هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

آینده لبنان در دست رژیم سعودی نیست

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله

آینده لبنان در دست رژیم سعودی نیست

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله گفت: آینده لبنان در دست سعودی‌ها نیست؛ بلکه به‌لطف خداوند در دست کسانی است که برای عزت کشور فداکاری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ابنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌هاشم صفی‌الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله، در پاسخ به ادعا‌ها مبنی بر تسلط این حزب بر لبنان، گفت: اگر این موضوع صحت داشت، هیچ ظالمی در این کشور حرفی برای گفتن نداشت.
وی در جریان راه‌اندازی یک پروژه بهداشتی در شهرک البیساریه تأکید کرد: آینده لبنان در دست سعودی‌ها نیست؛ بلکه به‌لطف خداوند در دست کسانی است که برای عزت کشور فداکاری می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین صفی‌الدین با بیان اینکه عربستان سعودی در آینده هیچ انتقادی را تحمل نخواهد کرد؛ به‌ویژه اینکه روابطش با اشغالگران در روز‌های آینده علنی خواهد شد، تأکید کرد: ولیعهد سعودی پس از سقوط مأرب یمن، در یک بحران و نگرانی به‌سر می‌برد و این ترس و اضطراب، به‌دلیل از دست دادن تمام توهماتی است که بن‌سلمان مسبب آن است.
‌رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان گفت: عربستان سعودی و به‌طور کلی کشور‌های خلیج فارس که در مسیر روابط با رژیم صهیونیستی قدم برداشته‌اند، در آینده هیچ صدایی را از طرف لبنان یا کشور‌های دیگر تحمل نخواهند کرد که از روابط اسرائیلی - سعودی که در روز‌های آینده علنی خواهد شد انتقاد کنند.
نایب‌رئیس شورای اجرایی حزب‌الله هم در این زمینه، گفت: لبنان توسری‌خور سعودی‌ها، امارات و یا هیچ کشور دیگری نیست و تضعیف، ارعاب یا تضعیف کرامت ملی آن، از سوی هرکسی، مردود و محکوم است.
شیخ علی دعموش افزود: اگر برخی سیاستمداران لبنانی اجیر شده و برخی رسانه‌ها و اصحاب رسانه در لبنان کرامت خود را فروخته‌اند و برای پول در مقابل آل‌سعود تعظیم کرده‌اند؛ اما اکثریت ملت لبنان کرامت دارند، با پول خرید و فروش نمی‌شوند و در برابر باج‌خواهی می‌ایستند.
وی تصریح کرد حمله اخیر سعودی به لبنان، به‌علت شکست و سردرگمی سیاسی است و آن‌ها می‌خواهند، با این کار بر شکست طرح‌های خود در لبنان و نیز شکست‌شان در یمن و مأرب سرپوش بگذارند.
شیخ دعموش تأکید کرد: هرکسی که از ملت مظلوم یمن دفاع کند، انسانی شریف است که در کنار حق ایستاده و حرف حقش را در برابر حاکمی قاتل و ظالم می‌زند. توصیف این جنگ به جنگی پوچ، کمترین چیزی است که می‌توان درباره جنگ وحشیانه در طول بیش از شش سال علیه ملتی مظلوم گفت.
یادآوری می‌شود، مصاحبه‌ای که اخیراً از «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان منتشر شد که وی در این مصاحبه جنگ یمن را پوچ خواند و خواهان توقف آن شد، با اعتراض شدید سعودی‌ها و متحدانش روبه‌رو شد.
عربستان به‌همراه برخی کشور‌های دیگر حوزه خلیج فارس، سفرای خود را از لبنان فراخواندند و از سفرای لبنان خواستند، به کشور خود بازگردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه