود.

 
  عربستان
شرایط وخیم زندانیان سیاسی در عربستان: یک موسسه مدافع حقوق بشر سعودی، از شرایط وخیم زندانیان سیاسی از جمله یک شخصیت معروف وهابی پرده برداشت.
بنسلمان برنده جایزه ارتکاب بدترین جنایات ضدبشری: اندیشکده انگلیسی «ایکلسیا» به‌طور کنایه‌آمیز، دو جایزه «ارتکاب بدترین جنایات حقوق‌بشری» و «جنایت علیه کودکان» را به ولی‌عهد سعودی داد.

 
  آمریکا
ایران در تنگه هرمز قدرتنمایی میکند: اندیشکده میدلیست: ایرانی‌ها قدرت نظامی برتر خود در خلیج‎فارس و تنگه هرمز را به عنوان تضمین کننده امنیت انرژی جهان نشان می‌دهند. به یقین تهدید اصلی در خلیج‎فارس زرادخانه فزاینده موشک‌های ضد کشتی ایران با بردهای مختلف است. رویدادهای ۳ سال گذشته نشان می‌‎دهد که ایران می‌تواند بدون افزایش خطر رویارویی نظامی با غرب، مشکلاتی را در این تنگه ایجاد کند.
ایران قدرتمندترین کشور منطقه با تجهیزات جنگی تولید خود: "بیل‌مگ" کارشناس مسائل هسته‌ای در آمریکا اذعان کرده، در صورت اعمال گزینه نظامی، ایران قادر خواهد بود در کمتر از۲۴ ساعت تمام منافع آمریکا در منطقه را باقدرت موشکی و پهباد انتخاری با خاک یکسان کند و این پایان آمریکا و متحدانش در منطقه خواهد بود.
حملات سایبری به شرکتهای مهم آمریکا: شرکت امنیت سایبری پالو آلتو اعلام کرده است که هکرها به تنهایی حداقل ۳۷۰ سازمان و نهاد را در آمریکا هدف قرار داده‌اند و موفق شده‌اند تاکنون به یک سازمان نفوذ کنند.
پیشبینی فائو از بحران غذایی تا ۲۰۵۰: با توجه ‌به پیش‌بینی فائو، در سال ۲۰۵۰، امکانات آب و زمین دنیا، تنها اجازه تامین غذای داخلی را در هر کشوری می‌دهد. یعنی محصولات اساسی کشاورزی، برای واردات وجود نخواهند داشت.
ریزش رضایت مردمی بایدن به ۳۸ درصد: نتایج نظرسنجی یو.اس.ای تودی - دانشگاه سافولک: یک سال مانده به انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲، جمهوری‌خواهان به‌وضوح پیشتاز رأی‌گیری برای کنگره هستند و در این شرایط میزان تایید جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا هم بار دیگر پایین‌تر آمده و به ۳۸ درصد رسیده است.

 
 انگلیس
انگلیس میلیونها پوند هزینه پنهانسازی جنایاتش در عراق کرد: یک روزنامه انگلیسی فاش کرد که وزارت دفاع این کشور برای لاپوشانی بخشی از جنایات جنگی سربازان انگلیسی در جریان حمله به عراق، میلیون‌ها پوند غرامت پرداخت کرده است.

 
  رژیم اشغالگر صهیونیستی
فرار سفیر تلآویو در لندن از یک دانشکده: وبگاه «واللا» نوشته: سفیر اسرائیل در انگلیس که برای سخنرانی به دانشکده اقتصاد لندن رفته بود با تشدید اعتراضات حامیان فلسطین نه تنها موفق به سخنرانی نشد بلکه ناچار شد از دانشکده فرار کند.
تصویب ۶ قطعنامه ضد رژیم صهیونیستی در سازمان ملل: کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب ۶ قطعنامه ضد رژیم صهیونیستی،‌ اقدامات این رژیم در نقض سیستماتیک حقوق‌بشر، کاربرد زور علیه شهروندان فلسطینی و شهرک‌سازی را محکوم کرد.
توافق بد با ایران بهتر از شکست نظامی است: رئیس اسبق ستاد مشترک رژیم صهیونیستی: مقابله با ایران باید توسط یک ابرقدرت انجام شود، نه اسراییل. توافق بد با ایران بهتر از جنگ منتهی به شکست است. باید امیدوار باشیم کشورهایی که مذاکرات را پیش می‌برند بتوانند به توافقی دست یابند که نظارت دقیق بر فعالیت‌های ایران را محقق کند.
اشتباه ارتش رژیم صهیونیستی موقعیت صدها تأسیسات راهبردی را فاش کرد: حساب کاربری «اینتل اسکای» خبر داده، ارتش رژیم صهیونیستی زمانی که قصد داشته فهرستی از مراکز آزمایش کرونا را منتشر کند، به اشتباه موقعیت جغرافیایی  پایگاه‌های نظامی و امنیتی حساس خود را به اشتراک گذاشته است.
ترس، صهیونیستها را مجبور به خرید سلاح کرد: یکی از افسران ارشد ارتش رژیم‌صهیونیستی: تعداد مهماتی که ارتش اسرائیل از ایالات متحده خریداری خواهد کرد، به دلیل افزایش تهدیدهای پیش‌روی اسرائیل و افزایش اهدافی که ارتش آن در حال جمع‌آوری است بسیار بیشتر خواهد بود.

 
  چین
هشدار چین به آمریکا: سخنگوی وزارت دفاع چین: آمریکا باید فورا اقدامات تحریک‌آمیز و ویرانگر خود که به افزایش تنش‌ها در منطقه تایوان منجر می‌شود را متوقف کند. ارتش چین همچنان در حالت آماده‌باش بوده و تمامی اقدامات ضروری برای نابود کردن هرگونه دخالت خارجی را اتخاذ خواهد کرد.

 
  عراق
سوءقصد به الکاظمی با ۳ پهپاد: وزارت کشور عراق از مشارکت ۳ پهپاد در ترور ناکام نخست‌‌وزیر این کشور خبر داد و اعلام کرد، نیروهای امنیتی موفق شدند ۲ پهپاد را سرنگون کنند. پهپاد سومی به منزل الکاظمی حمله کرد اما آسیبی به او نرسید.

 
  افغانستان
□ ۹۷ درصد افغانستان در خطر فقر هستند: یکی از مقامات سازمان ملل:23 میلیون نفر از مردم افغانستان با گرسنگی مواجه هستند و نیاز مبرم به غذا دارند.  این کشور ممکن است بدترین بحران انسانی را که «تاکنون دیده‌ایم» تجربه کند. ۹۷ درصد از جمعیت ۳۸ میلیونی افغانستان در خطر فقر هستند.
□ همکاری آمریکا با داعش در شمال افغانستان: سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، اسناد انکارناپذیری مبنی بر همکاری آمریکا با داعش در دست داریم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه