هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 687

اخبار کوتاه جهان

  فلسطین
اگر اسرایمان شهید شوند، جنگ با اسراییل آغاز میشود: شلح، از رهبران جهاد اسلامی گفته: شهادت هر یک از اسرای فلسطینی، وضعیت را وخیم خواهد کرد و مقاومت تر و خشک را خواهد سوزاند. ما آماده‌ایم که در صورت شهادت یکی از آنان، با اسراییل جنگ کنیم. مقاومت کوتاه نمی‎آید.


  عربستان سعودی
بنسلمان به دلیل کممحلی سران کشورها، سفر به رم را لغو کرد: منابع دیپلماتیک دلیل لغو لحظه آخری سفر ولی‌عهد سعودی به نشست گروه ۲۰ را عدم تمایل سران کشورهای شرکت‌کننده برای دیدار با او عنوان کردند. «سعودی لیکس» نوشته بایدن علاوه بر اینکه دیدار با بن‌سلمان را نپذیرفته، حتی گفته حاضر نیست با او زیر یک سقف حضور یابد.


  ترکیه
افزایش شاخص خط فقر در ترکیه: اتحادیه کارگری ترکیه اعلام کرد شاخص خط فقر در ماه اکتبر برای یک خانواده ۴ نفره به ۱۰هزارو۷۵ لیر رسیده است. قیمت مواد غذایی هم در ماه جاری میلادی نسبت به ماه گذشته حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است.


  آمریکا
آمریکا سازنده جاسوسافزار صهیونیستی را تحریم کرد: واشنگتنپست: آمریکا اعلام کرد شرکت صهیونیستی «NSO» که سازنده جاسوس‎افزار پگاسوس است را تحریم کرده و در لیست سیاه فدرال قرار داده.
برجام را دوباره پاره میکنیم: گروهی از مخالفان برجام در کنگره آمریکا، از اظهارات بایدن که گفته واشنگتن بار دیگر از برجام خارج نخواهد شد انتقاد کرده‌اند. تد کروز، نماینده جمهوری‌خواه: بایدن از هیچ اختیار قانونی برای دادن چنین تعهدی برخوردار نیست. هر توافقی با ایران چنانچه به تأیید سنا نرسد، هر جمهوری‌خواهِ دیگری رییس‎جمهور شود آن را پاره خواهد کرد.
قصد پایان حضور نظامی در خاورمیانه را نداریم: معاون وزیر خارجه آمریکا: جو بایدن، رییس جمهور آمریکا قصد ندارد به حضور نظامی این کشور در خاورمیانه پایان دهد. شراکت امنیتی آمریکا در خاورمیانه پا برجا خواهد ماند.
هراسی از درگیری مسلحانه با چین نداریم: بایدن رییسجمهور آمریکا: عدم حضور «شی جین‌پینگ» رییس‌جمهور چین در اجلاس کنفرانس آب و هوایی گلاسکو «اشتباه بزرگی» بود. لازم است اعلام کنم، از درگیری مسلحانه تصادفی با چین هراسی نداریم.
ابراز ترس آمریکا از عملیات سپاه: نیوزویک به نقل از یک مقام پنتاگون نوشت که نیروهای ایرانی هفته گذشته یک نفتکش را در دریای عمان توقیف کرده‌اند. این مقام آمریکایی مدعی شده که نیروهای آمریکایی فقط توانستند حادثه را تماشا کردند و با نیروهای سپاه پاسداران مقابله نکردند.
فشار حداکثری، باعث پیشرفت عظیم برنامه هستهای ایران شد: اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین: آیا مشخص نیست که فشار حداکثری، منجر به پیشرفت عظیمی در برنامه هسته‌ای ایران شد؟! آیا بازهم سیاستمداران بی‌مسئولیتی در آمریکا هستند که بخواهند این اقدام فاجعه‌بار (فشار حداکثری) را تکرار کنند؟!
هدف واشنگتن از احیای مذاکرات برجام سایر موضوعات است: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: بازگشت به برجام را اولویت نخست خود می‌دانیم اما هدفمان استفاده از این مذاکرات برای گفت‌وگو درباره سایر موضوعات است.
آمریکا بزرگترین تهدید هستهای جهان است: سخنگوی وزارت دفاع چین: آمریکا بزرگترین زرادخانه سلاح‌های هسته‌ای جهان را در اختیار دارد و هنوز در حال تقویت آن است. آمریکا همچنان بزرگترین منبع تهدیدات هسته‌ای در جهان محسوب می‌شود.


  رژیم اشغالگر صهیونیستی
اعتراف رژیم صهیونیستی به شکست در مقابل ایران در جنگ سایبری: شبکه «المیادین» درباره حملات سایبری اخیر به رژیم صهیونیستی و به نقل از رسانه‌های اسرائیلی نوشت، مقامات این رژیم هنوز نمی‌دانند با جنگ سایبری در هفته‌های اخیر چگونه مقابله کنند. مدیرکل شرکت امنیت سایبری «کانفیدنس» گفته اگر اطلاعات به سرقت رفته توسط هکرهای «سایه سیاه» منتشر شود، این بزرگترین عملیات تخریبی علیه حریم خصوصی رژیم صهیونیستی خواهد بود.
اعتراف کارشناسان صهیونیست به نترس بودن ایران: هرئیل، تحلیلگر روزنامه هاآرتص: تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه ایران، تغییر چندانی در موضع ایرانی‎ها ایجاد نکرده است، حتی بمب‌افکن آمریکایی هم ترسی در دل تهران وارد نکرد.
تظاهرات در تلآویو علیه کابینه نفتالی بنت: با نزدیک‌شدن به آخرین مهلت تصویب بودجه سال ۲۰۲۱، هزاران نفر در تل‌آویو علیه کابینه بنت، سیاست‌های او و وزیرانش تظاهرات کردند.
حملات سایبری و تحریمها عزم و همدلی ایران را بیشتر میکند: یک روزنامهنگار یهودی: هرکس که امید داشته باشد بتواند میان مردم ایران و رهبران این کشور شکاف ایجاد کند در اشتباه است و این رژیم چالش‌های بسیار بدتری را پشت سر گذاشته است. حملات سایبری علیه ایران فقط عزم این کشور را تقویت می‌کند و اگر آمریکا و متحدان آن خواستار محدودیت در برنامه اتمی ایران هستند باید تحریم‌ها را بردارند.

 
  عراق
تظاهرات مردم عراق به خشونت کشیده شد: رسانه‌های عراقی گزارش دادند که تعداد زیادی از افراد معترض به نتیجه انتخابات پارلمانی به خیابان‌های بغداد آمدند و با نیروهای امنیتی این کشور در نزدیکی منطقه سبز درگیر شدند.


  یمن
برخورد ایران با دزدی دریایی آمریکا اقدامی افتخارآمیز: رئیس کمیته عالی انقلاب یمن: اقدام ایران در بازگرداندن نفت خود از نفتکش غارتگر، اقدامی افتخارآمیز، مسئولانه و نشانه قدرت بازدارندگی، آمادگی و عکس‌العمل سریع بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه