هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تصویب قطعنامه سازمان ملل در محکومیت شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی

تصویب قطعنامه سازمان ملل در محکومیت شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی

اعضای کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل، به پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی و جولان اشغالی سوریه رأی دادند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، به‌نقل از آناتولی، این قطعنامه ۱۴۳ رأی موافق، ۷ مخالف (از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی) و ۱۶ رأی ممتنع به‌ دست آورد.
این قطعنامه ساخت و توسعه شهرک‌ها توسط رژیم صهیونیستی در داخل و اطراف قدس شرقی ، از جمله آنچه که رژیم صهیونیستی طرح E-1 می‌نامد، محکوم می‌کند؛ طرحی که هدف آن پیوند شهرک‌های غیرقانونی اطراف قدس شرقی و افزایش انزوای آن است. همچنین این قطعنامه ادامه تخریب منازل فلسطینی‌ها، اخراج خانواده‌های فلسطینی از قدس شرقی و محرومیت فلسطینی‌ها از حق اقامت در آنجا را محکوم کرد. قطعنامه مذکور علاوه بر این، فعالیت‌های شهرک‌سازی در غور اردن را که همگی باعث تجزیه بیشتر سرزمین فلسطین اشغالی و تضعیف مجاورت جغرافیایی آن می‌شود، محکوم کرد.
در متن این قطعنامه همچنین تخریب ساختمان‌های فلسطینی‌ها در محله «وادی الحمص» در جنوب قدس شرقی که نقض قوانین بین‌المللی است، محکوم شده است.
علاوه بر این، سازمان ملل در قطعنامه مذکور تمامی اعمال خشونت‌آمیز، تخریب، آزار و اذیت و تحریک توسط شهرک‌نشینان صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی، علیه غیرنظامیان فلسطینی به‌ویژه کودکان و نیز اموال آنها از جمله اماکن تاریخی، مذهبی و زمین‌های کشاورزی را محکوم کرد.
در این قطعنامه تأکید شده است که شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی و جولان اشغالی سوریه، «غیرقانونی» بوده و مانعی بر سر راه صلح و توسعه اقتصادی و اجتماعی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه